Samvær og nye færgetider
Fra : Madsen

Dato : 23-01-05 18:54

Hej NG

Jeg har to piger på hhv. 10 og 13 år. Jeg bor i Randers - moder og børn i
Kalundborg.
Indtil nu har samværet fungeret fint ved at pigerne selv tager færgen
Kalundborg - Århus og retur.
De har taget færgen hjem søndag kl. 15:30, hvilket har passet fint, men nu
har Molslinien taget en færge ud om søndag, således at færgen sejle kl.
11:00 eller kl. 19:00.
Nu har jeg så sidst gang accepteret at de tog færgen kl. 11, for at undgå
konflikt med moderen (dem har vi haft mere end rigeligt af førhen), men det
betyder, at de reelt kun har samvær med deres far 1 dag hver 14. dag, idet
de ankommer kl. 19 fredag og skal afsted kl. 10 søndag.
Hvordan får jeg lige overbevist moderen om, at de er store nok til at tage
færgen kl. 19 og være hjemme kl. 21:30 - og synes I også at de er store ok
til det? De skal godt nok op og i skole næste dag kl. 8;15, men det er jo
kun to dage om måneden, så skulle det ikke kunne gå.

Venligst giv jeres holdninger, erfaringer osv. til kende - jeg har brug for
det, hvis jeg skal argumentere med den stædige moder

Kærlig hilsen Jacob

Fra : Holst

Dato : 23-01-05 19:53

Madsen wrote:

> Jeg har to piger på hhv. 10 og 13 år. Jeg bor i Randers - moder og børn i
> Kalundborg.

<klip>

> Hvordan får jeg lige overbevist moderen om, at de er store nok til at tage
> færgen kl. 19 og være hjemme kl. 21:30 - og synes I også at de er store ok
> til det?

Nej, det synes jeg ikke.

De er jo ikke hjemme 21:30. Færgen afgår 19:00, og overfartstiden er
anført til 2:40, når man bestiller billetter, og i praksis er det min
erfaring, at overfartstiden nærmere er 2:45 - 2:50. Og efter ankomst til
Kalundborg skal de jo ligesom fra havnen og til hjemmet, som du ikke
nævner noget om, hvor langt ligger fra havnen. Mit gæt er, at de
allertidligst er hjemme kl. 22.00, og så går der jo nok nemt en halv
time, førend de er i seng.

Og 22:30 er, efter min mening, ikke et passende tidspunkt for en 10-årig
at komme i seng, når hun skal i skole næste morgen.

> De skal godt nok op og i skole næste dag kl. 8;15, men det er jo
> kun to dage om måneden, så skulle det ikke kunne gå.

Det synes jeg ikke.

Fra : jacob

Dato : 23-01-05 19:58

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Madsen wrote:

> Jeg har to piger på hhv. 10 og 13 år. Jeg bor i Randers - moder og børn i
> Kalundborg.

<klip>

> [...]

> De skal godt nok op og i skole næste dag kl. 8;15, men det er jo kun to
> dage om måneden, så skulle det ikke kunne gå.

Det mener jeg nu. Det er jo som sagt kun to gange om måneden de får deres
far at se....... så ville jeg se igennem fingre med at de ikke overholder
deres senge tid 100%..........

MVH Jacob

Fra : Holst

Dato : 23-01-05 20:10

jacob wrote:

> Det mener jeg nu. Det er jo som sagt kun to gange om måneden de får deres
> far at se....... så ville jeg se igennem fingre med at de ikke overholder
> deres senge tid 100%..........

Det er jo nemt for dig at sige. Det er jo ikke dig, der skal have dem op
næsten morgen. Det er derimod deres mor, der skal kæmpe med et par
trætte børn.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-01-05 23:48

Holst wrote:

> Det er jo nemt for dig at sige. Det er jo ikke dig, der skal have dem
> op næsten morgen. Det er derimod deres mor, der skal kæmpe med et par
> trætte børn.

jeg vil, som mor, hellere kæmpe med et par trætte børn der ser deres far på
et nivau der er rimeligt, end brokke mig over at ungerne er trætte en gang
hver 14 dag, en mandag morgen..... det er jo ikke hver eneste ugedag vi
snakker om.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Holst

Dato : 24-01-05 10:01

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> hver 14 dag, en mandag morgen..... det er jo ikke hver eneste ugedag vi

Men tror du, at moderen vil det i dette tilfælde, når hun jo lyder til
at være alt andet end samarbejdsvillig? Han nævner jo f.eks. også, at
det umiddelbart ikke er en løsning af sende børnene med toget til
Slagelse, fordi moderen ikke gider køre 30 km for at hente dem ...

Næh, jeg tror, at hvis faderen vil være sammen med sine børn i længere
tid, så tager han færgen til Kalundborg sammen med dem. Det giver han
det bedste af tre timer ekstra sammen med børnene.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 10:30

Holst wrote:

> [...]
> det umiddelbart ikke er en løsning af sende børnene med toget til
> Slagelse, fordi moderen ikke gider køre 30 km for at hente dem ...

nej det er ikke sikkert, men hvis de har en samværsresulution der siger at
han har ret til samvær fra klokken dit til klokken dat, må hun jo makke
ret.....
alternativt kan han prøve at bede om at få resulutionen til genforhandling,
og argumentere sin sag, fremlægge normale sengetider for ungerne i den tid
han har dem og sådan, så han kan fremlægge en konkret plan for hvor meget
kvalitetstid han har med børnene og argumentere for at han ikke har tid nok
med dem, så er det moderens opgave at argumentere for at en sengetid måske
1-1½ time efter normalen skal nedvurdere vigtigheden af 9 timers samvær med
faderen....

normalt har man jo børn på samvær fra ca kl 17 fredag til ca kl 17 søndag,
hvis han først får børnene kl 19 og skal sende dem afsted kl 10, skærer det
jo i praksis 9 timer af hans samvær, og det finder jeg urimeligt.... især
for børnene, der jo også gerne vil se deres far (formoder jeg*G* for sådan
har min søn det ihvertfald)

> Næh, jeg tror, at hvis faderen vil være sammen med sine børn i længere
> tid, så tager han færgen til Kalundborg sammen med dem. Det giver han
> det bedste af tre timer ekstra sammen med børnene.

det er også en mulighed.... han kunne også tage færgen til kalundborg om
fredagen og hente dem, og lægge yderligere 3 timer på samværet.... om det er
muligt i praksis er så en helt anden sag......

Fra : Holst

Dato : 24-01-05 12:54

Sabina Hertzum wrote:

> nej det er ikke sikkert, men hvis de har en samværsresulution der siger at
> han har ret til samvær fra klokken dit til klokken dat, må hun jo makke
> ret.....

Ja, men hedder det sig ikke også generelt, at samværsforældren henter og
bringer barnet hos den forældre, som barnet bor hos. Det er jo ikke 30
km derfra.

> [...]
> hvis han først får børnene kl 19 og skal sende dem afsted kl 10, skærer det
> jo i praksis 9 timer af hans samvær, og det finder jeg urimeligt....

Helt enig. Men det er jo nødvendigvis en af ulemperne ved, at forældrene
har valgt at bo langt fra hinanden (hvem af dem, der så end har valgt
det). Det giver jo en masse ekstra transporttid.

> det er også en mulighed.... han kunne også tage færgen til kalundborg om
> fredagen og hente dem, og lægge yderligere 3 timer på samværet.... om det er
> muligt i praksis er så en helt anden sag......

De fleste mennesker har jo et arbejde, så det kan jo nok være svært om
fredagen for de fleste. Men han kan jo tage en halv fridag, så han får
tid til det.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 14:12

Holst wrote:

> Ja, men hedder det sig ikke også generelt, at samværsforældren henter
> og bringer barnet hos den forældre, som barnet bor hos. Det er jo
> ikke 30 km derfra.

jo det gør det... men der gives jo dispensation.....
personligt bruger jeg generelt ca 30 minutter på at bringe min søn til toget
(for egen regning) når han skal på weekend hos sin far... hans far bruger ca
det samme i den anden ende..... vi har ingen resulution på den ordning vi
har nu, da vi siden er flyttet længere fra hinanden, og derfor har jeg valgt
at få det bedste ud af det på alle områder.... jeg ville ikke have noget
problem med at skulle hente min søn (som er 10) kl 21.30, så han kunne være
hjemme i seng ca kl 22.... det er en time senere end hans normale sengetid,
men det indhenter han hurtigt om mnadagen... han er blot en anelse længere
om at komme i omdrejninger..... *G*

> Helt enig. Men det er jo nødvendigvis en af ulemperne ved, at
> forældrene har valgt at bo langt fra hinanden (hvem af dem, der så
> end har valgt det). Det giver jo en masse ekstra transporttid.

enig... vi har generelt en uudtalt aftale om at min søn ankommer i jylland
ved 18 tiden fredag, og ankommer på sjælland ved 18 tiden søndag... der er
ca 2 timer hver vej... indimellem er der problemer med at få pladser, så det
sker han ankommer senere eller tidligere, men det finder vi ud af fra gang
til gang.....

netop.....

Fra : Holst

Dato : 24-01-05 14:39

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> sker han ankommer senere eller tidligere, men det finder vi ud af fra gang

Det er vel nærmest blot et spørgsmål om at bestille pladsbilletterne i
tilstrækkelig god tid, ikke?

Men ja, det hjælper jo gevaldigt, hvis forældrene i det mindste kan
samarbejder om i hvert fald det.

Men i OP's tilfælde, hvor OP påstår, at moderen ikke vil gide køre 30 km
for at hente børnene, så er der vist ikke så meget samarbejde at arbejde
videre på der.

Om ikke andet kan han sikkert gøre det om søndagen. Så kan han tage med
til Kalundborg, hvor de vil ankomme ca. 13.30. Så er der halvanden time
til færgen igen sejler til Århus. De halvanden time kan sikkert bruges
på et finde et sted og drikke en kop varm cacao på en café, hvis der
ellers er sådan nogen i Kalundborg. Og moderen kan så hente børnene lidt
i tre, inden faderen tager færgen hjem. Og så er faderen i Randers vel
halvsyvtiden.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 21:42

Holst wrote:

> Det er vel nærmest blot et spørgsmål om at bestille pladsbilletterne i
> tilstrækkelig god tid, ikke?

jo som oftest, men især på til helligdage og ferier er det helt tosset*G*
hvis man bruger børneguiden, som vi er nødt til med min kærestes datter,
risikerer man at det er skrubumuligt at få pladser, medmindre man er ude
samme dag som de bliver frigivet (hvilket er 2 mdr og 1 dag før, og så skal
de hentes inden for 14 dage)....

> Men ja, det hjælper jo gevaldigt, hvis forældrene i det mindste kan
> samarbejder om i hvert fald det.

netop ;)

> Men i OP's tilfælde, hvor OP påstår, at moderen ikke vil gide køre 30
> km for at hente børnene, så er der vist ikke så meget samarbejde at
> arbejde videre på der.

jeg er af den overbevisning at man kan ikek vurdere det uden at spørge
først*G*

> [...]
> en café, hvis der ellers er sådan nogen i Kalundborg. Og moderen kan
> så hente børnene lidt i tre, inden faderen tager færgen hjem. Og så

det må jo være op til ham selv at vurdere om det er noget...
vi har indimellem måtte gøre det, at min kæreste kørte til sjællands odde,
tog færgen til århus, hvor hans datter blev afleveret (de bor nord for
ålborg), og så sprang han på færgen retur igen..... alt i alt en tur på
mindst 5 timer......
det er en drøj omgang, skal jeg hilse at sige*G* både barn og mand er stegte
når de vender hjem, og går som regel i kanen allerede inden 22....

Fra : Lars

Dato : 24-01-05 15:08

On Mon, 24 Jan 2005 14:12:26 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:
Sabina,

Min erfaring og det jeg har hørt fra andre skilte fædre fortæller mig
at det langt fra er alle mødre, der opfører sig som dig.

Jeg kender det selv fra en usamarbejdsvillig eks, hvor jeg skal slås
for hver eneste millimeter, og hvor knægten bliver brugt i enhver
anledning.

Der er ikke mange (h)ekse der opfører sig som dig, jeg ville ønske du
var min eks *GG*

Fra : Brian k

Dato : 25-01-05 04:22

Holst wrote:

> Det er jo nemt for dig at sige. Det er jo ikke dig, der skal have dem
> op næsten morgen. Det er derimod deres mor, der skal kæmpe med et par
> trætte børn.

Hej

Og sansynligheden for at moderen også 1 eller 2 gange om mdr selv holder
børnene oppe til kl. 22.00 er ikke eksisterende ? (så skulle hun da være den
eneste i verden der ikke giver børn lov til at se en eller anden FED film,
sige farvel til gæsterne som er på besøg, komme sent hjem fra en samkommen
hos en vens forældre, osv, osv (se Robinson på TV3, osv, osv).

Men det er så nemt at være Ideal på skrift, men at overholde det kan være en
lille smule sværere.

Dette er en af de situationer hvor man skal vælge mellem "2 onder" (enten at
se far og komme sent i seng eller at se far meget lidt og komme i seng til
tiden)

Valget er efter min mening nemt, men at SA så med garanti vil støtte
moderens argumentation med samme grund som den du anfører (som kun holder i
en fantasi verden), er jeg slet ikke i tvivl om.

Som sekundær løsningsforslag, så tag med ungerne over med den tidlige færge,
tag i biografen, stranden om sommeren, besøg venner, osv, aflever børnene
til fastsatte tidspunkt og tag selv færgen hjem.

/brian

Fra : Madsen

Dato : 25-01-05 07:32

> Som sekundær løsningsforslag, så tag med ungerne over med den tidlige
> færge, tag i biografen, stranden om sommeren, besøg venner, osv, aflever
> børnene til fastsatte tidspunkt og tag selv færgen hjem.

Det er også et fint forslag, men når der er en ny familie (ny kone, 2
bonusbørn samt to tvillinger på 2 år af egen avl), så er det ikke så nemt.
Så kunne jeg jo slæbe hele familien med til Kalundborg, men hvis moderen
opdager at min kone opholder sig i "hendes by", så er helvede løs igen. (og
det skal hun jo ikke blande sig i, nej, men jeg gider ikke høre om det)
Som skrevet andetsteds, så prøver jeg at tale moderen til rette med sen
hjemkomst og mislykkes det er det bare ærgerligt. Jeg ser jo mine børn hver
14. dag - at tiden med dem er begrænset er så en anden sag.

Jacob

Fra : Brian k

Dato : 25-01-05 08:07

Madsen wrote:
> Som skrevet andetsteds, så prøver jeg at tale
> moderen til rette med sen hjemkomst og mislykkes det er det bare
> ærgerligt. Jeg ser jo mine børn hver 14. dag - at tiden med dem er
> begrænset er så en anden sag.

Hej

Skriv til SA, bed dem om at fastsætte sent afleveringstidspunkt, skriv
kortfattet, med nøjagtige detaljer om problemstillingen med transport.
Udelad nogen som helst referancer til "mor".

Breve til SA bør ikke være længere end 1 side + referancer; så som kalender
oversigter, osv

Tag altid udgangspukt i børnenes situation, ikke din og exens situation.

/brian

Fra : Madsen

Dato : 25-01-05 08:25

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kalender oversigter, osv
>
> Tag altid udgangspukt i børnenes situation, ikke din og exens situation.

Nej Brian - det er ikke det jeg vil. Vi har i forvejen en sagsmappe hos SA,
som de henter ude bagved med truck, når de skal kigge på den. Ny strid vil
også påvirke børnene. Det vil jeg ikke udsætte dem for.

Men hvis du har et rigtig godt argument, som kan gøre en ualmindelig stædig
kælling blød i knæene, så er du velkommen til at komme med.

Jacob

Fra : Brian k

Dato : 25-01-05 08:52

Madsen wrote:

> Nej Brian - det er ikke det jeg vil. Vi har i forvejen en sagsmappe
> hos SA, som de henter ude bagved med truck, når de skal kigge på den.
> Ny strid vil også påvirke børnene. Det vil jeg ikke udsætte dem for.

Motivet er redeligt, men effekten er det ikke nødvendigvis. Dermed sagt at
der er "kampe" man SKAL tage, om ikke andet for børnenes skyld, og iøvrigt
hvad signal sender man til sine børn som forældre, hvide man "blot" lader
den anden sætte dagsordenen og måske ovenikøbet med helt urimelige krav

Men der er så også (som beskrevet i forrige mail) en verden til forskel på
hvordan man skriver et brev til SA, som jo ryger til partshøring.

Eks:

Statsamtet
morerdenbedstevej 13
1313 Morby

Vedr: Ansøgning om udvidelse af samvær.

Da situationen omkring xxxxxx har gjort at børnenes samvær med deres far er
blevet til at de skal med færgen enten a. kl. xx.00 eller b. kl xx.00, ved
a. betyder det at børnenes samvær bliver til 14 timer på en weekend, ved b.
har børnene mulighed for at få fornemmelsen af at faktisk have været
tilstede i deres hjem hos deres far.

Jeg er klar over at løsning b vil komme til at betyde at børnene 2 gange om
måneden vil komme til moderen kl. 22.00, jeg er derfor indstillet på at det
som start skal foregå som en forsøgsordning, med udgangspunkt i at børnenes
hverdag i skolen den efterfølgende hverdag naturligvis ikke skal være
påvirket af det udvidede samvær.

Jeg mener at det vil være en dårlig løsning for børnene og deres forhold til
deres far, hvis der vælges løsning a, i det samværet bliver kraftigt
beskåret -specielt når man tager de lange transport tider i betragtning.

I forbindelse med den partshøring som følger efter denne ansøgning om et
mindre udvidelse af samværet er det er mit håb at xxx (mor) vil komme med et
løsningsforslag som tager udgangspunkt i børnenes ønske om at se deres far.

Jeg er naturligvis indstillet på at deltage i børnesagkyndigrådgivning -for
at finde en løsning i fællesskab med xxx(mor)

Jeg håber på at SA vil forsøge at finde en tilfredstillende løsning mellem
parterne hurtigt da problemet med xxxxxx effektueres d. xx/xx - 2005

mvh

Anders And

Ps. det er skrevet hurtigt og jeg er hamrende træt. Men som udgangspunkt er
der intet i brevet der bør "tænde" exen af.

God nat og sov godt

/brian

Fra : Brian k

Dato : 25-01-05 08:58

Madsen wrote:

> Men hvis du har et rigtig godt argument, som kan gøre en ualmindelig
> stædig kælling blød i knæene, så er du velkommen til at komme med.

Ups.. glemte at besvare denne!

En 15 kg forhammer lige på kyssetræet, bør vel i en eller anden grad gøre
hende blød i knæene (smiler)

I den forbindelse vil jeg gerne dele en lille vis med jer:

Jeg har aldrig helt fundet ud af hvorfor mænd og kvinders sexbehov er så
forskellige
Og jeg har aldrig helt forstået det der Venus og Mars pjat, ligesom jeg
aldrig har forstået, "hvorfor mænd tænker med hovedet, mens kvinder tænker
med hjertet."

For eksempel.

En aften i sidste uge da min kæreste og mig var på vej i seng fik jeg lyst
og begyndte at røre ved hende og pludselig siger hun: "jeg har ikke lyst i
aften skat gider du
ikke bare holde lidt om mig?"
HVAD??? Hvad fanden er nu det? Og så siger hun det som alle mænd frygter
mest: "Du er simpelthen ikke kontakt med mit følelsesmæssige kvindelige
behov, så jeg kan ikke
tilfredsstille dit mandlige fysiske behov."

Da hun så det mærkelige udtryk i mit ansigt sagde hun:" kan du ikke bare
elske mig for det jeg er og ikke for det jeg kan gøre for dig i
soveværelset?" Da jeg forstod at jeg ikke ville få noget sex den aften lagde
jeg mig til at sove. Den næste dag besluttede jeg at tage en fridag for at
tilbringe dagen
sammen med hende, vi gik ud og spiste en dejlig frokost og tog derefter i
Field's for at shoppe, jeg gik rundt med hende mens hun prøvede flere meget
meget dyre sæt tøj, hun kunne ikke bestemme sig så jeg sagde til hende: "tag
bare dem alle sammen skat" Hun ville så have et par sko til det nye tøj og
jeg sagde lad os købe et par til hvert sæt tøj skat. Derefter gik vi ind hos
en guldsmed hvor hun valgte en sæt diamantøreringe og nu var hun helt
ekstatisk, jeg begyndte at tro hun testede mig for nu bad hun om en
hestesaddel selvom hun ikke kan ride og jeg tror jeg tog fusen på hende da
jeg sagde: "selvfølgelig skat" hun opnåede nærmest seksuel ekstase af bare
ophidselse og med det største smil sagde hun nu: "det var vist alt skat, lad
os gå til kassen og betale" Jeg kunne næsten ikke holde masken da jeg
sagde: "Nej skat, jeg har ikke rigtig lyst". Hun blev helt blank i ansigtet
og hendes kæbe ramte gulvet.

HVAD???

Og så sagde jeg: "helt ærlig skat, jeg vil bare have dig til at holde alle
disse ting et øjeblik, du er ikke i kontakt med mit finansielle behov som
mand så jeg kan ikke tilfredsstille dit shoppe behov som kvinde" og jeg
fulgte op med: "kan du ikke bare elske mig for den jeg er og ikke for hvad
jeg kan købe til dig?"

Det ser ud til at jeg heller ikke får sex i aften.

/brian

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-01-05 19:10

> Det ser ud til at jeg heller ikke får sex i aften.

Måske du i stedet skulle prøve at lege med en af de kvinder, der SELV køber,
hvad de skal og vil have - uden at du bliver involveret *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian k

Dato : 25-01-05 22:17

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Måske du i stedet skulle prøve at lege med en af de kvinder, der SELV
> køber, hvad de skal og vil have - uden at du bliver involveret *S*

Hej

Findes de derude? (og bruger de deres egne penge) (smiler bredt)

Ps. det var da en meget sød vits ikke sandt ?(den med kvinden og sexen)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-01-05 22:21

> Findes de derude? (og bruger de deres egne penge) (smiler bredt)

Jeg bruger KUN mine egne og har altid kun brugt mine egne. Har aldrig prøvet
fælles økonomi.

> Ps. det var da en meget sød vits ikke sandt ?(den med kvinden og sexen)

Jeg forstod den slet ikke *G*

Mvh. Lisbeth

Fra : Cat

Dato : 26-01-05 17:12

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Findes de derude? (og bruger de deres egne penge) (smiler bredt)

Vi er nogle stykker, der godt kan tjene penge - og bruge dem - også på vores
mænd.

Men vitsen er fabelagtig morsom - jeg har grinet af den før, men den tålte
godt en gentagelse.

Tine

Fra : Madsen

Dato : 26-01-05 22:07

Brian for helvede - den historie er SÅ gammel. Jeg tror sgu at jeg sparkede
bunden ud af barnevognen første gang jeg hørte den..

Fra : Mus

Dato : 27-01-05 13:24

> Og jeg har aldrig helt forstået det der Venus og Mars pjat, ligesom jeg
> aldrig har forstået, "hvorfor mænd tænker med hovedet, mens kvinder tænker
> med hjertet."

he he gud ja men hvilket hovede tænker mændende med ? I hvert fald kun med
et af gangen

LN

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-01-05 15:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> he he gud ja men hvilket hovede tænker mændende med ? I hvert fald kun med
> et af gangen

Der var den igen, den dér med, at det er helt ok for kvinder at fyre
dumsmarte sexistiske bemærkninger af af en art som de fleste tænkende mænd
for længst har droppet.

Per V.

Fra : Mus

Dato : 27-01-05 22:44

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41f8f555$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> >
> Der var den igen, den dér med, at det er helt ok for kvinder at fyre
> dumsmarte sexistiske bemærkninger af af en art som de fleste tænkende mænd

Hvad med lidt humor. Det er vel engang i mellem ok begge veje. Så kender jeg
da ikke mange tænkende mænd he he. Jeg tager altså ikke alle dumsmarte
sexixstiske bemærkninger personligt og det synes jeg da heller ikke du skal
gøre

LN

Fra : Madsen

Dato : 23-01-05 20:22

Madsen wrote:

> Jeg har to piger på hhv. 10 og 13 år. Jeg bor i Randers - moder og børn i
> Kalundborg.

<klip>

> [...]
> til det?

Nej, det synes jeg ikke.

De er jo ikke hjemme 21:30. Færgen afgår 19:00, og overfartstiden er

Du tager fejl - overfarten er 2:30 og den er faktisk ret præcis i weekenden.
Således er færgen der afgår fra klb. fredag kl. 15:30 i århus 18:00.

[...]

De bor 2 minutters kørsel fra færgen og kan efter min bedste overbevisning
være i seng kl 22.00

og så går der jo nok nemt en halv
time, førend de er i seng.

Hmmm. - er du en halv time om at putte dine børn? De kan vel undvære
godnathistorien denne ene dag.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-05 21:01

"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse
men det
> betyder, at de reelt kun har samvær med deres far 1 dag hver 14. dag, idet
> de ankommer kl. 19 fredag og skal afsted kl. 10 søndag.

1. Hvad er grunden til, at de først er hos far kl. 19 fredag? Kunne det være
anderledes?
2. Er netop denne færge eneste transportmulighed?

Hilsen Inger

Fra : Madsen

Dato : 23-01-05 21:23

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse
> men det
>
> 1. Hvad er grunden til, at de først er hos far kl. 19 fredag? Kunne det
> være anderledes?

Næppe - de har fri fra skole 13.40 - færgen er hurtigste måde at komme
hertil på - den sejler 15:30 - er I århus kl 18 og vi er hjemme ca. 18,45

> 2. Er netop denne færge eneste transportmulighed?

Det er den naturligvis ikke, men alternative transportmuligheder vil kræve
moderens velvijle til at køre de ca. 30 km til Slagelse for at hente børnene
ved toget og det tror jeg næppe er mere spiseligt for hende. Ellers er der
færgen til Sjællands Odde, men det vil betyde 2x70 km for at hente dem der
og der er ingen direkte bus/tog til Kalundborg derfra.

Jacob

Fra : Holst

Dato : 23-01-05 22:32

Madsen wrote:

> Det er den naturligvis ikke, men alternative transportmuligheder vil kræve
> moderens velvijle til at køre de ca. 30 km til Slagelse for at hente børnene
> ved toget og det tror jeg næppe er mere spiseligt for hende.

Hvis du ikke kan få hende til at køre 30 km efter børnene, tror du så
virkelig, at du kan få hende overbevist om, at de første skal være
hjemme kl. 22.00 søndag aften?

Fra : Lars

Dato : 24-01-05 12:14

On Sun, 23 Jan 2005 21:23:06 +0100, "Madsen" <Q@2.DK> wrote:

> [...]
>færgen til Sjællands Odde, men det vil betyde 2x70 km for at hente dem der
>og der er ingen direkte bus/tog til Kalundborg derfra.

Det kan hun så blive nødt til. Se fx. Skarrildhusrapporten på
Civilretsdirektoratets hjemmeside
(http://www.civildir.dk/publikationer/skarrildhus99/total.htm). Fx.
afgørelserne 1995-441-1449 og 1997-441-3036 vil formentlig kunne
bruges i dit tilfælde.

Min ældste søns mor henter knægten på Kbh. H selv om hun bor i
Helsingør. Jeg bor i Århus og sætter knægten på børnetoget søndag
eftermiddag.

Du kan evt. foreslå børnenes mor at du sætter dem på toget og hun
henter dem i Slagelse. Hvis hun ikke ønsker at medvirke kan du bede
statsamtet om at pålægge hende at hente/bringe børnene til Slagelse,
og der er en ret god chance for at de vil efterfølge dit ønske.

/Lars

Fra : Ralph

Dato : 23-01-05 21:52

> [...]
>
> Venligst giv jeres holdninger, erfaringer osv. til kende - jeg har brug
> for det, hvis jeg skal argumentere med den stædige moder

Hvad er problemet? DU skal køre 4 x 30-35 km for at hente/aflevere dine
døtre, hvorfor kan moderen så ikke køre 2 x 70km for at afhente dem på Odden
søndag kl. 19.05 (hvis du vælger Århus-Odden hurtigfærge) eller 18:45 (hvis
du vælger Ebeltoft-Odden)
ELLER de tager toget fra Randers kl. ca. 15.00 og er i Slagelse kl. ca.
18:00 og så skal hun så kun køre 2x30 km, til gengæld skal pigerne sidde tre
timer i et tog kontra 1 time på en færge
Det er - såvidt jeg kan se - de tre muligheder din eks har (hvis hun da ikke
vil acceptere at de først er hjemme sent søndag.)

--
venligst
Ralph

Fra : Cat

Dato : 23-01-05 22:52

> [...]
ikke
> vil acceptere at de først er hjemme sent søndag.)

Nu er det vistnok samværsforælderens pligt at hente og bringe, så faderen
sidder ikke i en særlig god forhandlingsposition.

Tine

Fra : Ralph

Dato : 23-01-05 23:52

"Cat" <ss@dd.dk> skrev i en meddelelse news:10VId.84936
> Nu er det vistnok samværsforælderens pligt at hente og bringe, så faderen
> sidder ikke i en særlig god forhandlingsposition.

OK - så prøver jeg igen - nu har penge ikke været en del af spørgsmålet, men
alligevel:

En barnebillet koster kr.141,- med tog fra Randers (ca. kl. 1500) til
Slagelse (barn # 2 gratis), en taxa fra Slagelse til Kalundborg koster ca.
kr. 400,-, ialt ca. kr. 1.000 pr md. for hjemturen (turen TIL Randers er jo
uændret). Så er de hjemme i Kalundborg kl. senest 1900
ELLER døtrene tager bussen fra Slagelse til Kalundborg og er på Kalundborg
st.(bus) kl. 20:15
I givet fald er prisen uændret, det er blot rejsetiden der en øget med 1½
time PLUS et skift fra færge til bus.

Alternativet er at faderen kører døtrene til Århus (70 km koster vel i
omegnen af kr. 150 i egen bil) og færgen koster 2 x 70 kr. Med andre ord -
timerne fra søndag kl. 11.00 til søndag kl. 15.00 vil koste faderen kr.
200/døtrene ½-1½ times ekstra rejse pr. samværd.

Der er mange muligheder, her blot fremlagt et par stykker som jeg har fundet
på under 10 min. på nettet.

--
venligst
Ralph

Fra : Anja Holdum

Dato : 24-01-05 09:56

"> Venligst giv jeres holdninger, erfaringer osv. til kende - jeg har brug
for
> det, hvis jeg skal argumentere med den stædige moder
>
> Kærlig hilsen Jacob

Hej Jacob

Jeg ville prøve at få en god snak med din ex. - forberede mig godt og ikke
lægge op til skænderier. Jeg ville på bedste humane måde forklare hende
sammenhænget i at du gerne vil se dine børn og at der er brug for mere tid.
Prøv at gøre det så hun fornemmer at du er samarbejdsvillig og du forsøger
at tage din del af ansvaret.

Anja - som ville ønske at flere tog udgangspunkt i børnene og ikke i egne
behov.

Fra : Madsen

Dato : 24-01-05 15:47

Hej Anja

Tak for dit indlæg. Du har forstået essensen af mit spørgsmål.
Jeg har været rigeligt igennem statsamt, fogedret, falske politianmeldelser
mod min nuværende kone osv. Jeg vil prøve at brygge noget sammen inden jeg
tager en forhåbentlig fornuftig snak med hende. Mislykkes det, så er det
bare ærgerligt. Jeg SER jo mine børn - det er det vigtigste - kvaliteten af
samværet er vigtigere end kvantiteten. Når jeg gerne ville have dem lidt
længere, så er det fordi at DE synes det er træls at skulle så tidligt hjem.
Jeg har FOR LÆNGST sat mig selv i baggrunden og kæmper ALENE for børnenes
ønsker. Mine egne behov er irelevante i denne sammenhæng. Børnene er dem som
har det mest komplicerede liv efter en skilsmisse.

Kærlig hilsen

Jacob

Fra : Mette

Dato : 24-01-05 17:05

> [...]
som
> har det mest komplicerede liv efter en skilsmisse.

Helt enig. Om jeg begriber mødre, der gør alt for at fratage faderen
mulighed for at se sine børn og som stejler over et par timer ud over det
fastlagte samvær. Sådan en moder tror hun straffer manden (Og hvorfor gør
hun det? Forholdet ER jo forbi), men hun straffer også børnene. Men måske
begriber hun ikke, at fordi HUN ikke kan snuppe manden, så har børnene
stadigvæk kærlighed til ham. Jeg begriber det slet ikke, især fordi en
børnefri weekend er en skøn mulighed for moderen til at komme lidt ud og
sove længe osv. Alle kunne være lykkelige, hvis man helt automatisk delte
5-9 eller uden problemer sagde hveranden weekend, uden al det minuttyranni,
der kun handler om "mig mig mig" og ikke mindst en eller anden syg form for
hævn og usund tanke om, at børnene (og hende) kun er gladest når de er
sammen uden faderen.
Jeg har levet alene nu i snart 5 år med min datter, og mine skønne forældre
har hende hver lørdag aften og nat til søndag middag. Jeg nyder virkelig de
timer jeg har alene, og jeg forstår slet ikke at mødre, der har dem 26 dage
ud af 30 dage, ikke forstår at nyde de dage de har for sig selv, istedet for
at forplumre dem for faderen og børnene.

Fra : Anja Holdum

Dato : 25-01-05 09:33

> [...]
> Jeg har været rigeligt igennem statsamt, fogedret, falske
> politianmeldelser mod min nuværende kone osv> Kærlig hilsen

Hej Igen Jacob

Jeg kan godt se at det er en meget lang og ubehagelig sag. Desværre er det
noget man ofte ser. Jeg vil dog stadig holde på at dialog er vejen frem. Ved
at gå til myndighederne bliver der "længere" til din ex. Måske kan du via
myndighederne få en mere fordelagtig aftale i hus men spørgsmålet er om ikke
omkostningerne for både dig og børnene kan blive for dyr.
Jeg tror på at du med dialog i sidste ende kommer længst - specielt i dit
forhold til børnene.
Det er meget vigtigt at du nok behandler din ex lidt som et råddent æg, det
er legalt at tænke og føle sådan men lad endeligt ikke komme frem når du
taler med hende.
Med det udgangspunkt som du har til tingene tror jeg du nok skal klare det
selvom det tager tid for din ex. at fatte/forstå at du kun vil det bedste.

Hilsen
Anja - som tror på dialog, dialog og dialog

Fra : Mette

Dato : 25-01-05 10:15

"Anja Holdum" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> Anja - som tror på dialog, dialog og dialog

Ja, helt enig (igen). Nogle gange må man sluge nogle kameler.
Min ex som jeg deler myndigheden med foreslog, at min datter også fik
amerikansk pas, nu da hun skulle have det danske pas. (Faderen er
amerikaner og bor derovre, og hun har ikke set ham siden hun var baby). Min
første tanke var først "no way", men helt ærligt, hvorfor skabe problemer,
der ikke behøver at gøres til et problem? Passet opbevares jo hos mig, så
han vil ikke kunne bruge det på en forkert måde (som f.eks. at komme og
hente hende, hvilket han heller ikke er interesseret i).
Så jeg sagde ja, med betingelsen, at han betalte de 70 dollars, det koster
og også fordi han for første gang i hendes liv har sendt en julegave til
hende! Han er ved at mande sig op (nok fordi han nu er i et nyt fast forhold
og skal have et barn med hende til maj) og når han viser interesse, så kan
jeg ikke se nogen gyldig grund til at sige nej til at hun også får
amerikansk pas. At hun får det betyder nemlig meget for ham, ligesom det
betyder meget for mig som mor, at hun fik en julegave af ham.

Jeg får lyst til at kvæle de mødre, som siger nej, nej, nej ud fra agendaer,
der intet har med barnets tarv at gøre overhovedet, men som siger nej udfra
deres egne føleleser.