Pigvar hvordan fanger man dem ???
Fra : Claus Ortvald

Dato : 22-05-01 20:36

Jeg skal den 6/6 ud på en pigvar tur det er en experiment tur da der ikke er
så mange der har fanget dem som lystfiskere.

Er der nogen der har nogen gode forslag til stang hjul line og mading

Jeg har selv en ide om at bruge min 20 lbs pirkestang med et kraftigt lod ca
200-300 g og så en udhænger med bling eller levende agn

andre creative forslag er velkommen

/claus

Fra : Chris

Dato : 23-05-01 04:48

En af mine bekendte Mogens Mogensen har skrevet en bog, der hedder
"Lystfisker, det kan du da selv!" I bogen forklarer han, hvordan man selv
laver fiskegrej. Jeg ved (for vi har talt om det) at han også fortæller om
at lave grej til at fange pigvar med - han fortæller også om, hvordan man
fanger dem. Han har selv fanget indtil flere af slagsen.
Bogen er udgivet på forlaget Limosa, og kan sikkert skaffes hos din lokale
bogpusher eller på biblioteket.

MVH
Chris

Fra : thorkild nielsen

Dato : 23-05-01 10:30

Claus Ortvald wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv en ide om at bruge min 20 lbs pirkestang med et kraftigt lod ca
> 200-300 g og så en udhænger med blink eller levende agn

Hej!

- jeg har set anbefalet at bruge en kombination af blink og en hel sild
på sådan et slæbetackle (1-2 meter line). Jeg har også læst at mundtøjet
på disse plader er skrøbeligt, så brug gaf eller stort fangstnet ved landingen!

Lad høre hvad du får ud af turen!

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

Fra : Henrik J.

Dato : 23-05-01 12:08

Tobis som agn er ikke nogen dårlig idé

Mvh,
Henrik S. Jensen

Fra : PER ANDERSEN

Dato : 25-05-01 18:18

nok kan pigvarer blive store, men det grej du tænker på at anvende er i mine
øjne for kraftigt. Du får jo ingen rigitg glæde af fighten med fisken med så
stift grej.
En 60 g. kyststang med et godt multi eller fastspolehjul og så husk at pumpe
fisken op og ikke bruge hjulet som kranværk.

knæk og bræk

per

ps held og lykke med flåningen - hvis altså de skal flåes

Fra : MortenHoye

Dato : 18-06-01 16:50

Hvordan gik det, Otte???

/Morten