makedev i gentoo
Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 13-01-05 23:10

hej!

Jeg har en iRiver iFP-795 mp3 afspiller med UMS firmware.
Men jeg kan ikke mounte den i Gentoo...
dmesg siger det her:

usb 1-5: new high speed USB device using address 4
scsi1 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
Vendor: iriver Model: MassStorage Disc Rev:
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
SCSI device sda: 1024001 512-byte hdwr sectors (524 MB)
sda: assuming Write Enabled
sda: assuming drive cache: write through
/dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0:
Attached scsi removable disk sda at scsi1, channel 0, id 0, lun 0
Attached scsi generic sg1 at scsi1, channel 0, id 0, lun 0, type 0
USB Mass Storage device found at 4

Så det er vel ikke der problemet er?
Det eneste sda device jeg har er sda... så måske er det derfor?
Jeg kan ikke selv lave nye sda* devices fordi jeg kører med devfs.. Hvad gør
jeg?

Venlig hilsen
Christian

Fra : Henrik Farre

Dato : 13-01-05 23:19

tor, 13 01 2005 kl. 23:10 +0100, skrev Christian Brønnum-Hansen:

> Så det er vel ikke der problemet er?
> Det eneste sda device jeg har er sda... så måske er det derfor?
> Jeg kan ikke selv lave nye sda* devices fordi jeg kører med devfs.. Hvad gør
> jeg?

Jeg havde et problem med kernel 2.6.8.1, jeg blev nød til at køre:
fdisk -l /dev/sda #som root
Før at /dev/sda1 dukkede op, problemet er løst i 2.6.10

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre - http://www.rockhopper.dk

Get Firefox! - http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=31865&t=1