Børn med ADHD/DAMP/Asperger
Fra : Cifly

Dato : 03-01-05 17:57

Hej medforældre.

Er der nogen af jer, der har "erfaring" med ADHD eller Asperger hos jeres
barn?

Årsagen til at jeg spørger er, at vores dreng på 7 år, just er blevet
diagnosticeret ADHD. Men vi afventer pt. børnepsykiatrisk afdeling, for at
få fortaget en hel afdækning af ham, der der er mistanke om Asperger også.

Det er hundesvært at finde informationer, erfaringer og rådgivning hvorfor
jeg meget gerne ville høre fra andre, der måske kunne inspirere os lidt.

Vh Cifly

Fra : Rikke

Dato : 03-01-05 19:50

"Cifly" <clauss@postkasse_hxlk.net(fjern_hxlk)> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg meget gerne ville høre fra andre, der måske kunne inspirere os lidt.

Hejsa,

Prøv at kigge paa disse links.

http://www.adhd.dk/v3/

http://www.aspergerdk.org/

Vi har selv forsøgt at finde oplysninger omkring dette emne, men det er, som
du selv skriver, svært. Vi vil gerne høre om andre forældres erfaring med
dette, og hvordan man kan håndtere det bedst muligt. Det er et meget følsomt
emne, synes jeg.
Min kærste har en søn på 12 år, hvor vi og hans mor og dennes kæreste kommer
til samtaler med børnepsykiatrisk afdeling, og han skal formentlig i en
medicinsk behandling.
Hvad vi godt kunne tænke os var, et forum hvor man kunne drage nytte af
andres erfaring.
Vi vil følge denne tråd og håbe på at flere vil komme med indlæg til dette.

Mvh
Rikke

---

Fra : Cifly

Dato : 03-01-05 20:20

"Rikke" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| andres erfaring.
| Vi vil følge denne tråd og håbe på at flere vil komme med indlæg til

Tak for dit indlæg. Det hjalp faktisk rigtig meget, da jeg slet ikke er
faldet over disse sider i min, syntes jeg, meget intense søgning

Jeg opdagede også følgende forum
http://www.adhd.dk/v3/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=83 , der
tilbyder det i søger - nemlig erfaringsudveksling.

Måske kender du det allerede. Jeg vil i hvert fald de nærmeste dage kigge
lidt nærmere på det.

Måske skulle man overveje at oprette et forum selv, her på nettet. Der må
være nogen, med større kompetencer end os hjemmeprogrammører, der kan og
lyster at være behjælpelige. Blot en tanke.

vh Cifly

PS. Lytter gerne hvis flere har gode input ....

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-01-05 21:08

> [...]

> være nogen, med større kompetencer end os hjemmeprogrammører, der kan og
> lyster at være behjælpelige. Blot en tanke.

Prøv dampforeningen.dk og aspergerforeningen.dk - fundet ved at google på
damp-forening og asperger-forening. Der er flere resultater, men de to
sprang i øjnene.
Held og lykke med sønnike.

Hilsen Inger

Fra : Tine

Dato : 04-01-05 07:21

www.netdoktor.dk findes der en debat om Damp og ligeledes en om autisme,
som Aspergers hører ind under. Måske kunne I bruge det.

Hilsen
Tine

Fra : Iben

Dato : 03-01-05 21:34

> [...]
> jeg meget gerne ville høre fra andre, der måske kunne inspirere os lidt.

Hejsa,

Jeg har en datter med diagnosen "infantil autisme". Asperger ligger inden
for "autisme-spektret" og jeg været meget glad for de her hjemmesider:

Center for Autisme http://www.centerforautisme.dk (de holder bl.a. nogle
rigtig gode kurser, har gode artikler på deres hjemmeside, men kig selv).

Landsforeningen Autisme http://www.autismeforening.dk/default.asp (Den har
til formål at bidrage til, at der skabes de bedst mulige vilkår for
autistiske børn/voksnes behandling samt at formidle oplysning til hjemmene.)

Camilla WP's hjemmeside http://www.camillawp.dk/ en pige på 22 år der
fortæller hvordan det er at leve med aspergers syndrom.

Psykiatrifonden
http://www.psykiatrifonden.dk/sygdomme/fakta/autismeogaspergers.html
fortæller om fakta om autisme og aspergers syndrom

Der findes også en gruppe på yahoo for familier med børn med
autisme-spektrumforstyrrelser den hedder Asfam og har denne hjemmeside
http://www.asfam.dk

Hvis du vil have flere links eller spørge om noget så sig til!

Mvh.
Iben c",)

Fra : Cifly

Dato : 04-01-05 15:32

"Iben" <iso@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| http://www.asfam.dk
|
| Hvis du vil have flere links eller spørge om noget så sig til!

Tak for indlæg og links. De skal tygges igennem og al nyttig viden, suges
ud!

Iben> Tak for din opfordring - det bliver der sikkert brug for

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-05 13:40

"Iben" <iso@paradis.dk> wrote in message
> Jeg har en datter med diagnosen "infantil autisme". Asperger ligger inden
> for "autisme-spektret" og jeg været meget glad for de her hjemmesider:

Al autisme er hos børn - når voksen tales om afart af skitzofren psykose. Så
infantil er unødvendig fyldeord.

Linket med definitionen
"ADHD står for Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder - det vil sige
forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsivitet."

er godt ved at det fastslår at dette er ikke en sygdom men en *forstyrrelse*
dvs rent smagsdommeri.

Ligesom skitzoid personlighedsforstyrrelse og
psykopat-empatimangel-følelseskoldhed-afstumpet KARAKTERAFVIGELSE heller
ikke siger noget om genetisk skæbne eller disposition.

Iøvrigt kan det være klogt at være lidt autistisk og ikke hæsblæsende ville
i kontakt - ikke at lide af fobi mod ensomhed

Måske al tilbagetrukkethed/ensomhed kurerer sig selv - ligesom stammere
taler når de en dag har noget at sige

Fra : knm

Dato : 04-01-05 17:39

"Cifly" <clauss@postkasse_hxlk.net(fjern_hxlk)> wrote in message
> [...]
> jeg meget gerne ville høre fra andre, der måske kunne inspirere os lidt.

Her er en liste hvor der findes alle mulige slags handicap....

Her er stor hjælp at hente hos forældre som er forældre til handicappede
børn...

www.handibarn.dk