søskendejalouxi
Fra : Michael S. Jensen

Dato : 21-12-04 12:40

Er der nogle, der kender nogle gode bøger, dele af bøger, artikler eller
andet, der seriøst og sobert omhandler søskendejalouxi?

Sifs mor

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 21-12-04 21:22

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle, der kender nogle gode bøger, dele af bøger, artikler eller
> andet, der seriøst og sobert omhandler søskendejalouxi?
>
> Sifs mor
Jeg har været glad for den der hedder "Søskende uden jalousi" jeg kan ikke
huske hvem, der har skrevet den, men jeg lånte den på biblioteket og de
fandt den bare ud fra titlen.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Marlene

Dato : 21-12-04 21:28

> [...]
> huske hvem, der har skrevet den, men jeg lånte den på biblioteket og de

Beskrivelse Udvælg
37.2
Faber, Adele
Søskende uden jalousi / [Adele Faber og Elaine Mazlish] ; på
dansk ved Lene Gulløv. - [Ringkøbing] : Lindholm, cop. 1988. - 199 sider :
ill. ; 22 cm

Originaltitel: Siblings without rivalry.
På omslaget: Bogen om at kunne forstå og løse konflikter mellem
børn.
ISBN 87-88786-26-9 : hf. : kr. 148,00.

Emner:søskende - jalousi - forældre - børn - konfliktløsning

Fra : Kim

Dato : 22-12-04 12:04

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev
> Er der nogle, der kender nogle gode bøger, dele af bøger, artikler eller
> andet, der seriøst og sobert omhandler søskendejalouxi?

Bogen af Sigrid Riise - 100 gode råd om
børneopdragelse. Op til 6 år.
ISBN 87 - 11 16127 - 2

"Side 18. Man kan aldrig, og skal nok heller ikke, undgå søskendejalousi."

Mvh Kim