Alternativ til en biograftur
Fra : Mikkel Johansen

Dato : 10-01-05 01:05

Er der nogen der kan hjælpe os, vi har ikke rigtig nogle ideer til hvad
vi kan lave som alternativ til f.eks. en god biograftur.

Vi har en dejlig søn på 5mnd. Og mangler lidt ideer til hvad man kunne
lave, hvor vi alle tre er sammen.

Jo, gå nogle ture, besøge venner osv.

Men er der nogle gode forslag til f.eks. arrangementer og (her stopper
ideerne). Hvor det er nemt at have en sådan lille gut med.

Hilsen fra
Mikkel

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-01-05 02:28

"Mikkel Johansen" <mainman-slettes-@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der nogle gode forslag til f.eks. arrangementer og (her stopper
> ideerne). Hvor det er nemt at have en sådan lille gut med.

Et par eksempler:
Legeparker.
Børnekoncerter (der findes også for de helt små, tjek den lokale avis).
Zoologisk Have hvis der er en sådan i nærheden.
Nogle steder findes der weekend legestuer hvor forældre og børn kan mødes,
igen tjek den lokale avis.
Babysvømning/gymnastik

Ja der er faktisk mange muligheder, det er bare at tjekke aviser og lign.
Hør evt. sundhedsplejersken om hun kender til arrangementer i lokalområdet,
en del læger har også foldere liggende med forskellige ting man kan gøre med
sine små poder.

Mvh
Benjamin

Fra : Mikkel Johansen

Dato : 11-01-05 07:22

Tak for hjælpen, der var da nogle af dine eksempler jeg ikke havde
hørt/tænkt på f.eks. Børnekoncerter har jeg aldrig hørt om før.

Mvh.
Mikkel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-01-05 08:10

Mikkel Johansen wrote:
> [...]
> hvad vi kan lave som alternativ til f.eks. en god biograftur.
>
> Vi har en dejlig søn på 5mnd. Og mangler lidt ideer til hvad man kunne

hvad med børnebiffen?
der findes faktisk biografer rundt omkring i landet, hvorman kan komme med
sin barnevogn og nyde en god film, men hvor lydnivaue er "normalt", lyset
kun dæmpet frem for slukket, og hvor det er bredt accepteret at man
småsnakker lidt ;)

svømmehallen er også dejligt med børn uanset alder....

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Mette

Dato : 10-01-05 14:04

> [...]
>
> Men er der nogle gode forslag til f.eks. arrangementer og (her stopper
> ideerne). Hvor det er nemt at have en sådan lille gut med.

Vi tog vores lille baby med overalt. - på restaurant, in bio, på cafe,
shopping osv. Vi lavede ingen deciderede børneting - hun var jo hun en baby
og ville ikke få noget ud af et børneteater f.eks.
Det skal siges, at hun som regel sov som en sten altid og generede ingen

Fra : Mikkel Johansen

Dato : 11-01-05 07:24

Vi har prøvet (flere gange) at gå på restaurant, cafe, shopping. Men det
er som om det ikke er så sjovt når barne ikke vil sove eller kræver
meget underholdning/opmærksomhed.

Mvh
Mikkel

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-01-05 18:57

On Mon, 10 Jan 2005 14:04:03 +0100, Mette <Mette@wamspamnothanks.dk> wrote:

> - hun var jo hun en baby
> og ville ikke få noget ud af et børneteater f.eks.
> Det skal siges, at hun som regel sov som en sten altid og generede
> ingen

Nu havde jeg min søn (6 md. da) med til premiere på denne sæsons
juleforestilling, og han var i den grad på. Sad lige så stille hele første
akt (knap en time!) og fulgte, hvad der skete på scenen. At han så gav op
efter pausen og sov hele andet akt var helt OK. Jeg havde forventet at kan
måske ville have syntes det var sjovt en 15-20 minutter, men det fangede
ham fantastisk.

Der er babyteaterforestillinger i den røde brochure
(børneteatersammenslutningens katalog) for unger fra tre måneder, så der
er da masser af grund til at tage poden med i teatret. Spørg på
biblioteket om de har noget på programmet...

kh Ole

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet