navneregister
Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-02-05 21:09

Hej

Nogen der kan linke mig til en side, hvor jeg kan se hvor mange der hedder
hvad? Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der har min datters navn!

Venlig Hilsen/ Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Melanie

Dato : 04-02-05 22:16

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad? Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der har min datters navn!

Hej Heidi

Kan i ikke finde ud af hvad den lille nye skal hedde? Prøv at gå på
www.dst.dk som er dansk statistik. Søg under navne. Håber i finder noget
godt. Vi har ikke børn endnu, men vi har allerede snakket om en del navne
*SS*
Held og lykke med det.

Mvh Melanie

Fra : Ivar

Dato : 04-02-05 22:43

Melanie skrev:

> Prøv at gå på www.dst.dk som er dansk statistik. Søg under navne.

Det er nok denne hun skal bruge:

http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx

Der kan hun blandt ander finde ud af, at der er 1104 der hedder Heidi
Jensen.

Ivar Magnusson

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-02-05 09:28

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok denne hun skal bruge:

Lige præcis...... 17 hedder Emeli - stavet på den måde :0) Tak for hjælpen1

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-02-05 09:28

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse

> "Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Heidi
>
> Kan i ikke finde ud af hvad den lille nye skal hedde?

Jo Jo, det har vi bestemt: Emeli Waldine (efter min far, som hedder Walther)
Hjorth Andersen - langt, men sådan bliver det!

Prøv at gå på
> www.dst.dk som er dansk statistik. Søg under navne. Håber i finder noget
> godt. Vi har ikke børn endnu, men vi har allerede snakket om en del navne

Vi havde også en laaaaang liste med navne, men det blev ingen af dem! :0)

Fra : Melanie

Dato : 05-02-05 09:48

> [...]
>

> Prøv at gå på
>

> Vi havde også en laaaaang liste med navne, men det blev ingen af dem! :0)

Flot navn, tillykke med det. Det bliver også lange navne herhjemme når vi
når dertil. Vi vil begge have at børnene for vores begge mellemnavne da de
er i vores familie. Der ud over skal det have et fornavn og et efternavn, så
det bliver langt *S*

Mvh Melanie

Fra : Madsen

Dato : 06-02-05 10:45

> [...]
> er i vores familie. Der ud over skal det have et fornavn og et efternavn,

Det er godt med lange navne. Vores to tvillingepiger hedder så meget som
Josefine Natascha Holm Madsen og Nicoline Isabella Holm Madsen - så har vi
også udfordret sygesikringsbeviset - det kan lige nøjagtigt stå der. Og
bemærk venligst at der er nøjagtig lige mange bogstaver i begge deres navne!
Sådan en lille matematisk ting faderen går op i (og det er ikke noget med
numerologi eller andet pjat at gøre )

Hilsen Jacob

Fra : Melanie

Dato : 06-02-05 12:02

"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
> navne! Sådan en lille matematisk ting faderen går op i (og det er ikke
> noget med numerologi eller andet pjat at gøre )

Hej Jacob

Jo nu er det bare sådan at jeres børn faktisk kan vælge mellem 2 fornavne
hvis det er det de vil. Vores kommer til at hedde (vi er stadig lidt i tvivl
hvilke rækkefølge vores mellemnavne skal være) ------ Kofod Møller Andersen.
Dvs. at de kun for 1 fornavn men 2 mellemnavne og 1 efternavn. Jeg vil have
mine børn skal hedde Møller for det er det eneste i navnet der er fra mig.
Min mand er Bornholmer og der er tratision for at man her hedder Kofod, og
selvfølgelig skal de have vores efternavn som er Andersen. Hvis vi giver dem
2 fornavne er der 5 navne, og det er for mange, når man ikke er kongelig *S*

Mvh Melanie

Fra : Anita

Dato : 06-02-05 12:21

Melanie wrote:
> [...]
> fornavne hvis det er det de vil. Vores kommer til at hedde (vi er
> stadig lidt i tvivl hvilke rækkefølge vores mellemnavne skal være)

Har I tænkt på hvor lang tid det tager at skrive under med så langt et navn?

Konsekvensen vil typisk blive at man (det har jeg i hvert fald gjort)
dropper mellemnavne og blot bruger for + efternavn. Og hvad er så formålet
med alle disse navne, hvis de ikke bruges alligevel? Jeg har selv et langt
mellemnavn og et langt efternavn. Mit mellemnavn bruger jeg stort set
aldrig.

Det virker lidt til at de voksne nu til dags ikke vil gå på kompromis, hvad
angår navnene. De vil selv bibeholde eget navn og børnene skal have begge
forældres navne.

Det ender med at blive helt usædvanligt kun at have 2 navne.

Venligst Anita

Fra : Melanie

Dato : 06-02-05 14:54

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forældres navne.
>
> Det ender med at blive helt usædvanligt kun at have 2 navne.

Hej Anita

Ja det har vi tænkt over. Det gør os ikke noget at børnene ikke bruger alle
deres navne til hverdag, men bare det de har dem.

Mvh Melanie

Fra : Rikke Mors

Dato : 12-02-05 09:33

Melanie wrote:
> [...]
>
> Ja det har vi tænkt over. Det gør os ikke noget at børnene ikke bruger alle
> deres navne til hverdag, men bare det de har dem.

Jeg får lige lyst til at fortælle om en episode som har ført til at min
mor nu har fået reduceret antallet af sine navne. Min mor hedder Hanne
M.... S..... Christensen altså to fornavne et mellemnavn og et
efternavn, som hun har giftet sig til. Hun har aldrig kaldt sig andet
end Hanne S..... både på arbejdet og privat. Da hun så for et stykke tid
siden blev indlagt på sygehuset, ville flere af handes kolleger
selvfølgelig glæde hende med et besøg, men måtte desværre gå med
uforrettet sag, da sygehuset ikke kendte nogen med det navn, som de kom
med. På sygehuset registreres man nemlig først med efternavn og derefter
med sine fornavne og mellemnavne i rækkefølge men kun de første 25 tegn.
Altså lå der på sygehuset en Christensen, Hanne M.... - og hun fik ikke
besøg eller blomster
Hun har nu valgt at slette M...., da det så vil betyde at handes
mellemnavn vil komme med i en evt. senere lignende situation.
Det kan godt være meget upraktisk med for mange navne.

Rikke Mors

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-02-05 22:24

> Det virker lidt til at de voksne nu til dags ikke vil gå på kompromis,
> hvad
> angår navnene. De vil selv bibeholde eget navn og børnene skal have begge
> forældres navne.

Ja, og tænk når et barn med to fornavne og to efternavne engang som voksen
finder en kæreste (sandsynligvis med to for + efternavne), skal til at give
deres børn navne... Skal de så have 8 navne?

Mvh

Emil

> Det ender med at blive helt usædvanligt kun at have 2 navne.

Desværre ja...

Emil Jensen (ikke andet!)

Fra : Anita

Dato : 07-02-05 15:19

Emil Jensen [2100] wrote:

> Ja, og tænk når et barn med to fornavne og to efternavne engang som
> voksen finder en kæreste (sandsynligvis med to for + efternavne),
> skal til at give deres børn navne... Skal de så have 8 navne?

Og så har du ikke engang taget mellemnavnene med. Rent kaos bliver det.

Venligst Anita

Fra : Madsen

Dato : 08-02-05 21:00

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og tænk når et barn med to fornavne og to efternavne engang som voksen
> finder en kæreste (sandsynligvis med to for + efternavne), skal til at
> give deres børn navne... Skal de så have 8 navne?

Årh, hold nu op med det pjat. I gamle dage havde de endnu flere navne. Min
mormor havde således 4 fornavne

Hvor meget kaos gav det lige?

Jeg hedder "kun" Jacob Madsen og jeg kunne godt have tænkt mig at mine
forældre var lidt mere fantasifulde dengang - men det var jo i 67 og dengang
var alt det gamle jo umoderne og forbudt. Derfor har jeg givet mine børn
mange navne - har to piger fra forrige ægteskab som også har to fornavne...

Jacob

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 08-02-05 22:54

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har I tænkt på hvor lang tid det tager at skrive under med så langt et
navn?

Altså, jeg render rundt med 5 navne "om halsen" og har aldrig haft problemer
med det! Det er sjældent man skal oplyse sit fulde navn, så man skriver bare
de navne man nu har lyst til at bruge! Jeg er glad for hver og et af mine
navne!! Jeg kan godt nok komme på langt værre ting forældre kan byde deres
børn end at gi' dem en stak navne!

Det er lækkert at ha' noget at vælge imellem!

--
Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005

Fra : Gitte

Dato : 09-02-05 08:27

Hej

> [...]
>navne!! Jeg kan godt nok komme på langt værre ting forældre kan byde deres

Lige mine ord Har selv 4 navne, de 2 har jeg selv taget som voksen
(Antonie efter min oldemor og Juel efter min morfar). Jeg bruger dog
sjældent de 2 mellemnavne, men jeg er stadig glad for at have dem.
Begge mine drenge har også 4 navne, 2 forskellige fornavne og 2
slægtsnavne... De to fornavne fordi deres første fornavne
(kaldenavnene) er ret specielle - og så har vi valgt et mere
almindeligt også, de kan bruge, hvis hellere vil falde i et med
mængden som større

MVH
Gitte

Fra : Anita

Dato : 09-02-05 17:07

Gitte wrote:
> [...]
> (kaldenavnene) er ret specielle - og så har vi valgt et mere
> almindeligt også, de kan bruge, hvis hellere vil falde i et med

Sådan er vi jo heldigvis forskellige.
Jeg har bare svært ved at se, hvad det skal gøre godt for.

Jeg tænker, at man giver sit barn det navn man synes det skal have, og ikke
et udvalg til senere brug hvis han/hun får lyst.

Venligst Anita

Fra : Gitte

Dato : 09-02-05 19:34

Hej

> [...]
>
>Jeg tænker, at man giver sit barn det navn man synes det skal have, og ikke
>et udvalg til senere brug hvis han/hun får lyst.

Kan egentlig godt se, hvor du vil hen - og er langt hen ad vejen enig.
Men når man vælger et navn, der er så specielt, at der kun er 20 i
landet der hedder det.... Og ens efternavn også "kun" deles af nogle
få hundrede i landet, sååå..... Det kan være træls virkelig at være et
unikum mht. navn, når det både gælder fornavn og efternavn. Tro mig,
jeg er blevet rigeligt mobbet med mit efternavn, selv om jeg som
voksen er (blevet) vældig glad for det

MVH
Gitte

Fra : Madsen

Dato : 09-02-05 20:48

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Jeg har da ikke givet mine børn flere navne med henblik på at de så selv
skal vælge det de vil have.
Nej de har fået flere navne fordi jeg synes at sådan skal det være.
Navne er i øvrigt noget sært noget. Nogen har det fint med at falde i
mængden som Peter Hansen andre har et umætteligt behov for at hedde noget
ingen andre hedder og jeg har et behov for at mine børn skal hedde mere end
bare "fornavn" "efternavn"

Sådan er det.

Jacob

Fra : Anita

Dato : 09-02-05 21:29

Gitte wrote:

> [...]
> unikum mht. navn, når det både gælder fornavn og efternavn. Tro mig,
> jeg er blevet rigeligt mobbet med mit efternavn, selv om jeg som

Måske skyldes min holdning også at jeg netop aldrig er blevet drillet med
mit navn. Har altid været godt tilpas med det, også selvom jeg har skiftet
efternavn et par gange som barn.

Hvis det er træls at være den eneste, der hedder netop dette navn, og man
frygter at barnet bliver drillet med et givent navn, hvorfor så ikke vælge
et andet navn til sit barn?

Jeg kan se argumentet for at vælge et særligt navn til sit barn. Men
argumentet for at vælge 4-5 navne har jeg svært ved at få øje på.

Venligst Anita

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 04-02-05 22:35

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/navngiv/hedde.asp

Fra : Trekroner

Dato : 04-02-05 22:46

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan linke mig til en side, hvor jeg kan se hvor mange der hedder
> hvad? Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der har min datters navn!

Prøv:
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx

--
Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 06-02-05 12:35

Hmmm...

Mit andet efternavn, Oosterhout, kender jeg til 3 der hedder her i DK men
den siger 1 eller 2 - ?? Måske det er fordi min Far ikke er Dansk
Statsborger?