Turtelsdragt!!
Fra : Conny Nielsen

Dato : 31-01-05 15:46

Hejsa!

Er der nogen her som lige har en god ide til hvordan man laver en
turtelsdragt??? Må erkende jeg er for nærrig til at give omkring 150-200 kr
for en dragt. Tænkte lidt på en grøn joggingdragt og så lave et skjold, evt
en købt maske??? Men ideer modtages gerne og også på andet til en dreng på
6½ år.

MVH

Conny

PS: Den med en byggemand-arbejdsmand går ikke, den går han ikke med til igen

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 31-01-05 17:53

tja, hvad med spøgelse, det kostrer kun et lagen eller hvad med at lave
en kappe, det er relativt nemt og så derfra lave ham til en Zorro, ridder
eller sørøver el.lign.
Ellers har jeg nogle gange hentet inspiration fra bøger om
fastelavnskostumer på biblioteket. Det kan være et hit at få fat på nogle af
de ældre bøger for der er kostumerne ikke så avancerede, i nogle af de nyere
skal man nærmest være udlært syerske for at kunne være med.

Hilsen Pernille (som lige har lavet, efter datterens ønske det flotteste
vikingekostume)

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 02-02-05 13:00

Hej!

Jeg skal lave vikingekostume til min søn.
Har du nogle gode ideer. Du vil dele ud af ?

Jeg har købt noget brunt pelslignende stof.
Det havde jeg tænk mig at ligge dobbelt og sy sammen i siderne.
Således at der er hul til armene øverst og så skære hul til hovedet.
Binde et reb rundt om liver som jeg fæstner med skind.
Har købt en økse og vikinge hjælm.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen