Hvad man kan lære af Rasmus Klump
Fra : Søren Mors

Dato : 31-01-05 19:51

Vores søn har fået to Rasmus Klump videoer i julegave (á 2½ time). Dem
har de voksne efterhånden lært meget godt af:

- Verden, og dens indbyggere er basalt set gode. Kommer man til at
vælte nogens plankeværk viser det sig som regel at de er glade for den
nye udsigt. Ligeledes med skorstene som ikke bruges mere. Og vægge der
har fået et trekantet hul, så er det meget nemmere at få juletræet ind.
- Verden er lille. Man kan sejle hjemmefra, nå til et vilkårligt sted
i verden og stadig være hjemme til pandekager.
- Alle problemer kan løses med fremstilling af pandekager.
- Mangler man noget får man det af den næste man møder på sin vej.
- Navigation på verdenshavene foregår bedst sovende.
- Ækvator er et reb bundet rundt om jorden.

Søren Mors

Fra : Nette

Dato : 31-01-05 22:27

"Søren Mors" skrev

> Vores søn har fået to Rasmus Klump videoer i julegave (á 2½ time). Dem
> har de voksne efterhånden lært meget godt af:

*GG* Ja, gid det hele var sådan.
I eftermiddags spurgte min fire-årige mig om, hvorfor hvorfor hønsene ikke
bare kunne flyve over vores hus og lægge de æg, som vi skulle bruge, så var
vi fri for at gå i butikken og købe dem.
- Vi ser også Rasmus Klump.

Tak for et muntert indslag.

Nette

Fra : Holst

Dato : 31-01-05 22:52

Søren Mors wrote:

> Vores søn har fået to Rasmus Klump videoer i julegave (á 2½ time). Dem
> har de voksne efterhånden lært meget godt af:

Ja, man skulle være barn igen