Emerge problemer i Gentoo
Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 16-01-05 11:29

HeJ!

Jeg kan ikke kompilere med emerge mere efter jeg har fået en ny version af
gcc..
Den kigger efter filen libstdc++.la i den mappe hvor gcc lå før og ikke i
den nye.. Hvordan løser man det problem?

/Christian

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-01-05 12:06

Christian Brønnum-Hansen wrote:

> Jeg kan ikke kompilere med emerge mere efter jeg har fået en ny
> version af gcc.. Den kigger efter filen libstdc++.la i den mappe hvor
> gcc lå før og ikke i den nye.. Hvordan løser man det problem?

Meget almindeligt problem. Prøv at køre '/sbin/fix_libtool_files.sh
3.3.4', forudsat at din sidste gcc version var 3.3.4 (og det var den
nok).

--
PeKaJe

Life is like a tin of sardines. We're, all of us, looking for the key.
      -- Beyond the Fringe

Fra : John Hinge

Dato : 17-01-05 10:41

On 16 jan 2005 Peter Jensen was heard to say:

> Meget almindeligt problem. Prøv at køre
> '/sbin/fix_libtool_files.sh 3.3.4', forudsat at din sidste gcc
> version var 3.3.4 (og det var den nok).

Det løste også mit problem.
Efter gcc 3.3.5-r1 var installeret døde andre emerge/compiles
med at de ledte efter en lib fil som ikke var der..

Her ku man så mene at en emerge som på den måde 'breaker'
burde af sig selv enten køre den fix selv, eller stoppe
et batch af emerge's og skrive det klart og tydeligt på
skærmen at det skulle køres..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 17-01-05 01:03

> [...]

> Den kigger efter filen libstdc++.la i den mappe hvor gcc lå før og ikke i
> den nye.. Hvordan løser man det problem?

Under antagelse af at din CHOST=i686-pc-linux-gnu og din gcc-version er
3.3.5, kunne du prøve noget i stil med (som root):

gcc-config i686-pc-linux-gnu-3.3.5