Kan ikke logge på Debian
Fra : Christian Bruun

Dato : 08-01-05 14:54

Hejsa,

Efter at have upgraderet debian (kører vist testing) kan jeg ikke
længere logge på. Når jeg har en ssh forbindelse, får jeg fint nok
feltet frem til password, men når jeg taster dette korrekt så sker der
ikke mere (taster jeg forkert får jeg en ny chance...).

Nogle der har en ide om hvad der er galt, og evt. hvilken debian-pakke
det skyldes?

Christian

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 08-01-05 20:37

Christian Bruun wrote:
> [...]
> ikke mere (taster jeg forkert får jeg en ny chance...).
>
> Nogle der har en ide om hvad der er galt, og evt. hvilken debian-pakke

Hvis du får din login prompt, og bliver afvist med forkert pass, så er
det ikke din installation af ssh det er galt med. Det virker
tilsyneladende helt fint, da du kan få forbindelse fra ssh til sshd på
din server.

Er det mon root du forsøger med? Man kan sætte en parameter i
sshd_config, der forbyder remote login med root. En ganske fornuftig
sikkerheds option i øvrigt.

Prøv at logge på direkte på maskinen og sætte dit password til det du
forventer det skal være.

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Christian Bruun

Dato : 09-01-05 04:27

Hej Nikolaj Hansen <barnabasdkSPAM@yahoo.dk>!

> [...]
>det ikke din installation af ssh det er galt med. Det virker
>tilsyneladende helt fint, da du kan få forbindelse fra ssh til sshd på

Jeg ved ikke hvad præcis der var galt, jeg kunne heller ikke logge ind
lokalt - det skyldtes muligvis at der var 10 zombier, men jeg havde en
åben ssh-forbindelse og killall5 gjorde at jeg kunne logge ind igen
lokalt, og slap for at genstarte.

Men ellers tak for hjælpen

Christian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-01-05 14:53

Christian Bruun wrote:

> det skyldtes muligvis at der var 10 zombier,

Zombie processer er ikke noget problem. Men de kan være et
symptom på et problem. Hvis man ser en zombie er det første
man gør at kigge på dens parent process. Som regel skyldes
det at parent processen enten hænger eller blot mangler de
nødvendige wait kald.

--
Kasper Dupont