spørgsmål om faderens barsel ved kejsersni~
Fra : ibber

Dato : 06-01-05 20:14

Det drejer sig om faderens orlov og ikke moderens
Da moderen er blevet skåret op (kejsersnit) kan hun ikke fysisk klare sig
ligeså godt som ved en almindelig fødsel.

Et barn født med kejsersnit giver automatisk 4 ugers barsel til faderen i
Nykøbing
kommune
Et barn født med kejsersnit giver i Solrød kommune kun 14 dages barsel til
faderen.

Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen
der kan henvise til lovgivning § etc.

Fra : Cat

Dato : 06-01-05 21:21

"ibber" <127873@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> faderen.
>
> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

Jeg har aldrig hørt om længere barsel til kejserknitfædre. Ved mine egne to
var jeg fuldt i stand til at passe barnet, når jeg var kommet hjem fra
hospitalet. Og faderens barsel startede så også først på det tidspunkt. Man
må løfte barnets vægt - og meget mere gjorde jeg så heller ikke.

Efter 14 dage havde jeg i ingen af tilfældene brug for smertestillende
mere - og jeg er ellers en kylling.

Tine

Fra : P. Frosch

Dato : 07-01-05 09:23

hvis de ikke vil gå med til de 4 uger som du mener han kan få, må
de jo bare dele moderen barsel.

--
Hilsen P. Frosch

Fra : Gitte

Dato : 07-01-05 13:17

Hejsa

> [...]
>faderen.
>
>Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

Øhhh, barsel har vel ikke noget med kommunen at gøre, men derimod
hvilken overenskomst faderen er ansat under...
Har selv født ved kejsersnit (for 4 måneder siden), og min mand tog de
"sædvanlige" 2 uger i direkte forlængelse af fødslen. Så dvs. den ene
uge var brugt, da jeg kom hjem fra hospitalet - men det gik altså
ganske fint med at klare den lille alligevel... Men selvfølgelig måtte
min mand tage lidt mere af det huslige arbejde de første 4 uger efter
fødslen, hvor man ikke må løfte mere end barnets vægt. Senere har min
mand så taget yderligere 2 ugers orlov (og skal have 8 uger mere i
foråret, da han på sin overenskomst har krav på 10 ugers barsel med
fuld løn) - men de 10 uger bliver trukket fra min barsel i sidste
ende...

MVH
Gitte

Fra : Cat

Dato : 07-01-05 13:27

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Har selv født ved kejsersnit (for 4 måneder siden), og min mand tog de
> "sædvanlige" 2 uger i direkte forlængelse af fødslen. Så dvs. den ene

Det er en god ide at tage ugerne i forlængelse af hjemsendelsen. Da har
moderen mere brug for dem.

Tine

Fra : Gitte

Dato : 07-01-05 17:46

Hej

>Det er en god ide at tage ugerne i forlængelse af hjemsendelsen. Da har
>moderen mere brug for dem.

Ja, men den store vi har, havde brug for lidt ekstra "forældre-tid"
med det samme. Især hvis hverdagen skulle kunne hænge nogenlunde
sammen, med daglige besøg på hospitalet hos mor og lillebror, og deraf
følgende sene sengetider osv. Han ville slet ikke kunne hænge sammen,
med at komme i seng engang efter kl. 21 og op igen kl. 6.30, som ville
være nødvendigt hvis far skulle passe sit arbejde (og nå at aflevere i
børnehave, hente igen, lave aftensmad, besøge mor/lillebror derefter
osv). Så derfor valgte vi at prioritere sådan, at der også blev lidt
tid til den store.
Og rent faktisk gik det ganske fint

MVH
Gitte

Fra : ibber

Dato : 07-01-05 18:20

Vi kan så konstare at i kan li at sludre om jeres egen situtation , der
mildest talt intet har med den lovgivning jeg søger det kan jeg ikke bruge
til noget, andet end konstare at kvinder elsker at pludre om sig selv

Fra : Gitte

Dato : 07-01-05 19:11

Hej

>Vi kan så konstare at i kan li at sludre om jeres egen situtation , der
>mildest talt intet har med den lovgivning jeg søger det kan jeg ikke bruge
>til noget, andet end konstare at kvinder elsker at pludre om sig selv

Tja, eller også kan du ikke læse? Jeg skrev vist også noget om, at det
afhænger af ens overenskomst, hvor meget barsel man som far har ret
til...
Og at det (i nogle tilfælde i hvert fald) "går ud over" morens
barselsperiode...
Og i øvrigt må man i et åbent debatforum forvente/acceptere, at
diskussionen nogle gange udvikler sig, og tager en anden drejning, end
den lige er startet ud med.

MVH
Gitte

Fra : Cat

Dato : 07-01-05 19:11

> Vi kan så konstare at i kan li at sludre om jeres egen situtation , der
> mildest talt intet har med den lovgivning jeg søger det kan jeg ikke bruge
> til noget, andet end konstare at kvinder elsker at pludre om sig selv

Jeg mener at flere har sagt, at lovgivningen siger 2 uger - der er ikke
forskel på kejsersnit og vaginal fødsel. I kan dele barselsorloven, så du
tager 4 uger sammen med moderen, men det går fra i den anden ende.

I øvrigt hedder dette diskussionsgrupper - og det gør vi så.

Hvis du vil have mere faktuelle oplysninger, så søg på "loven om
barselsorlov" og læs lovteksten - det behøver du ikke en diskussionsgruppe
til.

Tine

Fra : Christian

Dato : 08-01-05 23:59

"ibber" <127873@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> faderen.
>
> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

I har 52 ugers barsel til deling....og hvad har kommunen med dette at gøre?.

Fra : Cat

Dato : 09-01-05 00:16

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> "ibber" <127873@ishoejby.dk> wrote in message

> I har 52 ugers barsel til deling....og hvad har kommunen med dette at
gøre?.

Hvis man er ansat under kommunen, kan man måske have en overenskomst??

Ellers er det love, der styrer det.

Tine

Fra : ibber

Dato : 09-01-05 18:32

Hvis man er ansat under kommunen, kan man måske have en overenskomst??

Ellers er det love, der styrer det.

Tine

Flot rigtigt flot, forsæt med at være mor, med den itelligens, bliver du nok
hurtig enlig mor.
læs første indlæg igen:

Fra : Cat

Dato : 09-01-05 18:51

> [...]
> læs første indlæg igen:
> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

Det er muligt, min intelligens ikke er høj (omend jeg tvivler), men i det
mindste kan jeg da stave til det

Love er fælles for hele landet og er derfor ikke afhængig af kommuner.

Tine

Fra : Mus

Dato : 10-01-05 16:58

ibber <127873@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:crrpkn$kaq$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> læs første indlæg igen:
> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

Sikke da en tone at lægge for dagen.
Du er da ikke så lidt fræk og provokerende.
Mon ikke du skulle spørge i dk.videnskab.jura. Her får du nok lettere dine
paragraffer.

LN

Fra : ibber

Dato : 09-01-05 18:31

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> "ibber" <127873@ishoejby.dk> wrote in message

> I har 52 ugers barsel til deling....og hvad har kommunen med dette at
gøre?.

jeg spurgte ikke hvor dum var

Fra : Christian

Dato : 13-01-05 19:41

> gøre?.
>>

> jeg spurgte ikke hvor dum var

HE HE, det må være en troll!! ...først stille et spørgsmål på fem ord, og
derefter blive sur over at andre spørger om flere informationer...ren
troll...

anyway, prøv at søg på nettet hvad 'white trash' betyder..