9-36 kg. autostol??
Fra : Jan Andreasen

Dato : 24-01-05 21:16

Hej.
Er der nogen, der har hørt noget om de autostole, der går fra 9-36 kg.
(f.eks. Storchenmühles Starlight SP)?

Her tænker jeg på, om de er mindre sikre end dem, der går fra 9-18 + 18-36
kg.
Nogle sælgere siger, at når det er en 9-36 kg. stol, så er den ikke så
sikker som f.eks. 9-18 kg. (noget at gøre med at når man kombinerer, må man
gå på kompromis nogle steder?!).

Jeg har ledt på Tænk og Test, men har ikke noget kodeord.

Mvh Lene, Odense

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-01-05 21:21

Jan Andreasen (asdf@dk.dk) skrev følgende:

> [...]
> Nogle sælgere siger, at når det er en 9-36 kg. stol, så er den ikke så
> sikker som f.eks. 9-18 kg. (noget at gøre med at når man kombinerer,

FDM har lavet en test, hvoraf det fremgik, at autostole som "dækkede"
mange kilo ikke var nær så gode som fx stole, der går fra 9-18 kilo.
Så vidt jeg husker, har det noget at gøre med, at børnene ikke sidder
optimalt, hverken når de er i den lave eller den høje ende af skalaen.

Du kan evt. ringe til FDM og spørge hvilket nummer testen var i og så
låne det på biblioteket.

Henriett Døssing