gentoo opgradering
Fra : andy

Dato : 08-01-05 22:54

Hej er der en der kan fortælle hvor jeg finder en guide til at opgradere
gentoo-2000.2 til gentoo-2000.3
Eller hvordan det gøres.
Jeg har ledt på gentoo.org men fandt intet

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-01-05 23:46

andy <andy@mail.dk> writes:

> Hej er der en der kan fortælle hvor jeg finder en guide til at
> opgradere gentoo-2000.2 til gentoo-2000.3
> Eller hvordan det gøres.

Næh, men der er ikke så meget i det, andet end at ændre det symbolske
link '/etc/make.profile', så det peger på f.eks.:

.../usr/portage/profiles/default-linux/x86/2004.3

Og derefter køre:

esync && emerge -av world

Har du et specifikt problem eller hur? Jeg mener oven i købet at
emerge selv skriver hvordan det bør gøres hvis man kører med .2

Christoffer Olsen

Fra : Brian Møller

Dato : 08-01-05 23:37

andy wrote:
> Hej er der en der kan fortælle hvor jeg finder en guide til at opgradere
> gentoo-2000.2 til gentoo-2000.3
> Eller hvordan det gøres.

emerge sync
emerge -upvD world (så kan du se hvad pakker der vil blive opgraderet).
emerge -uD world (vent noget tid, hvis der er noget der skal kompileres)

I gentoo opgraderes der ikke fra 200x.x til 200y.y eller hvad versioner
der nu anvendes. Den eneste opgradering jeg har hørt om i Gentoo er fra
1.2 til 1.4 eller i den stil.

> Jeg har ledt på gentoo.org men fandt intet

Du finder heller ikke noget. ;)

/Brian

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-01-05 16:45

Brian Møller wrote:

> I gentoo opgraderes der ikke fra 200x.x til 200y.y eller hvad
> versioner der nu anvendes. Den eneste opgradering jeg har hørt om i
> Gentoo er fra 1.2 til 1.4 eller i den stil.

En gang imellem "udløber" en profile, og så beder portage dig om at køre
et par kommandoer. Dette "opgraderer" så din profile til det nærmeste.
Derefter svarer din Gentoo mere eller mindre til det nyeste. Det eneste
der normalt ændrer sig er virtuals, men det betyder mest under første
installation. Med mindre den oprindelige virtual forsvinder (som xfree
gjorde det for nyligt), så betyder det intet.

> Du finder heller ikke noget. ;)

Kig bedre efter:

http://www.gentoo.org/doc/en/gentoo-upgrading.xml

--
PeKaJe

Very few blacks will take up golf until the requirement for plaid pants
is dropped. -- Franklyn Ajaye

Fra : andy

Dato : 10-01-05 12:49

Peter Jensen skrev:

> [...]
> installation. Med mindre den oprindelige virtual forsvinder (som xfree
> gjorde det for nyligt), så betyder det intet.

Tak for alle svarne jeg fig det gjordt og det var nemmer end jeg trode, tak