Synkronisering af web og lokal
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-01-05 15:54

Hejsa

Jeg sidder af og til og roder med en hjemmeside - derhjemme sker det via
Quanta, og andre steder via en ssh+emacs. Når jeg har ssh+emacs'et noget, så
er mit Quanta-projekt overbevist om, at min lokale kopi er forskellig fra
den på serveren, hvilket jo er rigtigt nok, men det duer jo bare ikke, at
jeg uploader den lokale, da ændringer så ryger fløjten.

Hvordan får jeg nemmest de to kopier up-to-date forstået på den måde, at
nyere filer kopieres fra lokal til server og omvendt? Det må meget gerne
være noget, der kan klare opgaven over FTP frem for ssh eller rsync eller
sårn - jeg har andre hjemmesider, hvor der kun er FTP-adgang til.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 19-01-05 16:49

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> være noget, der kan klare opgaven over FTP frem for ssh eller rsync eller
> sårn - jeg har andre hjemmesider, hvor der kun er FTP-adgang til.

Benyt cvs eller subversion til source kontrol og benyt 2 checkouts. Det
er ikke noget problem at faa begge disses commit scripts til at uploade
reviderede filer ved commit-time. Alternativt kan et cron job klare det.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Claus Alboege

Dato : 19-01-05 18:18

Hej,

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> writes:

> [...]
> være noget, der kan klare opgaven over FTP frem for ssh eller rsync eller
> sårn - jeg har andre hjemmesider, hvor der kun er FTP-adgang til.

Bortset fra kravet om FTP lyder unison som noget, der kunne bruges:

http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/

/Claus A