Orienteringen af armbånd
Fra : Holst

Dato : 03-01-05 20:18

Ja, denne gruppe var lige det bedste sted at stille det spørgsmål, som
en diskussion har ført med sig. Der er muligvis her også en masse mødre
med døtre, der har en mening om sådant. Kort og godt lyder spørgsmålet:

Hvordan skal et armbånd vende?

Det lyder lidt kryptisk. Man kan få forskellige armbånd og halskæder,
hvortil man kan købe forskellige led. Jeg kender kun selv til Pandore,
http://www.pandora.dk, men der skulle vist også være andre. Nogle af
disse led har jo ligesom en orientering forstået på den måde, at leddet
har en top og en bund, f.eks. kan et hus jo vende på hovedet. Pandora
har vist ikke ligefrem bogstaver, ser det ud til, men det har andre
systemer vist.

Hvis du nu har en datter, der hedder Sophie, og hun får seks led til at
hænge på sin halskæde:

- - - - - S O P H I E - - - - -

så bør halskæden jo tages på, så bogstaverne ikke står på hovedet, dvs.
"grundlinjen" skal vende nedad.

Men hvad nu hvis det er et armbånd?

Skal "grundlinjen" så vende mod hånden, så navnet læses bedst af andre,
eller skal "grundlinjen" vende op mod albuen, så navnet er nemmere at
læse for personen, der bærer armbåndet?

Ja, jeg ved, det er et tåbeligt spørgsmål :)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-01-05 20:30

Holst (newsjan05@shelter.dk) skrev følgende:

> [...]

> andre, eller skal "grundlinjen" vende op mod albuen, så navnet er
> nemmere at læse for personen, der bærer armbåndet?

Jeg vil mene, at "grundlinien" skal vende mod hånden, så navnet kan
læses af andre.

Henriette Døssing

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 07:35

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse news:41d99a5a$0$220

Men hvad nu hvis det er et armbånd?

Skal "grundlinjen" så vende mod hånden, så navnet læses bedst af andre,
eller skal "grundlinjen" vende op mod albuen, så navnet er nemmere at
læse for personen, der bærer armbåndet?

Vores 3 børn havde for nogle år siden, sådan et armbånd med deres navn på.
Vi vendte det med navnet op mod albuen, så det kunne læses nemmest af
børnene selv. Det ser imo også pænest ud. På den anden måde føler jeg, at
det vender på hovedet.
Men det er jo nok en smagssag, hvordan man vender det...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/