kvinder og udsalg... :-)
Fra : Christian

Dato : 07-01-05 09:38

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=333530/

Der står '37 årig mor'..... og så under billedet 'ung mor'?!?!?

Desuden fatter jeg ikke at man kan finde på at sætte en fem måneders gammel
ungen i bilen alene!!!

Fra : Holst

Dato : 07-01-05 10:32

Christian wrote:

> Desuden fatter jeg ikke at man kan finde på at sætte en fem måneders gammel
> ungen i bilen alene!!!

Det ser jeg nu tit ske, når barnet sover i bilen og moderen skal et
ærinde. Men samtidig vil jeg så også sige, at det jo så kun er for ti
minutter eller så og ikke to timer.

Fra : Carsten

Dato : 07-01-05 12:28

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

>Det ser jeg nu tit ske, når barnet sover i bilen og moderen skal et ærinde.
>Men samtidig vil jeg så også sige, at det jo så kun er for ti minutter
>eller så og ikke to timer.

5 - 10 min er til at forstå, det kunne jeg selv finde på, hvis jeg lige
skulle ind og ud fra noget hurtigt og kunne holde noglenlunde øje med bilen,
for det tager jo mindst 5 - 10 min at får ungen med sig når man skal have
dem i og ud af autostolen, men jeg vil ALDRIG have gjort det et sted som
ILUM og slet ikke i 2 timer, det må være en hjerne død kælling og hun skulle
ikke have ret til at have børn.

Carsten

Fra : Holst

Dato : 07-01-05 12:46

Carsten wrote:

> men jeg vil ALDRIG have gjort det et sted som
> ILUM og slet ikke i 2 timer, det må være en hjerne død kælling og hun skulle
> ikke have ret til at have børn.

Enig, men der stilles ikke mange krav til forældre. Både gode og dårlige
forældre kan få børn på eget initiativ, og har de først fået dem, så får
de jo nærmest altid lov til at beholde dem.

I dette tilfælde er de sociale myndigheder heldigvis kommet ind i
billedet. Men trods det er jeg da ikke i tvivl om, at moderen er "god
nok" til at beholde barnet.

Fra : Carsten

Dato : 07-01-05 12:58

> [...]
>Men trods det er jeg da ikke i tvivl om, at moderen er "god nok" til at

Håber hendes mand hiver fat i hende!
Han skulle nok ikke havet giftet sig med en dum blondine og givet hende en
åben vogn og ILUM konto kort

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-01-05 15:26

"Carsten" <non@non.non> skrev i en meddelelse

> "Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Håber hendes mand hiver fat i hende!
> Han skulle nok ikke havet giftet sig med en dum blondine og givet hende en
> åben vogn og ILUM konto kort

Lige min ord, og den var sølvgrå, men med utæt tag og det er jo ikke så
lækkert idet blæse/regnvejr vi har idag, så mon ikke en køretur i det vejr
er straf nok

henrik

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 07-01-05 10:30

On 07/01/05 9:37, in article 41de4a5e$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Christian" <askformail@TDCCUSTOMERmail.dk> wrote:

> [...]
>

> Der står '37 årig mor'..... og så under billedet 'ung mor'?!?!?
>
> Desuden fatter jeg ikke at man kan finde på at sætte en fem måneders gammel

Hun er bindegal !!!

Fra : Daniela Althof

Dato : 07-01-05 15:34

Jeg ville godt nok ALDRIG efterlade mit barn alene i bilen, hverken 5
minutter eller to timer! Det er helt uhyggeligt hvor hurtigt bilen kan
blive for varm... Det er komplet uansvarligt.

Fra : Mus

Dato : 07-01-05 20:22

Daniela Althof <superdilbert@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xIudnbSuz99FAEPcRVn-jw@isunet.net...
> Jeg ville godt nok ALDRIG efterlade mit barn alene i bilen, hverken 5
> minutter eller to timer! Det er helt uhyggeligt hvor hurtigt bilen kan
> blive for varm... Det er komplet uansvarligt.

Det tror jeg godt jeg ville altså i 5 min hvis man kunne se bilen. Feks ved
tankstationen eller lign. Men to timer og helt uden opsyn lyder veldt
ekstremt.

LN

Fra : Gitte

Dato : 07-01-05 21:05

Hejsa

>gammel
>> >

>Det tror jeg godt jeg ville altså i 5 min hvis man kunne se bilen. Feks ved
>tankstationen eller lign. Men to timer og helt uden opsyn lyder veldt
>ekstremt.

Det kunne jeg også godt finde på, men ikke uden dårlig samvittighed...
2 timer er bare så uansvarligt...

MVH
Gitte

Fra : Holst

Dato : 08-01-05 01:11

Gitte wrote:

> Det kunne jeg også godt finde på, men ikke uden dårlig samvittighed...

Mener du virkelig, at du ikke kan gå fra dit barn i 5 minutter uden at
få dårlig samvittighed?

> 2 timer er bare så uansvarligt...

Helt enig!

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 08-01-05 15:22

On 08/01/05 1:10, in article 41df2500$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Holst" <newsjan05@shelter.dk> wrote:

> Mener du virkelig, at du ikke kan gå fra dit barn i 5 minutter uden at
> få dårlig samvittighed?

> Helt enig!

Jeg ville ikke gøre det..

Charlotte

Fra : Gitte

Dato : 09-01-05 11:54

>Mener du virkelig, at du ikke kan g=E5 fra dit barn i 5 minutter uden at =
>
>f=E5 d=E5rlig samvittighed?

Det kommer jo an på, hvordan jeg går fra ham... Hvis han sidder i
bilen alene, ja så har jeg det ikke godt med fx. at smutte ind og
betale for benzin - hvilket jeg dog gør alligevel (selvfølgelig
betaler jeg - mener mere uden at tage ham med). Og også hvis han
ligger og sover, og jeg så lige smutter op med skraldespanden, henter
post, fodrer dyrene o.lign. Jeg skynder mig alt hvad jeg kan, og er
egentlig ikke godt tilpas med det, men det er jo nogle ting, der skal
gøres...
Derimod har jeg det helt ok med at gå fra ham, men være inden for
hørevidde - hvis han fx. ligger på sit legetæppe i stuen, og jeg laver
noget i køkkenet.
Det er kun, hvis han er ladt helt alene, jeg har det skidt med det.

MVH
Gitte

Fra : Rasmussen

Dato : 07-01-05 23:12

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Der står '37 årig mor'..... og så under billedet 'ung mor'?!?!?
>
> Desuden fatter jeg ikke at man kan finde på at sætte en fem måneders

Da Jakob var spæd hørte jeg en historie om en mor, som havde efterladt sit
spædbarn i bilen, hun skulle lige ind og hente et eller andet i en kiosk
Da hun kommer tilbage ser hun bilen køre væk, med en biltyv bag rattet.
Tyven havde ikke opdaget det sovende barn på bagsædet. (jeg tror nok
historien skulle have forgået i USA, men kunne vel nemt have forgået her i
DK)

Efter den historie, som jeg ikke ved om den er sand eller ej, har jeg aldrig
efterladt Jakob i bilen bare 5 min.
Selvom han evt. er faldt i søv, så er han blevet vækket og slæbt med.
Venlig hilsen Jakobs mor

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 08-01-05 00:42

> [...]
> efterladt Jakob i bilen bare 5 min.
> Selvom han evt. er faldt i søv, så er han blevet vækket og slæbt med.

Ja, jeg plejer at slæbe det stadig sovende barn med på armen
Skal ikke risikere påkørsel, tyveri eller andet slemt mens jeg liiige er
væk...

Mvh.
Charlotte

Fra : Holst

Dato : 08-01-05 01:14

Rasmussen wrote:

> [...]
> Tyven havde ikke opdaget det sovende barn på bagsædet. (jeg tror nok
> historien skulle have forgået i USA, men kunne vel nemt have forgået her i

Den slags historier hører man faktisk flere gange om året nævnt i
medierne. Jeg har vist aldrig rigtig lyttet efter, men jeg tror ikke, at
de alle finder sted i Danmark, nok nærmere det meste af Europa, men
åbenbart værd at fortælle i radioen.

> Efter den historie, som jeg ikke ved om den er sand eller ej, har jeg aldrig
> efterladt Jakob i bilen bare 5 min.
> Selvom han evt. er faldt i søv, så er han blevet vækket og slæbt med.

Børn, der bliver "stjålet" sammen med bilen, findes vist hurtigt, når
biltyven opdager barnet, for det var jo ikke lige det, han ville stjæle.

Jeg tror egentlig ikke, at det er noget, man skal være bange for. Er du
bange for, at dit sovende barn bliver stjålet fra din bil i de 5-10
minutter, du er inde i en butik for at købe ind eller lignende, så får
du da aldrig to sekunders fred, når barnet bliver så stort, og det selv
skal ud at færdes i trafikken. Der er helt sikkert langt flere børn, der
dør i trafikken, end der er børn, der "stjæles" sammen med bilen.

Fra : Katja Andersen

Dato : 08-01-05 11:24

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tyven havde ikke opdaget det sovende barn på bagsædet. (jeg tror nok
> historien skulle have forgået i USA, men kunne vel nemt have forgået her i

Ja det kunne den snildt.

Ekstra Bladet d. 17/10/2004

""Biltyv i Grenaa stak af med 15 måneder gammel dreng på bagsædet.

Et besøg hos bageren endte i nogle dramatiske minutter for en familiefar i
Grenaa. En tyv så således sit snit til at rende med bilen, hvor nøglerne
stadig sad i tændingen og faderens 15 måneder gamle søn sad på bagsædet.
Grenaa Politi siger til Ritzau, at biltyven formentligt først opdagede
passageren efter tyveriet. I hvert fald blev bilen fundet kort efter omkring
en kilometer fra bagerbutikken.
Biltyven var over alle bjerge og babyen i god behold, oplyser politiet til
Ritzau.""

Hilsen Katja

Fra : Mus

Dato : 08-01-05 12:11

> [...]
> en kilometer fra bagerbutikken.
> Biltyven var over alle bjerge og babyen i god behold, oplyser politiet til

Ja det var nu heller ikke smart at have nøglerne siddende i tændingen.

Det gør han aldrig mere er jeg sikker på

LN

Fra : Mus

Dato : 08-01-05 11:48

> [...]
aldrig
> efterladt Jakob i bilen bare 5 min.
> Selvom han evt. er faldt i søv, så er han blevet vækket og slæbt med.

Ja man hører mange historier. Og man kan let blive hysterisk tror jeg.
Min søster hørte da deres børn var små om et barn der var kravlet ned i en
kummefryser og døde. Så derefter havde de altid fryseren fyldt til randen,
så der ikke var plads til et barn.

Men uanset hvad kan man jo ikke gardere sig mod alt. Det gælder vel om at
vurdere for sig selv og sit barn, hvad man så selv synes er forsvarligt.

LN
(kommende mor, med sikkert mange glæder og bekymringer i vente

LN

Fra : Rasmussen

Dato : 08-01-05 12:57

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> LN
>
> Ja og jeg har vuderet at det ikke er forsvarligt at efterlade sit barn i
bilen..............
God weekend, Jakobs mor

Fra : Mus

Dato : 08-01-05 13:44

Rasmussen <per@fjernmiggets.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41dfcaaa$0$13734$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> sit

> bilen..............
> God weekend, Jakobs mor

Netop det du har

LN

Fra : Gitte

Dato : 09-01-05 11:56

> [...]
>Tyven havde ikke opdaget det sovende barn på bagsædet. (jeg tror nok
>historien skulle have forgået i USA, men kunne vel nemt have forgået her i

Det ER også sket her i lille Danmark - havde en gang en bekendt, der i
sine unge dage havde "rapset" en del biler. Og ved et tilfælde var
"kommet til" i samme omgang at tage en sovende baby med...

MVH
Gitte

Fra : Trekroner

Dato : 09-01-05 22:04

Jeg har OVERHOVEDET ikke slået op på den side du henviser til, men med andre
ord - mener du at OS PÅ 37 er gamle .... Vi er da i vores bedste alder ....
*GGG*

--
Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar