Debian stable og backports Samba 3
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 13-01-05 22:32

Hvordan får man en Debian stable til automatisk at "spise" backports Samba 3
?

Jeg kan godt få den vist i apt-cache policy, men kan ikke greje hvordan jeg
får sat apt preferences Pin og Priority, så upgrade automatisk tager
backports.
Skal Samba stable først fjernes med apt remove eller version 3 specifikt
installeres første gang, før den automatisk opdateres fra backports?

Er der iøvrigt nogen som har erfaringer med backports Samba 3 og Debian
stable ?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Heine Laursen

Dato : 16-01-05 01:12

On Thu, 13 Jan 2005 22:31:42 +0100, Lars P. Magnussen wrote:

> [...]
>
> Jeg kan godt få den vist i apt-cache policy, men kan ikke greje hvordan jeg
> får sat apt preferences Pin og Priority, så upgrade automatisk tager

hvad har du i din sources.list siden du er nød til at priotere samba?
Du benytter vel: deb http://www.backports.org/debian stable samba
som backports anbefaler!
http://www.backports.org/installation.html

> Skal Samba stable først fjernes med apt remove eller version 3 specifikt
> installeres første gang, før den automatisk opdateres fra backports?

Det burte ikke være nødvændig at at fjerne samba.
apt-get update && apt-get upgrade
burte gøre det

hvis samba er imellem "The following packages have been kept back:"
er det pga samba afhænger af andre dependies
så kør en apt-get install samba

Heine Laursen