Familiebil.
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 18-01-05 17:22

Hej Ng,

Efter at vi har fået det 3 barn, vil vi inden for en overskuelig fremtid
udskifte bilen til en større, det store spørgsmål er så, hvilken?
Ved Berlingoen er populær, men den kører bare ikke så langt på literen 11-12
km, og jeg ville gerne have en der var mere økonomisk, gerne en stationcar
el. lign.
Gode råd modtages med kyshånd, og kender nogen evt. et link hvor man kan se
hvor meget de forskellige modeller kører på literen?

Håber på et par tilbagemeldinger

Hilsen Pernille.

Fra : Mus

Dato : 18-01-05 17:59

Lumholdt & Riber <henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EIaHd.104$5P.72@news.get2net.dk...
> [...]
se
> hvor meget de forskellige modeller kører på literen?

Har en veninde der har 3 børn -hvoraf den ene er handicappet og har ekstra
sæde bag i bilen. Desuden har de hund.

Det hele stoppes ind i deres Fiat Dobló uden at blinke med øjnene. De har
palds til 6 personer + hund pga det ekstra sæde ellers er der plads til 5
personer.

Normalt er jeg slet ikke til Fiat - men den er altså lækker og meget meget
rummlig og børnevenlig. Hvad med Diesel i stedet for benzin?

LN

Fra : Conny Nielsen

Dato : 18-01-05 20:58

Hjemmeside til hvor langt en bil kører på literen:

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/

Mhv
Conny

Fra : Stinne og Rune

Dato : 18-01-05 17:57

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et forslag til bil, hvis ikke en
Berlingo/partner er noget for jer, men den kører altså længere end 11-12
km/l. Vi kører som minimum 14 og ofte også længere i vores Partner -
selvfølgelig ikke på motorvej når vi drøner derud af med 130 km/t, men der
er der vist ikke mange biler der kan holde sig inden for hvad de normalt
kører.

Stinne

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-01-05 14:00

Stinne og Rune wrote:

> [...]
> er der vist ikke mange biler der kan holde sig inden for hvad de normalt

Vi er også meget glade for vores Berlingo, men den kører altså ikke særligt
langt på literen i forhold til andre biler. Vores er dog den gamle (1.8)
liters model, så den er noget mere tørstig end de nye 1.6 liter.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Unix is here to stay. The Internet is Unix, all network administrators cut

Fra : TriDane

Dato : 18-01-05 22:34

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Gode råd modtages med kyshånd, og kender nogen evt. et link hvor man
> kan se hvor meget de forskellige modeller kører på literen?

I bladet "Penge og Privatøkonomi" har de for nogle måneder siden testet
en række biler for at finde ud af, hvilken der er mest økonomisk. Den
mest økonomiske bil overhovedet er VW Lupo, der kører 33,3 km/l diesel,
og samtidig holder prisen som brugtvogn - det er derfor den i længden
bliver billigere end andre biler, der har lavere anskaffelsespris. I
klassen "lille MPV" (altså familiebil) vandt Citroën Picasso som den
mest økonomiske.

Så er det en smagssag om man kan li' Citroën, men jeg synes den ser
dejlig ud og overvejer selv at købe en som afløser for vores stationcar.

mvh.
Kim

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-01-05 23:15

> Så er det en smagssag om man kan li' Citroën, men jeg synes den ser
> dejlig ud og overvejer selv at købe en som afløser for vores stationcar.

Og netop Citroen Picasso er der en klækkelig rabat på omkring 40.000 kr lige
nu. Men jeg ved ikke hvor længe kampagnen varer.

Mvh

Emil

Fra : TriDane

Dato : 19-01-05 23:36

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in

> Og netop Citroen Picasso er der en klækkelig rabat på omkring 40.000
> kr lige nu. Men jeg ved ikke hvor længe kampagnen varer.
>
> Mvh
>
> Emil

uha det lyder fristende.

mvh.
Kim

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-01-05 23:44

> uha det lyder fristende.

Det kan jeg godt forstå. Har også overvejet at skifte bil, til trods for at
det strengt taget ikke er nødvendigt for mig med den bil jeg har nu.
Men den kampagne med rabatter (også rabatter på andre Citroen modeller) har
kørt lidt længe, og den skal jo slutte på et tidspunkt. Så det er nok klogt
at være lidt hurtig, i hvertfald med at finde ud af hvornår kampagnen
slutter...

Mvh

Emil
'98 Citroen Xantia Weekend 2.0i 16v Automatic

Fra : marlene

Dato : 19-01-05 19:05

kik efter en Opel Zafira den købte vi da den kom til landet, og har aldrig
fortrudt,
her er plads til 3 børn og svigermor + div. bagage.
den er normalt 5 pers. men med to nedpasset sæder i bagagerummet bliver den
nemt til 7 pers. (mpv)
den må snart være til at betale for alm. penge.
hvis i kan leve med en brugt model.

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 20-01-05 11:06

Tak for alle de gode bud, biljagten er hermed gået ind

Hilsen Pernille

Fra : Madsen

Dato : 22-01-05 20:24

Tag dog skridtet fuldt ud og køb en VW Caravelle 9 pers. Så er der plads til
de unger i får i fremtiden også. KØrer i øvrigt 13 km på en liter diesel
(åragan 1992)

Jacob