Kan man se episoder af Kroeniken med Linux~
Fra : Juergen Koenig

Dato : 31-01-05 16:16

Hi

Først vil jeg gerne sige unscyld for mit dårligt dansk. Men det er ikke
mit morsprog.

Fordi jeg forstår ikke alt under udsendelsen af Krøniken på DR 1 i
søndags, vil jeg gennemse den sidste afsnit på nettet. Jeg synes, det er
en rigtig god tilbud, spezielt til de udenlændske mennesker. Men mit SuSE
9.1 systemet viser de episoder ikke rigtigt. Der bar åbner et nyt vindue,
men derefter bliver den lille skærm, hvor man forvender billedet, sort.

Har en af jer en løsning, hvordan jeg kan gør det?

Tak

Juergen

Fra : andy

Dato : 31-01-05 20:48

Juergen Koenig skrev:
> [...]
> men derefter bliver den lille skærm, hvor man forvender billedet, sort.
>
> Har en af jer en løsning, hvordan jeg kan gør det?

Førdst behøver du ikke undskylle dit dansk, det er godt.
Det er flere år siden jeg kørte med suse. Men prøv at se om gxine ikke
er inkluderet i de pakker som følger med.
Det tager næsten alle koder, også dem der bliver stremet fra nettet.
Ellers skal du til at selv bygge en mplayer, med alle coder.
Det er beskrevet og kan hentes fra
http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/dload.html
og hvis du også skal have et mozilla plug inc
http://mplayerplug-in.sourceforge.net/
håber det kan hjælpe lidt.
Der er sikkert lavet nogle howto-do om mplayer.

Fra : Juergen Koenig

Dato : 31-01-05 22:45

Am Mon, 31 Jan 2005 19:47:46 +0000 schrieb andy:

> [...]
> http://mplayerplug-in.sourceforge.net/
> håber det kan hjælpe lidt.
> Der er sikkert lavet nogle howto-do om mplayer.

Jeg har mplayeren installeret på min computer og har prøvet, at starte
filmen på den mode:

mplayer http://www.dril.dk/agent/style/kroeniken_biograf/player.aspx?play22536

Men den virker ikke. Jeg får et "Connected to server" og mplayeren
slutter lige derefter.

Kan du prøve, om det virker til dig? Så ved jeg, at jeg skulle prøve
min mplayer installation.

Tak for dit hjælp.

Juergen

Fra : andy

Dato : 01-02-05 00:06

Juergen Koenig skrev:

> [...]
> slutter lige derefter.
>
> Kan du prøve, om det virker til dig? Så ved jeg, at jeg skulle prøve

Ja men jeg har også "bygget" min selv med alle codex. men da jeg
instaleret den der var min linux virkede de fleste netsteders film ikke.
Men da jeg bygede en selv virkede det. Men det er meget svært. Jeg kan
desvære ikke helt huske hvordan jeg gjorde. Andet en at jeg læste guiden
fra mplayers side godt og så begynte slavisk.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 20:24

Hvor ligger den dog? Jeg kan i hvert fald ikke finde den på www.dr.dk.
--