Slynge
Fra : Rasmussen

Dato : 12-01-05 19:57

Hej NG

Nå men vi skal jo snart til at have nummer 2 om ca. 8 uger og vi er derfor
begyndt at tænke på "babyindkøb"

Da Jakob var lille lånte vi en babysele, sådan en hvor barnet sidder foran
på mors eller far mave/bryst.
Vi var bare ikke specielt vilde med den og fik den derfor kun brugt ca.5
gange.
Jeg fik ondt i ryggen og jeg syntes Jakob sad meget udsat i den.

Men så har jeg hørt om "slyngen"
Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?
hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : karsten & Pia

Dato : 12-01-05 21:08

> Men så har jeg hørt om "slyngen"
> Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?
> hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Jeg har kun hørt godt om slyngen men har ingen personlige erfaringer med
den.
Man kan købe dem i babyudstyrsforretninger, men selvfølgelig også brugt, der
er p.t. en til salg på dk.marked.privat.boerneudstyr til 150 kr.

MVH Pia

Fra : karsten & Pia

Dato : 12-01-05 21:10

Her er det fra markedsgruppen:
______________________________________

Hej

Original bayslynge fra Tikamak sælges - nypris 500,-
http://www.babyslynge.dk/

Pris 150 kr.
Findes i Kbh

Hilsen

Michael
_____________________________________

Fra : Meta Dam

Dato : 12-01-05 23:37

> Nå men vi skal jo snart til at have nummer 2 om ca. 8 uger og vi er
> derfor begyndt at tænke på "babyindkøb"

Tillykke

> [...]
> ca.5 gange.
> Jeg fik ondt i ryggen og jeg syntes Jakob sad meget udsat i den.

Ditto.

> Men så har jeg hørt om "slyngen"
> Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?

Med mit nr. 2 brugte jeg meget babyslyngen. Ulempen er, at på et eller andet
tidspunkt vokser barnet fra slyngen, og så er man nødt til at bære med
armene. Med en slynge er det lettere at få armene fri til arbejde og barnet
føler sig tryg. Hvis barnet falder i søvn i slyngen, lægger man blot barn og
slynge ned i sengen, og man kravler selv ud af slyngen. ... jeg kunne blive
ved.

> hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Da jeg ventede nr. 2 syede min mor en slynge til mig. Syvejledningen fandt
jeg på http://www.ifavn.dk/babyslynge_syselv.htm , man skal blot huske, at
stoffet skal være rimeligt galt for at kunne glide igennem ringene. Ulempen
er at nylonringe er meget svære at finde og træringe er ikke stærke nok.
(prøv evt. en maritim butik, der sælger udstyr til sejlbåde.) www.ifavn.dk
indeholder også en skriftlig brugsvejledning.

Der findes en del netbutikker der sælger slynger. Her er et lille udvalg:
www.moderjord.dk
www.yngelkram.dk
www.babyslynge.dk (indeholder nogle gode videoer, så man kan se hvordan man
gør)
www.mothernature.dk
www.enandenvej.dk
www.slynger.dk
prøv blot at google baby, slynge, babyslynge eller sling.

Hvis jeg skulle købe en slynge i dag, ville jeg sætte pris på at både min
mand og jeg selv kunne bruge den. (Der er over et hoved i højdeforskel på
os.) Slyngen skal derudover kunne småjusteres mens den er i brug.

Venlig hilsen Meta

Fra : Christina S

Dato : 13-01-05 15:51

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Men så har jeg hørt om "slyngen"
> Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?
> hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Hej,

vi bruger et stort tørreklæde til at bære vores søn i. Princippet er lidt
det samme som med en slynge, men kan bruges i længere tid (til barnet er en
3-4 år) og der er flere forskellige muligheder at bære barnet på. Vi er
begge to meget glade for det. I starten brugte vi kun det, nu går vi en gang
om dagen en tur med barnevognen, så Ask (7 1/2 mdr. og ca. 9 kg) kan sove.
Det kan han også i tørreklædet, men det er jo ikke altid, at man har lyst
til at have ham hængende i 2 timer.
Jeg har aldrig prøvet en babybjørn, men synes også, at børnene virker til at
sidde for udsat. Når man bruger tørreklæde frarådes det at sætte barnet med
ryggen mod ens mave, da deres rygge ikke kan holde til det endnu, men i en
babybjørn sidder børnene næsten altid den vej. Desuden er det også godt for
barnets hofte, når man bruger tørreklædet rigtigt, i en babybjørn hænger
benene bare ned, hvor de i tørreklædet er bøjet og dermed forbedrer
udviklingen af hofteledet.
Vi er meget forskelligt i højden og har derefor et ret langt tørreklæde og
det fungerer fint, ingen får ondt i ryggen her.
Du kan købe det bl.a. hos www.babybiksen.dk (som dog har en bøvlet
bindevejledning, det kan gøres meget nemmere!). Hvis du kan noget tysk, kan
du søge på "Tragetuch" og finde en masse, blandt andet www.didymos.de
Hvis du vil vide mere, fortæller jeg gerne en masse mere, jeg kan kun
anbefale det til alle!

Mvh, Christina

Fra : Jens E. Nyborg

Dato : 14-01-05 00:24

Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Men så har jeg hørt om "slyngen"
> Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?
> hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Prøv dem før i køber (begge to). Vi købte en over nettet som vi var nødt
til at sende tilbage fordi den ikke passede, derefter købte vi en anden
som gjorde.

For mig som far var det rigtigt dejligt at vores ældste ikke ville putte
andre steder (mor gav op efterhånden som hun blev større) så det kun var
mig på banen der. (Det endte med at Lise læste loven for mig men det er
en rar oplevelse at have haft).

Så, husk at den fysisk stærkeste af jer kan komme til at bruge den
væsentligt længere tid end den svageste.

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 14-01-05 12:42

Prøv www.yngelkram.dk Der købte jeg vores meget brugte Tri-cotti. Tikamak
er også god men svært at justere. Slyngen er klart den bedste
babyinviesering vi nogensinde har gjort.

Sebastians mor

Fra : Rasmussen

Dato : 14-01-05 16:50

> [...]
>
> Men så har jeg hørt om "slyngen"
> Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?
> hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Jeg var på udsalg i "ønske børn" og så at De havde en slynge til 499 kr.
Så jeg går lidt og overvejer om jeg skal prøve den der nede og se om den
passer.
Selvom jeg nok må sige at 499 kr er da lidr af en pris, men jeg kan jo høre
på jer andre at det ikke er en dårlig investering.

Venlig hilsen Jakobs mor

P.s Tak for Jeres svar

Fra : Kitty

Dato : 14-01-05 21:05

> [...]
høre
> på jer andre at det ikke er en dårlig investering.

Er det den slynge der hedder Premaxx? så er der nemlig mange af
slyngebrugerne fra Yahoos slyngeforum
(http://groups.yahoo.com/group/slyngegruppen/) der har dårlige erfaringer
med den - og det er jo synd at starte med en dårlig slynge når der findes så
mange gode
Hvis du gerne vil sy en ringslynge selv, så kan du købe ringe fra
www.babybiksen.dk og de har forresten lige oprettet et forum til netop denne
type spørgsmål
Hilsen Siska

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 17-01-05 17:09

Foreningen forældre eog fødsel havde ved denne tid sidste år et temanummer
om slynger, hvor ca 15 forskellige slynger blev testet. Kan lånes på
bibliotek.

Fra : Jens E. Nyborg

Dato : 19-01-05 21:43

Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Men så har jeg hørt om "slyngen"
> Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en?
> hvad er godt, hvad er skidt?Og hvor køber man den?

Jeg er kommet i tanke om hvor vi købte vores slynge. Jeg har lige været
på deres hjemmeside. www.moderjord.dk i øjeblikket koster slyngerne vist
nok ca. 470kr. inklusiv en instruktions dvd. Der har du 30 dages retur
ret, hvis de ikke er dig alligevel. Hvis du altså ikke allerede har købt
en.

mvh Lise