Amning.
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 08-01-05 22:12

Hej,

Jeg har brug for lidt mere viden ang. amning.
Jeg har lånt: "bogen om amning" af Sheila Kitzinger, kender nogen noget til
den eller kan I anbefale anden litteratur?

Hilsen Pernille

Fra : Cat

Dato : 08-01-05 22:43

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> den eller kan I anbefale anden litteratur?

Så vidt jeg husker, er 'bogen om amning' ikke helt ringe - den kan du vist
godt stole på.

Foreningen forældre og fødsel har ammerådgivere, som man gerne må ringe til.

Nyhedgruppen misc.kids.breastfeeding er et fond af viden, men den er på
engelsk. Hvis du er god til engelsk, er det det suverænt bedste sted at
spørge. Hvis du mangler ammefagtermer på engelsk, så spørg her først - jeg
kender de fleste.

Annette Foltmar: 'Amning er mere end mad' er en gammel sag, der nok er svær
at få, med mægtig god, hvis du kan opdrive den (biblioteket?).

Bedstemødre og mødre skal kun spørges, hvis de har gode, lange ammeforløb
bag sig. Hvis de har givet op, fordi 'de ikke havde mælk nok' eller fordi
'deres mælk ikke var næringsholdig nok', så luk ørerne for deres råd - de er
med stor sandsynlighed fejlinformerede, hvis deres rådgivere i sin tid kunne
bilde dem sådan noget pjat ind. Det er kun de aller-aller-færreste, der ikke
har mælk nok eller har for næringsfattig mælk.

Reelle problemer, der opstår i virkeligheden, kan du evt. prøve at komme med
her. Vi er mindst to tidligere langtidsammere. Kan jeg ikke svare, kan jeg
sikkert dirigere spørgsmålet videre.

Tine

Fra : karsten & Pia

Dato : 09-01-05 10:32

> her. Vi er mindst to tidligere langtidsammere. Kan jeg ikke svare, kan jeg
> sikkert dirigere spørgsmålet videre.
>
> Tine

Hvad går ind under en langtidsammer, er det en der har ammet mere end et år,
eller kan mindre gøre det??

Pia

Fra : Cat

Dato : 09-01-05 11:57

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> Hvad går ind under en langtidsammer, er det en der har ammet mere end et
år,
> eller kan mindre gøre det??

Det skal nok være mere end 5-6 måneder, før jeg regner det for
langtidsamning. Men mange problemer opstår jo inden for de første 2 -3
måneder, og har man klaret dem, er man jo blevet klogere og kan give sin
erfaring videre. Hvis man derimod gav op, fordi man fik den gale
information, så synes jeg nok ikke, man er den rigtige til at rådgive.

Tine

Fra : karsten & Pia

Dato : 09-01-05 12:40

> [...]
> erfaring videre. Hvis man derimod gav op, fordi man fik den gale
> information, så synes jeg nok ikke, man er den rigtige til at rådgive.

Hej

Det var mere fordi jeg først lige har hørt udtrykket langtidsammer her i
gruppen. Jeg har ammet begge mine to første børn til de var henholdsvis 1 år
og 14 mdr. Og nummer tre ammer jeg stadigvæk, og har ikke lige tænkt at
stoppe, hun er nu et år.

Pia