Søskende sæde eller ej
Fra : SlumreGøj

Dato : 18-01-05 21:23

Hej..

Vi står og skal finde en måde at komme omkring med begge vores unger..
Vores barnevogn er en brio sport.. og den kan klappes sammen i kassen..
Erden stabil nok til et søskendesæde??
Bliver barnevognen ikke vind og skæv af et søskendesæde?

//Slumregøj

Fra : Søren Mors

Dato : 18-01-05 21:33

SlumreGøj wrote:
> [...]
> Erden stabil nok til et søskendesæde??
> Bliver barnevognen ikke vind og skæv af et søskendesæde?

Vi har aldrig haft et søskendesæde så det kan jeg ikke svare på.

Til gengæld har vi haft et rullebrædt (som det her
http://www.dmart2000.com/dmart2/kidboarfresh.html) som den store har
kunnet stå på. Det har både forældrene og storebroderen været glade for.

Jeg synes den største fordel er at den lille har mulighed for at kunne
se ud, når han/hun bliver stor nok til at kunne sidde op. Emil har
brugt rullebrædtet til han var omkring 3½.

Søren Mors

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-01-05 21:44

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld har vi haft et rullebrædt (som det her

Jeg blev da nysgerrig og googlede på både kiddyboard og ståbræt.
Hvor smart!
Hvis de havde eksisteret i min tid som dagplejemor, var søskendesæderne helt
sikkert blevet droppet (barnevognens tyngdepunkt flyttes en del opad, når en
velvoksen 1½-årig parkeres der, og barnevognens egentlige indehaver kan ikke
se andet end en bred flyverdragt).

Hilsen Inger

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-01-05 22:05

Inger Pedersen skrev bl.a.:

> [...]
> tyngdepunkt flyttes en del opad, når en velvoksen 1½-årig
> parkeres der, og barnevognens egentlige indehaver kan ikke se
Min dagplejemor har en tvilingbarnevogn med motor og styrbar
hjul. Den kan holde til 4 børn på en gang.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-01-05 22:06

"Lars Raaby" <Lars@8840.dk> skrev i en meddelelse

> Min dagplejemor har en tvilingbarnevogn med motor og styrbar hjul. Den kan
> holde til 4 børn på en gang.

Teknikkens triumf!

Hilsen Inger

Fra : karsten & Pia

Dato : 19-01-05 09:27

> [...]
> Erden stabil nok til et søskendesæde??
> Bliver barnevognen ikke vind og skæv af et søskendesæde?

Nu kender jeg ikke en Brio sport, men er der fuld ramme omkring
barnevognskassen? Hvis der ikke er, anbefaler man ikke brug af søskende
sæde. Vi har haft et søskende sæde, men stort set ikke brugt det, vi gjorde
det at den store sad i klapvogn og den lille i barnevogn, det kan sagtens
lade sig gøre at gå med begge dele ene mand.

Og var vi nogen steder mens den lille var helt baby (under ½ år) og den
store som kun var 1½-2 år havde brug for at sove, så lagde vi den store i
barnevognen, og stillede så liften ovenpå (på den anden led). Og det
fungerede fint.

Når først de når 2 års alderen vil jeg anbefale et kiddyboard på
barnevogn/klapvogn. Eller en tvillinge/søskende klapvogn, hvor sæderne kan
ligges ned uafhængigt af hinanden.

MVH Pia