Linux og adsl
Fra : Dennis Enøe

Dato : 22-05-01 19:19

jeg har WOl adsl og har instaleret linux igen, da jeg i sin tid
morede mig med det havde jeg isdn og det var nemt nok, men er der
ikke en derude der kan sige mig hvordan man smider adsl igang på
en linux boks? (det er corel linux hvis det hjælper)

dennis

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-05-01 19:49

Dennis Enøe <bluesy@worldonline.dk> wrote in
<xYxO6.412$Fn3.41759@news010.worldonline.dk>:

> [...]
>ikke en derude der kan sige mig hvordan man smider adsl igang på
>en linux boks? (det er corel linux hvis det hjælper)

WOL ADSL kører mig bekendt med en router løsning så du skal bare sætte din
maskine til at hente IP-opsætningen via DHCP.

Er det hjælp nok?

Mvh. NKJensen

Fra : Dennis Enøe

Dato : 22-05-01 20:41

"Niels Kristian Jensen" <news2000@e-box.dk> wrote in message news:9eecb3$1k6
> WOL ADSL kører mig bekendt med en router løsning så du skal bare sætte din
> maskine til at hente IP-opsætningen via DHCP.
tjaaaa, jeg har prøvet alt syntes jeg, men hvad DHCP er ved jeg ikke lige, så
desværre ikke

Dennis

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-05-01 21:10

Dennis Enøe wrote:

> tjaaaa, jeg har prøvet alt syntes jeg, men hvad DHCP er ved jeg ikke lige, så
> desværre ikke

Hvilken distribution kører du?

Mail mig evt. på min mailadresse, da dette ikke er særligt relavant for
xdsl udbyder gruppen, nærmere linux hjælp.
Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Fra : Dennis Enøe

Dato : 22-05-01 22:30

"Bo Simonsen" <paltas@lujer.dk> wrote in message news:3B0AC78D.EE1A31BA@lujer.dk...
> Mail mig evt. på min mailadresse, da dette ikke er særligt relavant for
> xdsl udbyder gruppen, nærmere linux hjælp.
ok har smidt en email af sted til dig.

Dennis

Fra : Søren Birk

Dato : 29-05-01 10:55

DHCP i linux sættes nemt op (under forudsætning af at at netkortet er
korrekt installeret) ved at skrive "netconfig" i en xterm. Sæt "*" i DHCP og
tryk retur.

Fra : Michael Hjorth

Dato : 25-05-01 10:57

Niels Kristian Jensen wrote:

> WOL ADSL kører mig bekendt med en router løsning så du skal bare sætte din
> maskine til at hente IP-opsætningen via DHCP.

Eller bare vælge en tilfældig IP-adresse i det interval du må bruge på
indersiden af din router, typisk 192.168.x.x eller 10.x.x.x. Det er
aldrig lykkedes mig at få min router til at fungere ordentligt med DHCP,
og da det er helt unødvendigt på et netværk med tre PC'er har jeg heller
ikke gidet bruge kræfter på det.

Michael.

Fra : Dennis Enøe

Dato : 27-05-01 23:58

Tak for hjælpen alle sammen,men det blev til en
mandrake 8.0 instalation, den kører perfekt,
kunne sågar få mit live lydkort til at virke

Dennis