Hurra
Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 00:05

Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

Per V.

Fra : Brian P

Dato : 30-01-05 00:08

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Helt off topic: Tillykke!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-01-05 00:10

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Jamen tillykke farfar/morfar med det nye medlem af familien!

mvh Eva

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 00:45

Per Vadmand wrote:

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

Tillykke med det.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-01-05 00:42

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

Tillykke... børnebørn er livets dessert!

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-01-05 00:56

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev:
>"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Tillykke... børnebørn er livets dessert!

Nej - for guds skyld! Han må sgu da ikke æde dem....!!!

Vh. JIB

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 08:57

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke... børnebørn er livets dessert!

Jeg har hørt at det bedste skulle være at se sine egne børn have teenagere

Stig Bang-Mortensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 10:25

"Stig Bang-Mortensen" <sbmatmortensen.mail.dk> wrote in message

> Jeg har hørt at det bedste skulle være at se sine egne børn have teenagere
>
> --
Det er heller ikke så ringe. Min datters ældste datter er lige fyldt 15, men
"desværre" er hun ikke nær så umulig, som hendes mor var

Per V.

Fra : Nette

Dato : 30-01-05 10:50

"Per Vadmand" skrev

> Det er heller ikke så ringe. Min datters ældste datter er lige fyldt 15,
men
> "desværre" er hun ikke nær så umulig, som hendes mor var

He he, det skal en morfar jo synes..

Tillykke med nr. 5.....

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 11:46

> Jeg har hørt at det bedste skulle være at se sine egne børn have teenagere

At de får igen af samme mønt gnegge, gnegge . . .

Fra : Woodi

Dato : 30-01-05 01:29

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Tillykke Besse
Vh Woodi.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-01-05 07:07

On Sun, 30 Jan 2005 00:04:40 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

Tillykke!!

Min kone og jeg venter vores første barn (også en dreng) om ganske få
dage.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 30-01-05 07:43

Per Vadmand wrote:
> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Hjerteligt tillykke!
Rigtige bedsteforældre tager børnebørnene med i veterantog. God
fornøjelse om ½ år, når han er gammel nok til at nyde kulrøgen!

Bjarne

Fra : Gitte

Dato : 30-01-05 08:43

>Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

Et stort tillykke med den lille ny

MVH
Gitte

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 30-01-05 08:56

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Mange gange tillykke...husk at hjælpe forældrene med at give ham en god film
opdragelse
Desværre er det tit noget a la Teletubbies der tiltrækker dem først

Men heldigivis vil vores søn på 2½ gerne se Nana og Buster nu, så det passer
faderen lidt bedre. Han vil for den sags skyld også meget gerne have Harry
Potter sat i DVD'en, kommer dagligt løbende med coveret. Men her må vi nok
vente lidt, især når vi tænker på hvor meget vi har brokket os til venner og
bekendte over folk der alt alt for tidligt tager deres børn med i biffen og
ser f.eks. HP Så han må besinde sig lidt.

Mvh. Brian

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 30-01-05 11:25

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> bekendte over folk der alt alt for tidligt tager deres børn med i biffen og
> ser f.eks. HP Så han må besinde sig lidt.

Glem ikke klassikeren om Det Lille Lokomotiv, som så gerne ville til
Hillerød, og som tørrede hjulene på fru Jensens dørmåtte.

Eller hvis du kan tysk og kan få fat i den, Det lille Godslokomotiv fra
Jüterbog

Og

når den lille er lidt større, Jim Knap og Lukas Lokomotivfører.

Bjarne

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 13:58

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in
message
> [...]
> Jüterbog
>
> Og
>
> når den lille er lidt større, Jim Knap og Lukas Lokomotivfører.

Det bedste er nu Arne Ungermanns "Toget" (med undertitlen Den Sjove Bog).

Per V.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 30-01-05 14:31

Per Vadmand wrote:
> "Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in
> message

> Det bedste er nu Arne Ungermanns "Toget" (med undertitlen Den Sjove Bog).
>
> Per V.

Allerhøjeste kunst.
Når armen peger opad skråt
så ved det kloge futtog godt
at dette er signal til kør
og dampen syder i hvert rør

Bjarne

Fra : Erik Andersen

Dato : 30-01-05 17:34

> Det bedste er nu Arne Ungermanns "Toget" (med undertitlen Den Sjove Bog).

Jeg husker i tidernes morgen (52 - 53?), at jeg fik en bog, som vist også
hed noget i retning af "Det lille lokomotiv" - eller tog", men det var før
Hillerød og fru Jensen blev opfundet.
Det var simpelthen "bogen". Den holdt en del år, men så var den simpelthen
slidt op.
Den bog har garanteret været min redning. Uden den ville jeg aldrig have
hørt om tog. Den og "Rasmus Klump bygger skib" (den originale) den burde
være obligatorisk for alle (drenge)børn.

/Erik

Fra : Maria de Francis

Dato : 31-01-05 00:22

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den og "Rasmus Klump bygger skib" (den originale) den burde være
> obligatorisk for alle (drenge)børn.

Hov, hov.... sig du kun for alle børn. Den har jeg også haft.
Og var glad for den husker jeg.

Mvh
Maria

Fra : bunallo

Dato : 30-01-05 21:08

Ja og Predator kan også varmt anbefales (altså 1'eteren!). Og så bagefter en
tur i skoven og lege "pas på det usynlige monster"

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-01-05 09:28

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Hjertelig tillykke - et barnebarn kan da aldrig blive off topic. Pas godt på
ham og hans forældre og husk dem på at Peter Plyds er skrevet af A.A.Milne
og ikke af Walt Disney.

Hilsen Margrete (som bliver mormor én af dagene)

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 30-01-05 10:06

Tillykke, du gamle! Ja, vi fik jo en søn den 21. december, så det må vel
snart fejres med lidt god musik, eller?
Hils omkring dig!
Henrik Lumholdt & familie

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 10:26

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> wrote in message
> Tillykke, du gamle! Ja, vi fik jo en søn den 21. december, så det må vel
> snart fejres med lidt god musik, eller?
> Hils omkring dig!
> Henrik Lumholdt & familie

Selv til lykke! Ja, spillejobsene hænger jo ikke på træerne...

Per V.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 30-01-05 10:46

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Stort tillykke

Min mor, der har 6 børnebørn, siger, at det bedste ved børnebørn er, at man
kan aflevere dem tilbage til forældrene igen

MVH Mette

Fra : Cat

Dato : 30-01-05 10:48

Per Vadmand wrote:
> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Ikke helt OT!

Tillykke!!

Tine

Fra : Holst

Dato : 30-01-05 11:06

Cat wrote:

> Ikke helt OT!

Nej, men måske i de andre af det utal af nyhedsgrupper, som Per har
spammet med sit indlæg.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 13:57

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> wrote in message

Cat wrote:

> Ikke helt OT!

Nej, men måske i de andre af det utal af nyhedsgrupper, som Per har
spammet med sit indlæg.

Kun kværulanter og sure netbetjente ville kalde et sådant indlæg for spam.

Per V.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-01-05 13:55

> Kun kværulanter og sure netbetjente ville kalde et sådant indlæg for spam.

Spam er vel kendetegnet ved at være gruppen eller modtagerne uvedkommende.
Holst har således ret... i flere af de grupper du har postet indlægget ER
der tale om spam eftersom det vitterlig ER gruppens emne uvedkommende. At
det er en glædelig og glad begivenhed gør jo ingen forskel i den
forbindelse.

Om man vil brokke sig eller ej over det, har heller ikke rigtig noget at
gøre med, om det er spam eller ej.

Mvh. Lisbeth

Fra : Holst

Dato : 30-01-05 14:36

Per Vadmand wrote:

> Kun kværulanter og sure netbetjente ville kalde et sådant indlæg for spam.

Tjah, jeg synes da det er dejligt, at du har fået endnu et barnebarn.
Men måske bortset fra denne gruppe og måske en gruppe dk.snak (eller
hvad den nu hedder), så er dit indlæg gruppen såvel som modtagerne
uvedkommende. Hvilket vel mere eller mindre er definitionen på spam.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 15:54

Per Vadmand wrote:

> [...]

hvad den nu hedder), så er dit indlæg gruppen såvel som modtagerne
uvedkommende. Hvilket vel mere eller mindre er definitionen på spam.

Det er så der, jeg ikke kan følge dig. Jeg synes, dem man diskuterer
jævnligt med i en ng bliver en slags omgangskreds, som man har lyst til
engang imellem at dele noget privat med. For nylig fortalte et medlem af en
af de andre grupper kort om et nært familiemedlems død. Det ville jeg heller
ikke kalde spam. OT, javel ja, men ikke spam.

Per V.

Fra : Holst

Dato : 30-01-05 16:24

Per Vadmand wrote:

> [...]
> af de andre grupper kort om et nært familiemedlems død. Det ville jeg heller
> ikke kalde spam. OT, javel ja, men ikke spam.

Tjah ... jeg kan naturligvis godt følge dig i din argumentation. Men at
postet indlægget i op mod 10 grupper synes jeg er helt utilstedeligt.

Hvis vi alle begynder at postet off-topic-indlæg om vores privatliv, når
der er sket noget godt eller skidt, så vil det jo ende med, at grupperne
blev fuldt med disse "ligegyldigheder".

Hey, jeg har lige købt ny bil, den er jeg glad for, lad mig straks
fortælle, at jeg har købt ny bil, i 10 nyhedsgrupper. Hey, min mor fik
en blodprop, hvilket jo ikke var så rart, så lad mig straks fortælle om
det i 10 nyhedsgrupper. Hey, min bror fik en datter, hvor er hun dog
skøn, lad mig straks fortælle det i 10 nyhedsgrupper.

Hvis der er nogen fra ens omgangskreds i nyhedsgrupperne, som man har
lyst til at fortælle noget off-topic, så kan man sende dem en privat
mail. Eller man kan bruge én af de fire linjer i ens signatur til
formålet. Eller man kan finde en gruppe, hvor indlægget er on-topic.

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-01-05 21:47

Per Vadmand skrev:

> [...]
> af de andre grupper kort om et nært familiemedlems død. Det ville jeg heller
> ikke kalde spam. OT, javel ja, men ikke spam.

Du kan bare begynde at bruge signatur i bunden af dine svar. Der
er tiladt at skrive om alt hvad du har lyst til bare du holder
dig inden for 4 linier

MVH Lars
- som hader folk der ikke kan overholde netikette.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 22:16

"Lars Raaby" <lars.raaby@gmail.com> wrote in message news:41fd47a3$0$178

> Du kan bare begynde at bruge signatur i bunden af dine svar. Der er tiladt
> at skrive om alt hvad du har lyst til bare du holder dig inden for 4
> [...]
Jeg fatter bare ikke, at folk kan være så snævertsynese (ja, undskyld) at de
ikke bare ignorerer et sådant indlæg, men absolut skal starte lange tråde om
det. Langt de fleste i alle de pågældende grupper (det drejer sig i øvrigt
om 6, ikke flere) har reageret kort med et tillykke eller lignende, og så
var det det.

Jeg har i hvert fald fået bekræftet en mistanke om usenet som kværulanternes
legeplads.

Per V.

Fra : Holst

Dato : 30-01-05 22:48

Per Vadmand wrote:

> [...]
> om 6, ikke flere) har reageret kort med et tillykke eller lignende, og så

dk.familie.barn, dk.fritid.jernbaner, dk.kultur.film,
dk.kultur.litteratur, dk.kultur.sprog, dk.medier.tv og
dk.snak.seksualitet - det er nu 7 grupper. Foruden dem jeg ikke har set,
du har postet i, hvis der er nogle sådanne.

> Jeg har i hvert fald fået bekræftet en mistanke om usenet som kværulanternes
> legeplads.

Man kan jo sige, hvad man vil: hvis der ikke er nogen, der i en større
eller mindre udstrækning forsøger at dæmpe omfanget af off-topic-indlæg,
så vil det i sidste ende tage overhånd.

Hvis der ikke er nogen, der reagerer, så tror alle jo, at det er helt
rimeligt, at poste ligegyldige indlæg i en lind strøm, og så vil
grupperne jo blive oversvømmet. Ja, jeg er ikke i tvivl om, at du
sikkert vil postet et indlæg igen, når eller hvis du får barnebarn nr.
6, for du er sådan en gammel stivstikker, der gør, hvad der passer dig
upåagtet, hvordan man bør opføre sig.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 23:28

[...]

Og du er en gammel, sur kværulant, der bare kunne have holdt kæft, så var
denne tråd død forlængst.

Per V.

Fra : Holst

Dato : 31-01-05 10:39

Per Vadmand wrote:

> Og du er en gammel, sur kværulant, der bare kunne have holdt kæft, så var
> denne tråd død forlængst.

Tag en tudekiks, Per.

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-01-05 11:52

Per Vadmand wrote:

> Og du er en gammel, sur kværulant, der bare kunne have holdt kæft, så var
> denne tråd død forlængst.

Tag en tudekiks, Per.

Tak for bekræftelsen af mit indtryk.

Per V.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-01-05 00:29

> Jeg har i hvert fald fået bekræftet en mistanke om usenet som
kværulanternes
> legeplads.

Du er med i legen *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-02-05 15:40

Lisbeth Jacobsen skrev:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> kværulanternes

> Du er med i legen *S*

*Hørt*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-02-05 17:13

> *Hørt*

Lad mig blot i denne gruppe, hvor børnefødsler i det mindste ikke er OT,
spagfærdigt bemærke, at jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet
mig, at en enkelt linies notits affødt af et øjebliks livsglæde kunne få så
mange mennesker til at skreve alenlange, frådende tråde. Det synes jeg
virkelig er kværulanteri.

Og endnu en gang tak til de (heldigvis) mange, der modtog det, som det var
tænkt, og har ønsket mig til lykke.

Per v.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 30-01-05 11:44

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Hjerteligt tillykke!
Icing on the cake!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-01-05 11:59

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Også et stort tillykke herfra. Må det gå dem alle 5 vel!

Mvh
Maria

Fra : Heidi Jensen

Dato : 30-01-05 22:57

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

Tillykke med knægten :0)

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 01-02-05 12:52

"Heidi Jensen" skrev i en meddelelse

> Tillykke med knægten :0)

Det samme siger jeg. Hele 5 børnebørn, hvor herligt.

Ruth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-01-05 23:29

Per Vadmand skriver:

> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!

1. Gruppenavn:
dk.fritid.jernbaner

2. Beskrivelse:
Jernbane- og modeljernbanerelaterede emner

3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af og information om jernbane- og
modeljernbanerelaterede emner. Eksempler:

* nyheder og aktuelle emner
* rejsetips, gode fotosteder etc.
* udstillinger og særtogs- og åbent hus arrangementer
* modelbyggetips - alle størrelser, inkl. havebaner
* efterlysning af gode råd, ideer, billeder, effekter, bøger og blade,
* historisk information, reservedele til modelbanen etc. mellem private.
* restaureringsprojekter, orientering om projekter og disses fremdrift

I gruppen ønskes ikke kommercielle tilbud til jernbane- og
modelbaneinteresserede. I gruppen ønskes ikke binære postings.
Trafikpolitiske indlæg henvises til dk.politik

4. Begrundelse:
dk.fritid.jernbaner er et oplæg til et forum hvor
jernbaneinteresserede, modeljernbanebyggere, samlere af modeltog,
jernbanefotografer og jernbaneskribenter kan samles, diskutere og
udveksle information om den fælles hobby. Der er ingen steder hvor dette
kan foregå p.t. I det brede Europæiske forum misc.transport.rail.europe
foregår diskussionen på engelsk og bredden i dette forum er ikke særligt
befordrende for debat og informationsudveksling mellem danske
jernbaneinteresserede.

5. Moderering:
Nej
Desværre !

Fut -> væk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Parker Pyne

Dato : 30-01-05 00:24

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> Helt off topic: Jeg har lige fået barnebarn nr. 5! En dreng!!!
>
> Per V.

Kommende generationer kan se så frem til at blive tugtet på usenet af flere
Vadmænd...