Barnevogn
Fra : Shankly

Dato : 10-01-05 13:20

Vi står og skal vælge barnevogn. Hvad skal man se efter? Hvilke
mærker, kvaliteter ved en barnevogn osv. mener du at der er det
bedste. Hjælp os :)

Mvh

Kasper og Louise

Fra : Mus

Dato : 10-01-05 14:38

Shankly <yessir@cmd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5ls4u0dl6sel9fuuhpi2kjutehpna578vt@4ax.com...
> Vi står og skal vælge barnevogn. Hvad skal man se efter? Hvilke
> mærker, kvaliteter ved en barnevogn osv. mener du at der er det
> [...]

Står snart i samme situation, omend vi venter lidt endnu - først termin i
april.

Det jeg i hvert fald tror er vigtigt er at man gør sig klart hvad der er
vigtigt for en i prioriteret rækkefølge feks
vores prioritering ser nogenlunde således ud.

sikkerhed og kvalitet i orden
Skal kunne være let at pakke i bilen
Barnet skal kunne sove ude i den længe
Den skal være let
Den skal holde til flere børn
prisen
etc
etc

Jeg tror vi vælger en Emmaljunga eller en Odder vogn. Men vi skal ud og
prøve at pakke de forskellige i bilen. For det er meget vigtigt for mig at
jeg kan have den med i min lille mazda

LN

LN

Fra : Runi

Dato : 10-01-05 15:24

Jeg har købt en emmaljunga big star supreme og er supertilfreds.
De er billigere hos barnevognsfabrikken danmark end alle de andre
babyforhandlere.
Mvh Runi

Fra : Henrik Petersen

Dato : 10-01-05 15:28

"Shankly" <yessir@cmd.dk> skrev i en meddelelse
> Vi står og skal vælge barnevogn. Hvad skal man se efter? Hvilke
> mærker, kvaliteter ved en barnevogn osv. mener du at der er det
> bedste. Hjælp os :)

Vi har en dreng på 11 mdr og her er mine råd

få en der er høj nok til at de højeste af jer kan gå ordentligt
(indstillelig) og i ikke knækker i ryggen.
Forve er smag og det er mærke oxo, vi bor i lejlighed og her en meget
vanskelig barnevognskælder, så vi købte en Emajumga klapvogn og køb en der
er høj nok og eller den "I" syntes der er flottest.

Når i køber den så kig lige efter om den køre lige, vi vores Center er der
marmor fliser og de er perfekte til dette, der har men jo masser af lige
linier (kanten af fliserne) og her er det så bare at stille den ved en kant
og så bare, skubbe den frem af. så ser i hurtig om den drejer bare den
mindste smugle

Mange går efter en med faste hjul, så den ikke pumptere, vi har luft og er
aldrig pumpteret.

vi har som sagt en emajunga klapvogn og en vogsipose "her har Babysam en
til 1700" Den behøver i ikke købe, vi har en fra Bilka, der er både vinter
og sommerdyneindlæg og det er rigeligt og den koster 499, føtex har oxo en
med den havde vi og var ikke tilfreds med.
Samt en altan barnevogn en gammel en der har være min søster (2 børn) og
bror (2 børn) men den står oxo kun på en altan på 3 sal. (ikke vinterbro)
Til at starte med hvade vi en lille barnevogn, nærmeste en dukkevogn, den
var ikke meget størrer "ok lidt" den var meget dårlig, men vi havde fået den
og vi skulle på ferie til Thailland da vores dreng var 5 md og der havde vi
den med og derefter brugte vi kun klapvognen.

henrik

Fra : Mette & Jacob

Dato : 10-01-05 16:08

Hej med jer.
Vi har en søn på 8 mdr, og har været utroligt glade for vores Emmaljunga
barnevogn. Den har alu-stel, så den er nem at komme rundt med, styret kan
højdeindstilles alt efter hvem der "ruller" med vognen, kassen kan klappes
sammen så den bliver helt flad - godt når den skal med i bilen, der er
ventilation i bund og kaleche og så kan affjedringen indstilles alt efter
hvor tungt barnet er...
Derudover har den lufthjul.
Som sagt er vi blevet så glade for vognen, at vi netop har købt en klapvogn
på udsalg i samme mærke...

MVH Mette

"Henrik Petersen" <iskold(fjern ?)@(fjern ?)boparken.dk> skrev i en
meddelelse news:cru3dt$vt0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-01-05 19:39

Henrik Petersen skrev bl.a.:

> vi har som sagt en emajunga klapvogn og en vogsipose "her har
> Babysam en til 1700" Den behøver i ikke købe, vi har en fra
> Bilka, der er både vinter og sommerdyneindlæg og det er
> rigeligt og den koster 499,

Bilka sælger ikke Voksi pose.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Henrik Petersen

Dato : 10-01-05 20:48

"Lars Raaby" <Lars@8840.dk> skrev i en meddelelse

> Bilka sælger ikke Voksi pose.

NÅ men der har vi nu købt den alligevel

henrik

Fra : SE

Dato : 10-01-05 22:26

"Henrik Petersen" <iskold(fjern ?)@(fjern ?)boparken.dk> skrev i en
meddelelse news:crum6q$1mgt$1@news.cybercity.dk...

> "Lars Raaby" <Lars@8840.dk> skrev i en meddelelse

> NÅ men der har vi nu købt den alligevel

"Voksi" er et registreret varemærke som kun sæges af ganske få forhandlere
(babysam, babyboom og lign.) De andre poser er nok inspireret af
Voksi-posen, men de bliver aldrig voksiposer, da "Ullkorga" som laver den
bestemte type har patent på den.

Den fra Bilka hedder "Slee-Bee", den fra Føtex hedder "drømmeposen" og sådan
forsætter det.
Langt de fleste er med dun og to identiske dyner, hvorimod den originale
Voksi er med vinterdyne i uld og sommerdyne i dun/bomuld.

HVIS I har købt en ægte Voksi i Bilka, så lugter det lidt af Saga-furs
skandalen i mine øjne, men jeg kan 99,9% garantere at der ALDRIG har været
solgt en Voksipose i Bilka - og slet ikke til 499,-
Forøvrigt koster Bilkas pose 699,- på tilbud og 1599,- til ordinær pris.

/se (som både har den originale Voksi og den fra Bilka)

Fra : Henrik Petersen

Dato : 11-01-05 07:18

"SE" <Virkerikke@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> solgt en Voksipose i Bilka - og slet ikke til 499,-
> Forøvrigt koster Bilkas pose 699,- på tilbud og 1599,- til ordinær pris.

Det er korekt, kalder den over en kam voksipose, men det er jo det samme.
men rigtig det er navnet der var forkert, men stadig købt i bilka på udsalg.

henrik

Fra : Kristine Gazel

Dato : 10-01-05 17:05

Hejsa
vi tjekkede forbrug.dks test af barnevogne og valgte nr. 1, en Trillefix.
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/barnevogne/.
Vi har naturligvis kigget på den og sammenlignet med andre.

Det viste sig at den var på tilbud i forretningen, så vi fik den til 2.999,
og med en "afdragsordning" hvor vi betaler 500 kr. om måneden indtil den er
betalt og så står parat til afhentning, når vi skal bruge den i april.
mvh Kristine Gazel.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 10-01-05 17:07

"Shankly" <yessir@cmd.dk> skrev i en meddelelse
> Vi står og skal vælge barnevogn. Hvad skal man se efter? Hvilke
> mærker, kvaliteter ved en barnevogn osv. mener du at der er det
> bedste. Hjælp os :)

Husk at få 9% i rabat, hvis du køber den hos de "store kæder" de er nemlig
tilknyttet div. indkøbsforeninger og de for 9% og du siger bare at det vil
du oxo have, når andre kan få det, eller går du et andet sted hen.

henrik