mærkeligt ftp problem
Fra : Niels Bachmann

Dato : 20-01-05 13:54

Hej gruppe

Vi har et lille hjemmenet med en Fedora Core 2 server/router der kører
web/ftp/dhcp/mail/gShield firewall og en 7-8 Windows maskiner der alle er
konfiguret med fast IP.

De maskiner der har fast ip, kan ikke mere bruge ftpserveren (proftpd). De
kan godt logge ind og bliver acc. som brugere, men forbindelsen bliver
afbrudt med det samme.
Hvis jeg sætter en maskine til at få IP vha. DHCP er der intet problem.

anyone?

Dette er fra Cuteftp's log.

STATUS:> Getting listing ""...

STATUS:> Connecting to ftp server 192.168.10.2:21 (ip = 192.168.10.2)...

STATUS:> Socket connected. Waiting for welcome message...

220 192.168.10.2 FTP server ready

STATUS:> Connected. Authenticating...

COMMAND:> USER bachmann

331 Password required for bachmann.

COMMAND:> PASS *****

230 User bachmann logged in.

STATUS:> Login successful.

COMMAND:> PWD

257 "/" is current directory.

STATUS:> Home directory: /

COMMAND:> FEAT

211-Features:

MDTM

REST STREAM

SIZE

211 End

STATUS:> This site supports features.

STATUS:> This site supports SIZE.

STATUS:> This site can resume broken downloads.

COMMAND:> REST 0

350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer

COMMAND:> PASV

227 Entering Passive Mode (192,168,10,2,181,57).

COMMAND:> LIST

STATUS:> Connecting ftp data socket 192.168.10.2:46393...

ERROR:> Control connection closed.

ERROR:> Timeout (60000 ms) occurred on receiving server response.

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 20-01-05 17:29

Niels Bachmann wrote:

> [...]
>
> ERROR:> Control connection closed.
>
> ERROR:> Timeout (60000 ms) occurred on receiving server response.

Hejsa,

Du forsøger at downloade liste af filer via passive mode.

1. Er proftpd konfigureret til at acceptere passive mode transfers,
eller er den sat op til active only.
2. Hvis active til pkt. 1, så kan mange routers kun køre det på port 20
(in) / 21 (out).

Prøv at flytte til port 21 for at se, om det gør en forskel og/eller
sætte proftpd op til at acceptere passive mode transfers.

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Niels Bachmann

Dato : 20-01-05 19:50

"Nikolaj Hansen" <nico@mailinator.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv at flytte til port 21 for at se, om det gør en forskel og/eller sætte
> proftpd op til at acceptere passive mode transfers.

Min proftpd.conf

ServerType standalone
DeferWelcome On
ServerIdent off
Port 21
Umask 022
RequireValidShell Off
DefaultServer On
DefaultRoot ~

Kan ikke finde noget om passive mode transfers ud over:
PassivePorts 49152 65534

Cuteftp plejer at stå på Auto, så hvis det ene ikke virker, prøver den
automatisk det andet.
Det er et tilfælde at jeg prøvede at logge ind med PASV.

Niels