Skoldkopper...gode råd søges
Fra : Newsman

Dato : 28-01-05 21:45

Hej Gruppe

Jeg har en datter på 3 der har fået de obligatoriske skoldkopper. Hun er
meget plaget...især i bleområdet......Er der nogen gode råd for at dæmpe
smerterne og ubehaget ?

Jeg har prøvet:
- Xylocain linement (lokalbedøvende)...men det svider for meget
- Derma -Cytelium (eller lignende....kan ikke lige huske det eksakte navn
her.....men vender tilbage hvis I vil have det :))
- Hydrocortison med fucidin

kan I komme på andet der kan prøves ? (ISÆR TIL BLEOMRÅDET)

mvh Thomas N

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-05 21:50

"Newsman" <ucannot@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> kan I komme på andet der kan prøves ? (ISÆR TIL BLEOMRÅDET)

Kartoffelmel.

Hilsen Inger

Fra : Brian k

Dato : 29-01-05 03:31

Newsman wrote:
> [...]
> - Hydrocortison med fucidin
>
> kan I komme på andet der kan prøves ? (ISÆR TIL BLEOMRÅDET)

Hej

Zink salve

Og når det er værst, så et bad (badekar), med vand der ikke er for varmt (så
køligt som muligt, uden at hun fryser).

Det er vinter, så så meget som muligt uden for, med tøj der ikke får hende
til at svede.

Sørg iøvrigt for at i ikke har det for varmt inden for (også om natten,
varme (sved) får det til at klø mere).

Masser af sodavands is, specielt når hun virklig beklager sig (når munden
har det kold.... så "smitter" det af på kroppen).

Mange andre råd kan jeg ikke finde på.

Husk at det giver ar hvis hun kradser for meget i dem!

/brian

Fra : Jens E. Nyborg

Dato : 29-01-05 08:00

Newsman wrote:
> [...]
> - Hydrocortison med fucidin
>
> kan I komme på andet der kan prøves ? (ISÆR TIL BLEOMRÅDET)

Vores ældste datter fik antihistamin for kløen, det havde vi i forvejen
da hun har allergi, vi talte selvfølgelig med lægen først, da man ellers
ikke skal give det. Men det virkede og vi fik allesammen vores nattesøvn.

Fra : Cat

Dato : 29-01-05 09:48

Jens E. Nyborg wrote:

> Vores ældste datter fik antihistamin for kløen, det havde vi i forvejen
> da hun har allergi, vi talte selvfølgelig med lægen først, da man ellers
> ikke skal give det. Men det virkede og vi fik allesammen vores nattesøvn.

Og så husk - det værste er overstået på et par dage.

Og det kommer ikke igen.

Tine

Fra : Dorthe

Dato : 29-01-05 14:21

> [...]
> - Hydrocortison med fucidin
>
> kan I komme på andet der kan prøves ? (ISÆR TIL BLEOMRÅDET)

Vores to drenge på 2½ og 8 måneder har også lige haft skoldkopper. Vi brugte
Zinkliniment med rigtig god effekt.
Det skal duppes på den enkelte skoldkop og virker i nogle timer.
Det eneste man skal være opmæksom på er, at det ikke må komme i kontakt med
slimhinden ved endetarmen,

God bedring

/Dorthe

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 31-01-05 22:29

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Vores to drenge på 2½ og 8 måneder har også lige haft skoldkopper. Vi
> brugte Zinkliniment med rigtig god effekt.
> Det skal duppes på den enkelte skoldkop og virker i nogle timer.

Det nemmeste, hvis der er mange skoldkopper, er at ofre en billig bagepensel
på formålet. Så kommer man overalt og det kan tilmed gøre det lidt sjovere
at blive malet. Da Thomas havde skoldkopper, var filmen om dragen Elliot det
store hit... der maler de et fyrtårn, så det legede vi bare, at vi gjorde.
Eller endte med at lave et stooort hvidt kryds på maven... det var så der,
hvor skatten var gemt.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Newsman

Dato : 31-01-05 22:17

Hej Gruppe

Tak for Jeres gode svar !! De var nyttige. Jeg fandt desuden ud af at Aloe
vera (direkte fra planten) virkede utroligt godt !! Det kan varmt anbefales
at skære lidt af et blad og smøre det på de værste steder....