Ideer til udklædning søges
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 20:11

Hej allesammen!
Gode idéer efterlyses.
Min datter på 19 mdr. skal være med til noget fastelavnssjov i den dagpleje
hun går i og i den forbindelse skal børnene selvfølgelig klædes ud.
Eneste krav er, at det ikke må være noget med en decideret maske (altså
noget der dækker ansigtet, da børnene jo ikke er ret gamle og derfor godt
kan blive bange, når det er).
Jeg vil helst hvis jeg kan lave en udklædning selv i stedet for at skulle
have en af disse købens nogen (ikke at der er noget galt med dem!!!), men
jeg er simpelthen blank for idéer.
Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter øre.

Mange hilsener fra Eva

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 20:36

Eva" <Eva"snabela wrote:
> [...]
> dem!!!), men jeg er simpelthen blank for idéer.
> Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter

jeg kan huske at jeg var en missekat da jeg var helt lille*G*
sådan en lille fin brun en (sidst i 70'erne*G*)....
det klares nemt med et par ensfarvede strømbebukser, med en påsyet hale i
samme farve, en langærmet bluse i samme farve, og så kan man jo, hvis man er
kreativ, finde en lille tynd elefanthue og sy ører på ;), så skal der bare
tegnes lidt i ansigtet... en lille trekant på næsen, en streg under næsen og
ned til overlæben, der munder ud i en ultralille trekant, så det ser ud som
om læben deler sig som en kats....
og så lige lidt knurhår på som prikken over i'et.....

man kan jo vælge mange søde farver til missen... men umiddelbart vil jeg da
synes en lille hvid eller orange mis må være sagen ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-01-05 21:14

Eva" <Eva"snabela (Eva"snabela"dk) skrev følgende:

> [...]
> klædes ud.
> Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter

Vores Sofie (14 mdr) skal være mariehøne. Jeg har købt sorte
strømpebukser, sort trøje og en rød kjole, som jeg syr nogle store sorte
"prikker" på. Til at fuldende look´et fandt jeg et par mariehøne-sutsko
i H&M.

Henriette Døssing

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 24-01-05 22:06

"Eva" <Eva"snabela"dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er simpelthen blank for idéer.
> Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter øre.

En brombasse måske ?

Sorte strømpebukser, en ort og gul strbet bluse og så et tylstykke bundet om
maven med sløjfe på ryggen.....

Eller Cirkeline ?

Sorte strømpebukser, og en rød bluse med sorte prikker.

Eller prinsesse ?

Sød bluse og et tylskørt.

Rigtig god fornøjelse.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 24-01-05 22:34

"Eva" <Eva"snabela"dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter øre.
>
> Mange hilsener fra Eva

Hej Eva

Desværre ingen ideer, men jeg tillader mig også at slå ørene ud, for mine
tvistlinger på 16 måneder skal også have fastelavnsfest i dagplejen. Jeg
synes, det kan være svært at finde på, fordi kravene til komfort er noget
større end ved storesøster på 4 år. De skal jo gerne kunne holde ud af have
det på, uden at deres eneste indskydelse er at flå det af

Så ideer til både dreng og pige er velkomne fra min side!

MVH Mette

Fra : Holst

Dato : 24-01-05 22:55

Mette Svangren Guttesen wrote:

> [...]
> større end ved storesøster på 4 år. De skal jo gerne kunne holde ud af have
> det på, uden at deres eneste indskydelse er at flå det af

Hvorfor skulle det være så meget værre at give dem for eksempel en
klovnedragt på i forhold til et par almindelige bukser og en trøje.

Tværtimod skulle jeg da mene, at børn på 16 måneder nok er noget mere
ligeglade med, hvad de har på, end en på 4 år er.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 23:10

Holst wrote:

> [...]
>
> Tværtimod skulle jeg da mene, at børn på 16 måneder nok er noget mere
> ligeglade med, hvad de har på, end en på 4 år er.

jeg kan nu godt se hvor det kommer ind med at ungerne flår det af*G*
hvis der ellers er tale om en dragt uden underlige dingenoter og dimsedutter
på, er det næppe et problem, men hvis vi snakker om en sørøverhat eller
andet tilbehør (som der jo ofte er) så er det ved de færreste 1 årige der
synes det re sjovt ret længe.....

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-01-05 13:15

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

>:
>..., men hvis vi snakker om en sørøverhat eller
> andet tilbehør (som der jo ofte er) så er det ved de færreste 1 årige der
> synes det re sjovt ret længe.....

Præcis! Sagen er at finde en dragt, som ikke virker irriterende på en
1-årig, der ikke som sådan forstår pointen i at være klædt ud. Den 4-årige
ved, at hun f.eks. har prinsessekrone på, fordi hun er klædt ud, -hun har
selv en interesse i det og ønsker at beholde den på. Den 1-årige tænker
bare, at det er s.. da sært og irriterende, af med den!

Så det, _jeg_ leder efter, er ideer til udklædning, der for barnet ikke
opleves som mærkeligt (altså ingen haler, ører m.m, som jeg ved kun ville
holde få sekunder *G*) og som helst kan laves af forhåndenværende
materialers princip. Jeg hverken kan eller vil bruge mange penge på
rædselsfulde industridragter i div. brandfarlige materialer (det gælder nu i
øvrigt også til den 4-årige)

MVH Mette

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 20:36

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv en interesse i det og ønsker at beholde den på. Den 1-årige tænker
> bare, at det er s.. da sært og irriterende, af med den!

Ja det er slet ikke så nemt at klæde de små ud som mange tror.

> [...]
> materialers princip. Jeg hverken kan eller vil bruge mange penge på
> rædselsfulde industridragter i div. brandfarlige materialer (det gælder nu

Lige mine tanker, men jeg takker da for de tips der allerede er dukket op og
håber selvfølgelig at flere kommer til.

Hilsen Eva

Fra : Bente Hansen

Dato : 25-01-05 20:47

> [...]
>
> Præcis! Sagen er at finde en dragt, som ikke virker irriterende på en
> 1-årig, der ikke som sådan forstår pointen i at være klædt ud.

Hvorfor i alverden skal hun så klædes ud???????????

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-01-05 19:08

"Bente Hansen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor i alverden skal hun så klædes ud???????????

Det skal hun, -og hendes tvillingebror, selvfølgelig først og fremmest for
de voksnes skyld, det skal da ikke være nogen hemmelighed! Præcis af samme
årsag som butikkerne bugner af "yndige julekjoler", når det er sæson, og
folk gladeligt udstyrer lille Emil med vest og butterfly til faster Annas
bryllup. Ungerne selv ville i den alder være tilfredse med og ha' det mere
komfortabelt i et par smækbukser.
Jeg vil bare gerne finde noget, der også tilgodeser børnenes behov for
komfort, samtidig med min lyst til at klæde dem ud, fordi det nu engang er
sjovt.
Og så fordi fastelavn er en tradition som de i dagplejen fejrer sammen, og
de børn, der er bare et år ældre, forstår fint hvad det går ud og synes, det
er sjovt, når alle er klædt ud.

Til Eva vil jeg da lige sige, at jeg har fået en ide: en hvid skjorte, der
er lidt for stor (måske fra en genbrugsbutik) med et rødt kors på
(applikeret eller tegnet), og man har en lille læge i kittel

MVH Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-01-05 20:49

> [...]
> mange penge på rædselsfulde industridragter i div. brandfarlige
> materialer (det gælder nu i øvrigt også til den 4-årige)

så synes jeg mariehønen eller brumbassen er oplagt.... du kan sæfølig også
droppe halen på missen og sige det er en manx*G*

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 21:43

Hej alle
Tusind tak for alle de gode idéer.
Næsten synd man ikke har 10 børn, så man kan bruge alle forslag *S*.
Hilsen Eva

Fra : SHM

Dato : 25-01-05 13:26

En 1-årig kan sagtens være prinsesse, uden krone (på hovedet), men med
lyserødt tøj og evt. sy en krone på blusens ryg/bryst.
Det kan du gøre ved at bruge guld-stof med volumen-vlies/vlieso-fix bag på
og zig-zagge det på (sy i hånden med kastesting).

Hilsen
Bente

Fra : Anja Holdum

Dato : 26-01-05 12:16

> [...]
> jeg er simpelthen blank for idéer.
> Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter øre.

Hej Eva

Da min den ældste var i den alder var han en engel - han fik en stor hvid
T-shirt på hvor jeg sprøjtede lidt guld. Af 2 stål bøjler og hvide
nylonsstrømper lavede jeg vinger - nu var drengen skaldet så på hoved
tegnede jeg en glorie.
Det var meget nemt og tog ca 15 minutter at lave

Anja

Fra : Mette

Dato : 27-01-05 20:18

"Eva" <Eva"snabela"dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen herinde der ligger inde med nogle forslag, er jeg lutter øre.
>
> Mange hilsener fra Eva

Da min datter var omkring samme alder, var hun fin prinsesse. Hun havde fået
en amerikaner-kjole af nogle venners børn med strutskørt. Og så var der
ellers læbestift til kinderødt og det var det. Hun var øøøndig
Eller også var det dét år, hun var klovn...meget enkelt - hvidt tøj og en
masse sminke og en keglehat