Flytning af mail over IMAP
Fra : Søren Reinke

Dato : 15-01-05 14:21

Hejsa

Jeg er ved at flytte mail kontoer fra min ene server til en anden.

Er der noget der kender et smart lille tool der kan kopiere fra en IMAP
konto til en anden IMAP konto ?

Username/Password er kendt på alle kontoer.

Gerne et tool hvor man f.eks. kan skriver
imapcopy bruger@server1.dk pass1 bruger@server2.dk pass2

og vupti så kopierer den alle mails fra en server til en anden inkl
subfolders osv.

Med venlig hilsen
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 15-01-05 16:57

Søren Reinke wrote:

> [...]
> imapcopy bruger@server1.dk pass1 bruger@server2.dk pass2
>
> og vupti så kopierer den alle mails fra en server til en anden inkl

Det lyder til at du bør anvende "imapsync". Du kan finde en beskrivelse af
dette software på http://www.linux-france.org/prj/imapsync/README eller ved
http://freshmeat.net/projects/imapsync/

Held og lykke...

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-01-05 17:22

> Det lyder til at du bør anvende "imapsync". Du kan finde en beskrivelse af
> dette software på http://www.linux-france.org/prj/imapsync/README eller ved
> http://freshmeat.net/projects/imapsync/

Mange tak for tippet, det er lige sådanne et tool jeg leder efter.

Hilsen
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com

Fra : Jan Alfastsen

Dato : 15-01-05 19:10

Hej.

Du kan også bruge outlook express... (Hvis det ikke er for mange
konti)

Sæt begge konti op og træk alle mails mellem mapperne..
Det har jeg selv brugt flere gange..

Mvh. Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 15-01-05 19:12

Den Sat, 15 Jan 2005 19:09:47 +0100 skrev Jan Alfastsen:
> Hej.
>
> Du kan også bruge outlook express... (Hvis det ikke er for mange
> konti)

wine?

Mvh
Kent

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-05 22:11

Kent Friis wrote:

> wine?

Har du prøvet det? Eller måske mener du om Jan har prøvet det?
Jeg googlede efter muligheden for at bruge OE under Linux, men de hits jeg
fandt gav /ikke/ optimisme til at prøve.

Stig Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 15-01-05 22:22

Den Sat, 15 Jan 2005 22:11:15 +0100 skrev Stig Johansen:

> Har du prøvet det? Eller måske mener du om Jan har prøvet det?

Bemærk spørgsmålstegnet. Jeg undrede mig over anbefaling af OE i en
unix-gruppe (jeg mener ikke engang Søren specifikt nævnte Linux).

> Jeg googlede efter muligheden for at bruge OE under Linux, men de hits jeg
> fandt gav /ikke/ optimisme til at prøve.

Det giver jo blot anledning til endnu mere undren over hvordan Jan
har tænkt sig at få OE til at køre.

Mvh
Kent

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-01-05 23:08

> Bemærk spørgsmålstegnet. Jeg undrede mig over anbefaling af OE i en
> unix-gruppe (jeg mener ikke engang Søren specifikt nævnte Linux).

Det gjorde jeg heller ikke, men det er fra en Suse server til en Debian
server det skal gøres.

Men muligheden med at bruge et windows mail program på en 3. maskine er
jo reel nok

Hilsen Søren

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-01-05 06:18

Kent Friis wrote:

> Bemærk spørgsmålstegnet.

Ja, det gjorde jeg også, men jeg var lidt i tvivl om det skulle opfattes som
et hint eller et spørgsmål.

> Jeg undrede mig over anbefaling af OE i en
> unix-gruppe (jeg mener ikke engang Søren specifikt nævnte Linux).

Ja, det gjorde jeg også. Jeg er/var faktisk selv interesseret i at få OE til
at køre under Linux.
Og - hint til dem der undrer sig - det har noget med hotmail at gøre.

> Det giver jo blot anledning til endnu mere undren over hvordan Jan
> har tænkt sig at få OE til at køre.

Ja, men det kunne jo være, at han havde løsningen på OE under wine.

Stig Johansen

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 17-01-05 01:18

Stig Johansen wrote:

> Ja, det gjorde jeg også. Jeg er/var faktisk selv interesseret i at få OE
> til at køre under Linux.
> Og - hint til dem der undrer sig - det har noget med hotmail at gøre.

Hvorfor ikke bare anvende gotmail (http://sourceforge.net/projects/gotmail)
eller hotwayd (http://hotwayd.sourceforge.net/).

Med hvert af disse programmer bliver du i stand til at hente dine hotmails
til anvendelse i ethvert mail-program.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 17-01-05 02:24

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> (http://hotwayd.sourceforge.net/).
>
> Med hvert af disse programmer bliver du i stand til at hente dine hotmails

Jeg skal måske lige uddybe et par småting angående de anbefalede programmer.
Gotmail fungerer perfekt sammen med fetchmail, hvor du anvender gotmail til
at hente hotmails, imens fetchmail kan hente emails fra POP/IMAP servers...

Hotwayd kører som en service i baggrunden, hvor du igennem hotwayd kan hente
og sende alle dine emails. Dette program er helt uafhængigt af
mailstrukturer, og kan derfor anvendes på ethvert mailprogram, der kan læse
POP3 mails... Hvilket i praksis betyder alle.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-01-05 03:37

Jacob Tranholm <jacob_tranholm@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor ikke bare anvende gotmail (http://sourceforge.net/projects/gotmail)
> eller hotwayd (http://hotwayd.sourceforge.net/).

Eller alternativt FreePOPs (http://www.freepops.org/en/), der understøtter en
række populære webmail tjenester.

--
Allan Joergensen

"I shall do neither. I have killed my captain, and my friend." Spock

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-01-05 19:26

Jan Alfastsen wrote:
> [...]
> konti)
>
> Sæt begge konti op og træk alle mails mellem mapperne..

Det var selvfølgelig også en mulighed, dog ville jeg anvende
Thunderbird, da det er det mail program jeg anvender.

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-01-05 21:50

On Sat, 15 Jan 2005 19:09:47 +0100, Jan Alfastsen wrote:

> Du kan også bruge outlook express... (Hvis det ikke er for mange konti)

Under Linux?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan Alfastsen

Dato : 16-01-05 11:16

Hej.

Så hent dog VMware Workstation og kør Windows under Linux..

Jeg troede ikke i var så religiøse at i ikke havde en Windows
maskine... (Man kan jo gøre tingene svært for sig selv )

Mvh. Jan

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-01-05 11:57

On Sun, 16 Jan 2005 11:15:59 +0100, Jan Alfastsen wrote:

> Hej.
>
> Så hent dog VMware Workstation og kør Windows under Linux..
>
> Jeg troede ikke i var så religiøse at i ikke havde en Windows
> maskine... (Man kan jo gøre tingene svært for sig selv )

Hvorfor skulle man kaste en mindre formue efter software for at kunne
kaste rundt med mail? Der er altså nogen der sagtens kan klare sig uden
at windows skal ligge i baghånden.

Desuden kan fx. Evolution (og sikkert også Thunderbird) altså også
håndtere at flytte mails fra en folder til en anden, men det spørgeren
var ude efter var en der kunne kopiere mapper og det hele fra en konto til
en anden (dvs. uden at selv skulle markere mails i enkelte mapper og lign)
og der er et tool som imapsync nu det bedste værktøj til opgaven (har
ikke selv prøvet det, men iflg. README filen er virker det hvert fald
smart).

Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-05 13:36

Den Sun, 16 Jan 2005 11:15:59 +0100 skrev Jan Alfastsen:
> Hej.
>
> Så hent dog VMware Workstation og kør Windows under Linux..

Er du klar over hvad den koster (Windows altså)?

> Jeg troede ikke i var så religiøse at i ikke havde en Windows
> maskine... (Man kan jo gøre tingene svært for sig selv )

"Jeg troede ikke du var så religiøs du ikke havde en Mac"
"Jeg troede ikke du var så religiøs du ikke havde en Skoda"

Nogen af os har altså ikke penge nok til at have hver eneste mærke
computer, hver eneste OS, hver eneste bilmærke...

Der er andre ting her i livet der er vigtigere end at have en PC med
et OS man alligevel ikke bruger. Når først de er købt og betalt, kan
vi begynde at overveje om der er råd til Windows.

Mvh
Kent

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-01-05 15:28

On Sun, 16 Jan 2005 12:36:28 +0000, Kent Friis wrote:

> Er du klar over hvad den koster (Windows altså)?

For størstedelen af alle private Windowsbrugere er alt software
gratis...

De indrømmer det sjældent men det står skrevet implicit overalt i
ms-windows gruppen.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-05 16:19

Den Sun, 16 Jan 2005 15:27:30 +0100 skrev Martin Johansen [6000]:

> For størstedelen af alle private Windowsbrugere er alt software
> gratis...
>
> De indrømmer det sjældent men det står skrevet implicit overalt i
> ms-windows gruppen.

Det er også derfor jeg er i tvivl om han er klar over hvad den koster.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-01-05 17:02

On Sun, 16 Jan 2005 15:19:27 +0000, Kent Friis wrote:

> Det er også derfor jeg er i tvivl om han er klar over hvad den koster.

En nået dyr løsning for at flytte indhold fra maildir på en maskine til
en anden at skulle investere i Windows og VMWare

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-05 17:17

Den Sun, 16 Jan 2005 17:02:21 +0100 skrev Michael Rasmussen:

> En nået dyr løsning for at flytte indhold fra maildir på en maskine til
> en anden at skulle investere i Windows og VMWare

Det kan vel klares med et par tusind... Så er det nok billigere fysisk
at hente harddisken.

Mvh
Kent

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-01-05 21:39

On Sun, 16 Jan 2005 15:19:27 +0000, Kent Friis wrote:

> Det er også derfor jeg er i tvivl om han er klar over hvad den koster.

Mit bud er, at han er fuld ud klar over det - men jo dyrere den er jo
federe er det, at bruge den som piratkopi :/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-01-05 15:26

On Sun, 16 Jan 2005 11:15:59 +0100, Jan Alfastsen wrote:

> Så hent dog VMware Workstation og kør Windows under Linux..

Hent? Den er sq dyr!

> Jeg troede ikke i var så religiøse at i ikke havde en Windows maskine...

Jeg troede ikke du var så religiøs, at du ikke havde en Linux maskine...

> (Man kan jo gøre tingene svært for sig selv )

Hvorfor gør du så det?

Fra : Jan Alfastsen

Dato : 16-01-05 17:41

Hej.

Hvad koster VMware?
$189 men opgaven kan vel klares med trial udgaven der virker i 30
dage..

Hvad koster en Windows??
Aner det ikke da der følger en licens med når man køber en Dell PC.
Men man kan jo også bare hente en 180 dages trial udgave af Windows
2003 server.:
https://microsoft.order-5.com/windowsserver2003evaldl/

Mvh. Jan

On Sun, 16 Jan 2005 15:26:02 +0100, "Martin Johansen [6000]"

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-05 19:56

Den Sun, 16 Jan 2005 17:41:09 +0100 skrev Jan Alfastsen:
> [...]
> dage..
>
> Hvad koster en Windows??
> Aner det ikke da der følger en licens med når man køber en Dell PC.

Åh ja, så hvis man ikke har råd til Windows, køber man bare en Dell
PC, og sparer en masse penge?

Mvh
Kent

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-01-05 21:40

On Sun, 16 Jan 2005 17:41:09 +0100, Jan Alfastsen wrote:

> Hvad koster VMware?

Mange penge.

> [...]
> Aner det ikke da der følger en licens med når man køber en Dell PC. Men
> man kan jo også bare hente en 180 dages trial udgave af Windows 2003

Jeg skal love for du skyder gråspurve med hiroshima-bomber !!

Fra : Jan Alfastsen

Dato : 16-01-05 17:44

Hvis jeg ikke OGSÅ havde en Linux maskine (Suse) ville jeg nok ikke
kende til tricket med VMware...

Jeg har valgt BÅDE Linux og Windows, så jeg får det bedste fra begge
verdener.
Og tro mig når jeg siger at WinBlows er nemmere at bruge til nogle
ting end Linux.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-05 19:57

Den Sun, 16 Jan 2005 17:44:17 +0100 skrev Jan Alfastsen:
> [...]
> verdener.
> Og tro mig når jeg siger at WinBlows er nemmere at bruge til nogle

Ja jeg synes også altid det er for svært at spilde tiden under Linux.

Mvh
Kent

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-01-05 21:41

On Sun, 16 Jan 2005 17:44:17 +0100, Jan Alfastsen wrote:

> Og tro mig når jeg siger at WinBlows er nemmere at bruge til nogle ting
> end Linux.

Hvilke?