gravid og allergi (hvad med barnet)
Fra : Charlotte Jensen

Dato : 27-12-04 23:20

Jeg tror jeg har fået allergi. Jeg nyser helt vildt meget, næsen løber og
øjnene klør, men hoster ikke.

Er der noget man kan gøre uden at det skader barnet?

Kan man gøre noget under graviditeten for at undgå at barnet bliver
allergisk?

Er der noget man kan gøre/købe så barnet ikke bliver allergisk?

Fra : Rikke

Dato : 27-12-04 23:27

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror jeg har fået allergi. Jeg nyser helt vildt meget, næsen løber og
> øjnene klør, men hoster ikke.

Har du prøvet at kontake din læge...????

> Er der noget man kan gøre uden at det skader barnet?

Jeg har været gravid 2 gange og på trods af allergi, har mine 2 børn ikke
taget skade.

Mvh Rikke

> Kan man gøre noget under graviditeten for at undgå at barnet bliver
> allergisk?
>
> Er der noget man kan gøre/købe så barnet ikke bliver allergisk?

---

Fra : Gitte

Dato : 28-12-04 12:21

Hejsa

>Jeg tror jeg har fået allergi. Jeg nyser helt vildt meget, næsen løber og
>øjnene klør, men hoster ikke.
>
>Er der noget man kan gøre uden at det skader barnet?

Tror du bør kontakte din læge, så de præparater du evt. får, ikke
skader barnet..

>Kan man gøre noget under graviditeten for at undgå at barnet bliver
>allergisk?
>
>Er der noget man kan gøre/købe så barnet ikke bliver allergisk?

Efter fødslen er det vigtigt, at du ammer - så er risikoen for allergi
hos barnet mindre. Hvis du ikke kan/vil amme, tilråder man at bruge en
modermælkserstatning specielt til allergi-disponerede børn. De er
dyrere end de "almindelige" mærker, men nogle kommuner giver tilskud,
hvis du kan dokumentere, at barnet er allergi-disponeret...
Held og lykke med graviditeten

MVH
Gitte

Fra : Anita

Dato : 28-12-04 14:19

Gitte wrote:
> Efter fødslen er det vigtigt, at du ammer - så er risikoen for allergi
> hos barnet mindre.

Gælder det også når moderen er allergisk?

Venligst Anita

Fra : Rikke

Dato : 28-12-04 15:11

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også når moderen er allergisk?

Jeg har fået af vide begge gange, at det er MEGET vigtigt at moderen ammer,
også selvom jeg har allergi.
Derved skulle barnet have en større chance for ikke at blive allergisk Begge
mine børn ( 2 og 5 år ) har endnu ikke allergi. Heldigvis

Mvh Rikke

---

Fra : Anita

Dato : 28-12-04 15:43

Rikke wrote:

> Jeg har fået af vide begge gange, at det er MEGET vigtigt at moderen
> ammer, også selvom jeg har allergi.

Okay... det skriver jeg da lige bag øret.

> Derved skulle barnet have en større chance for ikke at blive
> allergisk Begge mine børn ( 2 og 5 år ) har endnu ikke allergi.
> Heldigvis

Dejligt. Kryds lige fingre når det bliver min tur ;)

Venligst Anita

Fra : Gitte

Dato : 29-12-04 21:18

Hejsa

> [...]
>Derved skulle barnet have en større chance for ikke at blive allergisk Begge
>mine børn ( 2 og 5 år ) har endnu ikke allergi. Heldigvis

Det er også hvad jeg har hørt fra min sundhedsplejerske. Godt nok er
jeg ikke allergisk, men min mand er. Og min SP har ved begge børn
sagt, at amningen er utrolig vigtig, når en eller begge forældre har
allergi. Så derfor har jeg også tolket det sådan, at det også ville
gælde, hvis det var mig, der havde allergi...

MVH
Gitte