Ammebh til store bryster
Fra : Kristine Gazel

Dato : 28-01-05 19:31

Hejsa.
Normalt bruger jeg størrelse G 80 i bh, men i forbindelse med min graviditet
er mine bryster blevet større. Jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre
. Derfor er mine bh'er blevet for små med det resultat ,at jeg bliver
meget rød, irriteret og øm under barmen.
Da jeg jo alligevel skal til at tænke i de baner (har ti uger til termin),
vil jeg gerne høre om nogen i dette forum ved, hvor man kan købe ammebh'er
til meget store bryster (G, H etc)? Bh'en må gerne være blød men alligevel
fast, sportsbh-agtig.
Alle forslag modtages med kyshånd.

KH Kristine Gazel.

--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.

Fra : Lene Pedersen

Dato : 28-01-05 19:50

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
> "He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
> of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Hej Kristine

Jeg ved, at hos både Babysam og BabyBoom kan man få amme-bh'er af mærket
Anita. De findes også i store størrelser, som vi er nogle der bruger.

Og tillykke med den kommende familieforøgelse

/Lene

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-01-05 22:27

"Lene Pedersen" <lene(fjernes)@l-a.dk> wrote in message

> Og tillykke med den kommende familieforøgelse

Også fra mig! Jeg venter barnebarn nr. 5 omkring den 1.2. Der sker stadig
gode ting trods dårlige galluptal

Og min nye bog kommer om et par måneder - og alt det er enorm OT, jeg ved
det godt, jeg havde bare lyst til at fortææe det, so there!

Per V.

Fra : Katja Andersen

Dato : 28-01-05 19:57

> [...]
> til meget store bryster (G, H etc)? Bh'en må gerne være blød men alligevel

Hej Kristine!
Jeg har fundet denne side på nettet. Der er minimum en ammebh der går fra E
til H.

Hilsen Katja

Fra : Katja Andersen

Dato : 28-01-05 20:11

"Katja Andersen" <Blue@c4-life.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hej Kristine!
> Jeg har fundet denne side på nettet. Der er minimum en ammebh der går fra

Og så glemte jeg linket.
www.lacelingeri.dk

Hilsen Katja

Fra : karsten & Pia

Dato : 29-01-05 11:20

@individual.net...

Ved også ønskebørn har en bh i den størrelse, for der køber jeg selv.

MVH Pia

Fra : Meta Dam

Dato : 29-01-05 14:50

Kristine Gazel skrev:
> [...]
> købe ammebh'er til meget store bryster (G, H etc)? Bh'en må gerne
> være blød men alligevel fast, sportsbh-agtig.

Hej Kirstine

Tillykke med den kommende familieforøgelse.
Mens du er gravid vil jeg anbefale dig at købe en bh-forlænger. En
bh-forlænger en et lille stykke elastik med hægter i begge ender. Prøv at
spørge i den lokale lingeributik. De har den ofte, men det er ikke en varer
de lægger frem på hylderne. Jeg købte en for 3 år siden i Magasin for 20kr.
Den bedste ammebh til hverdagsbrug er efter min mening Liberos.(
http://www.libero.dk/Libero/Templates/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=6466
) Den er frygtelig usexet, men den giver den støtte der er brug for
samtidig med, at den er let at benytte. Der er intet med mystiske
lukkeanordninger der skal mengileres rundt med, og ingen syninger, bøjler
eller andet stramt der kan bore sig ind i en allerede øm og følsom barm.
Til lidt finere brug kan man så købe en "almindelig" ammebh når der bliver
brug for det. Min erfaring er at barmen i forbindelse med graviditet, barsel
og amning svinger utroligt meget i størrelse.

En anden idé er at købe et par ammeindlæg i ubehandlet uld med silke på
indersiden. Når lanolinen i den ubehandlede uld blandes med mælken bliver
det til sæbe. Ammeindlægende kan bruge igen og igen og skal blot skylles
engang imellem eller vaskes i sæbespåner. Ammeindlægne kan suge meget og
tillader samtidig huden at ånde. Ulemper er igen, at de er usexede. Et et
par koster ca. 80kr i Matas.
Til finere brug kan man købe en pakke Pigeon ammeindlæg, som er meget tynde,
kan suge en del, men som ikke lader huden ånde.

Meta

Fra : Carina

Dato : 29-01-05 17:32

"Meta Dam" >
> Hej Kirstine
>
> Den bedste ammebh til hverdagsbrug er efter min mening Liberos.(
> http://www.libero.dk/Libero/Templates/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=6466

Har lige kigget på linket, og den ser bare rigtig god ud - også til prisen
:)

Siden du kender den, kan du måske sige lidt om størrelsen? Der står at er
man over 1m i brystmål skal man bruge M eller L.

Hvor tages det brytsmål? Har du noget bud på størrelse, hvis man i
graviditeten er en 80G?

VH
Carina :)

Fra : Carina

Dato : 29-01-05 17:40

"Carina" > :)

> Siden du kender den, kan du måske sige lidt om størrelsen? Der står at er
> man over 1m i brystmål skal man bruge M eller L.

Kan se jeg har læst forkert med størrelsen, men fastholder lige mit
spørgsmål alligevel :)

Fra : karsten & Pia

Dato : 30-01-05 06:49

> Kan se jeg har læst forkert med størrelsen, men fastholder lige mit
> spørgsmål alligevel :)

Jeg bruger også som ammende G og H i skålstørrelse, og der duer libero´s
bHér bare ikke, selv den største af dem er ikke stor nok.

MVH Pia

Fra : Kristine Gazel

Dato : 29-01-05 20:48

Hej

Tak alle sammen for jeres svar.
Jeg har i dag købt en Anita bh str. H85 i Babyboom på Fisketorvet.
Jeg håber at jeg bliver glad for den, da den ikke var helt billig, selvom
der var rabat.

Noget helt andet er så, at jeg må undre mig lidt over personalets viden om
egne produkter. Jeg spurgte dem om de havde gammeldags tøjbleer, som jeg af
flere erfarne børnepassere har fået at vide er gode at have, til det løse så
at sige; gylp med videre. Men nej det havde de ikke, fik jeg at vide. Men på
vejen ud kom jeg forbi en kæmpe stak af dem.

Det kan godt undre mig lidt. Og det er faktisk nok til, at jeg vælger at
købe udstyr et sted, hvor personalet ved hvad de egentlig handler med. Jeg
er ret glad for Engby barnevogne på Enghavevej, Kbh V.

Med venlig hilsen og god weekend,

Kristine.

Fra : Anita

Dato : 30-01-05 00:56

Kristine Gazel wrote:
> [...]
> gode at have, til det løse så at sige; gylp med videre. Men nej det
> havde de ikke, fik jeg at vide. Men på vejen ud kom jeg forbi en

Den slags oplever jeg ofte - altså med andre produkter.
Det er ret irriterende.

Venligst Anita

Fra : Kristine Gazel

Dato : 01-02-05 10:36

Anita wrote:

> Den slags oplever jeg ofte - altså med andre produkter.
> Det er ret irriterende.

Mener du at du oplever det med andre produkter i Babyboom, eller i andre
forretninger?
Uanset hvad er det en underlig irriterende oplevelse.

Mvh Kristine.

Fra : Anita

Dato : 02-02-05 18:27

Kristine Gazel wrote:

> Mener du at du oplever det med andre produkter i Babyboom, eller i
> andre forretninger?
> Uanset hvad er det en underlig irriterende oplevelse.

Generelt i mange forskellige typer af forretninger. De ved simpelthen ikke
hvilke varer de har og hvor i forretningen de er placeret. Jeg har ofte hørt
"Nej, det har vi desværre ikke", hvorefter jeg selv har fundet netop den
vare i butikken. Så jeg er efterhånden holdt op med at spørge og bare kigge
mig omkring.

Venligst Anita