Hjææælp! Dreng på 9 måneder vil leve af fl~
Fra : Dorthe

Dato : 31-01-05 20:49

Hj NG

Jeg er efterhånden ved at være ret desperat!
Vi har en søn på 9 måneder, som ikke vil have madebarns-kost! Han startede
med at få grød og frugtmos, da han var 4 måneder, men siden er der ikke sket
det store med hans kost!

De ting han spiser er følgende: Modermælkserstatning, vælling, grød (KUN
pulvergrød), frugtmos, Bagateller, en enkelt bid agurk. Han har villet spise
ris med sovs (3-4 stk. ris ad gangen!)

Kartoffelmos, grøntsagsmos osv får han ligefrem kuldegysninger af. Vi har
forsøgt at tilbyde ham andre ting såsom kødboller, fisk osv. Han har aldrig
spist mere end en lille bitte skefuld - altså en smagsprøve. Vi har
naturligvis holdt nogle dages pause imellem tilbuddene, for ikke at forvirre
ham, men lige lidt har det hjulpet! Som oftest virker han ikke interesseret
i det, vi spiser

Vores første søn spiste alt fra day one, så det er ved at være noget
frustrerende, at han ikke vil have "rigtig" mad. Ting som frugtstykker,
rugbrød og havregrød (eller andet med "klumper" i) er heller ikke sagen...

Det skal så siges, at han stort set har været syg hele januar - ad to
omgange og hver gang har vi faktisk skullet starte forfra med "nyt" mad
igen. Han havde endelig vænnet sig til at spise en smule bondebrød med
pålæg, men heller ikke det, vil han have nu.
Faktisk vender han hovedet væk og lukket munden, når vi prøver at tilbyde
ham noget som helst.

Er der nogen, der har oplevet det samme? Og hvad gjorde i? Jeg synes jo, han
er ved at være "gammel" til kun at ville spise flydende og blendet kost :-/
Men vi kan jo heller ikke lade ham sulte, fordi han ikke vil have det, han
får tilbudt?

Hvis nogen har fif og ideer - kom endelig med dem! Vi aner snart ikke vores
levende råd!

/Dorthe

Fra : SHM

Dato : 31-01-05 21:33

Ja, vi har prøvet det, men jeg kan desværre ikke give dig nogle gode råd,
andet end "det ændre sig med tiden"
..

Fra : Cat

Dato : 31-01-05 22:11

Dorthe wrote:
> [...]
> får tilbudt?
>
> Hvis nogen har fif og ideer - kom endelig med dem! Vi aner snart ikke vores

Jeg synes, det lyder meget almindeligt. Jeg tror da begge mine var over
12 mdr før vi fik noget videre klumpet i dem.

Det kommer garanteret før skolealderen - nogle er bare lidt længere om
det. Det gør ikke spor.

Tine

Fra : Holst

Dato : 31-01-05 22:22

Dorthe wrote:

> [...]
> pulvergrød), frugtmos, Bagateller, en enkelt bid agurk. Han har villet spise

Er det reelt ikke kun noget, som I gør til et problem. Selvfølgelig er
det jo nemmest, hvis han kunne spise det samme som jer, men han får vel
sine behov dækket af vælling, grød og så videre.

Det skal nok ændre sig, når han starter i skole. Det er helt sikkert
nedern at tage en skål vælling frem i spisefrikvarteret, når de andre
spiser rugbrød

Se tiden an. Det ændrer sig nok.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 02-02-05 19:37

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> får tilbudt?
>
> Hvis nogen har fif og ideer - kom endelig med dem! Vi aner snart ikke

Hej Dorthe.

Jeg arbejder i en vuggestue, hvor børnene får tilbudt sund og lødig kost.
Det er helt almindeligt at et barn på ni måneder spiser grød og den slags.
Har I prøvet at lade ham spise selv? Altså at sidde med ske og mad og selv
forsøge at få det ind i munden - måske vil han ikke mades så meget mere. Vi
har børn der er både ældre og yngre end din søn, men fælles for dem alle er,
at de gerne giver skeen fra sig, når de ikke slv orker at forsøge at ramme
mere.

Dette link kan nogle have glæde af:

Fra : Margrete Johansen

Dato : 02-02-05 19:38

> [...]
> får tilbudt?
>
> Hvis nogen har fif og ideer - kom endelig med dem! Vi aner snart ikke

UNDSKYLD! Linket kommer her:
http://www.forbrug.dk/mad/sundmad1/sundeboern/doc007/

Hvis du ikke kenbder det i forvejen, så læs det og det tilhørende...

Held og lykke med projektet.

Margrete

Fra : Dorthe

Dato : 06-02-05 21:24

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.forbrug.dk/mad/sundmad1/sundeboern/doc007/
>
> Hvis du ikke kenbder det i forvejen, så læs det og det tilhørende...

Hmm ja - jeg har nu ikke overvejet at give ham skeen og maden selv...jeg
havde nok på forhånd afvist, at han kunne finde ud af det. Men det skal da
afprøves nu

/Dorthe