webserver løsning ?
Fra : Allan Møller

Dato : 19-01-05 21:31

Før i tiden brugte jeg en "samlet" pakke som webserver og - mener jeg
mailserver.
Jeg kan ikke rigtigt huske navnet og har forgæves søgt efter den på nettet.
Er der nogen af jer som kan fortælle mig hvad jeg skal lede efter ?
Mener det var John Smith eller også er jeg bare for langt ude.

Hvis den stadigvæk findes hvad ville i så mene er minimumskravene til
hardwaren ?
Skulle meget gerne ende med at køre Apache, PHP, MySQL og en mailserver.
Antal hits om dagen er vel ca. 2 - mig selv

Mvh. Allan

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 19-01-05 21:43

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen af jer som kan fortælle mig hvad jeg skal lede efter ?
> Mener det var John Smith eller også er jeg bare for langt ude.

E-Smith måske? det har siden skiftet navn til SME Server.. find mere info
her:
www.contribs.org

Se linket ovenfor...

Fra : Ingvar(Sailor)

Dato : 19-01-05 21:48

Hej Anders.

Allan Møller wrote:
> [...]
> Skulle meget gerne ende med at køre Apache, PHP, MySQL og en mailserver.
> Antal hits om dagen er vel ca. 2 - mig selv

Du hmener nok E-Smith der kan findes mener jeg på www.contribs.org

MVH
Ingvar

Fra : andy

Dato : 19-01-05 22:49

Ingvar(Sailor) skrev:

> Hej Anders.

> Du hmener nok E-Smith der kan findes mener jeg på www.contribs.org
>
> MVH
> Ingvar

Den er nok det næmeste at sætte op, det tog mig ca 2 timer fra jeg
begynte at instalere til at min mail html og dhcp server var sat op og
det kørte.
Men hvis du skal bruge den sammen med linux skal du nok have noget
samba instaleret på din linux. Hvis du vil skrive til den. eks rette i
html eller gemme filer på den.

Fra : claus

Dato : 20-01-05 08:42

andy wrote:

> [...]
> Men hvis du skal bruge den sammen med linux skal du nok have noget
> samba instaleret på din linux. Hvis du vil skrive til den. eks rette i

SME er perfekt til windowsclienter men direkte vanskelig overfor
linuxclienter.
Det er ikke bare mine egne erfaringer, der fremgår tydeligt af forum.

Derfor må jeg der så gerne vil køre linuxclienter, bide i det sure æble
og installere mig en ny serverdist.

Der er forøvrigt netop frigivet en ny SME 6.05 beta. Den skal man nok
holde sig fra i et års tid, indtil contribs er blevet tilrettet den nye
version, medmindre man er linuxexpert.

Hilsen Claus

Fra : andy

Dato : 20-01-05 11:51

claus wrote:

> [...]
>
> Der er forøvrigt netop frigivet en ny SME 6.05 beta. Den skal man nok
> holde sig fra i et års tid, indtil contribs er blevet tilrettet den nye

Jeg instaleret en samba pakke på min Gentoo, og så kan jeg mountere min
sme-server, og det virker fint. pakken er hvist kun lavet til KDE. Jeg
kan lige lede og finde ud af hvad den hedder.

Fra : Carsten

Dato : 20-01-05 10:57

> Jeg instaleret en samba pakke på min Gentoo, og så kan jeg mountere min
> sme-server, og det virker fint. pakken er hvist kun lavet til KDE. Jeg
> kan lige lede og finde ud af hvad den hedder.

Samba findes til alle distp.
/Carsten

Fra : claus

Dato : 20-01-05 13:01

andy wrote:

> Jeg instaleret en samba pakke på min Gentoo, og så kan jeg mountere min
> sme-server, og det virker fint. pakken er hvist kun lavet til KDE. Jeg
> kan lige lede og finde ud af hvad den hedder.

Kan du mounte (eller bedre: automounte) dine SME drev (ibays) fra din
gentoo med skriverettigheder?

Det kan jeg ikke vride ud af min SME. exports er sat op og (rw) er med i
options.

Men SME vil ikke tillade det. NFS og NIS har jeg tilsvarende problemer
med og jeg har fuldt svert-knudsens vejledning til punkt og prikke:

http://sme.swerts-knudsen.dk/index.html?frame=http%3A//sme.swerts-knudsen.dk/howtos/howto_8.htm

nisserveren kører fint men den vil ikke give adgang til clienten. Helt
tilsvarende med nfs.

/var/log/messages har standardsvaret: permission denied ( fra server).
clienten kan se SME, rettigheder er iorden, etc/export er iorden, GID er
sat til 5003 også på client så det passer med SME.

Det er imod SMEkonseptet at køre nis og nfs så jeg ligger som jeg selv
har redt. Skulle du have de vise ord der kan få det til at køre er det
fint, ellers skifter jeg til sandsynligvis suse.

Hilsen Claus

Fra : andy

Dato : 20-01-05 15:06

claus wrote:

> [...]
> har redt. Skulle du have de vise ord der kan få det til at køre er det
> fint, ellers skifter jeg til sandsynligvis suse.

Ja det kan jeg godt, jeg mountere dem via "smb4 The samba share browser"
og jeg både kan læse og skrive. Men kun fra min root konto.
Og med den kan du selfølige også mountere win PCer.