Lave .deb pakke (Debian)
Fra : Karsten Henriksen

Dato : 03-01-05 00:54

Hej.

Jeg har fundet et lille utility som jeg gerne vil afprøve.
Har søgt på apt-get.org og i google efter en deb pakke, men tror at det
er for nyt.

Jeg har godt nok ikke hentet tarballen ned og set om den indeholder et
uninstall script også, men har besluttet mig for at lære at lave en .deb
pakke.

Har flere gang haft småprogrammer som jeg gerne ville have lavet en .deb
ud af for at holde mig inden i pakkesystemet.

Det drejer sig om dette lille program:
https://sourceforge.net/projects/kdocker/
http://kdocker.sourceforge.net/

Kan jeg lave en .deb pakke ud af det?
Nogen der vil røbe helt præcist hvordan jeg gør?

Har kigget på http://debianguiden.dk/dists/stable/html/rekompiler.html -
men forstår ikke meget af den, jeg har jo ikke nogen kdocker-src i
apt-get at hente fra.

På forhånd tak

Fra : jesper

Dato : 03-01-05 01:10

Den Mon, 03 Jan 2005 00:54:11 +0100. skrev Karsten Henriksen:

> [...]
>
> Jeg har godt nok ikke hentet tarballen ned og set om den indeholder et
> uninstall script også, men har besluttet mig for at lære at lave en .deb

Du kan bruge PACO http://paco.sourceforge.net/
Så kan man altid uninstalle programmer man bygger fra source

Fra : Karsten Henriksen

Dato : 03-01-05 01:49

On Mon, 03 Jan 2005 01:10:26 +0100, jesper wrote:

> Du kan bruge PACO http://paco.sourceforge.net/
> Så kan man altid uninstalle programmer man bygger fra source

Hej, tak for linket - det er noteret. Lyder som et smart program som jeg
nok skal få glæde af :)

Vil dog stadig gerne have svar på hvordan man laver en .deb pakken, hvis
muligt :)

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 03-01-05 09:09

Karsten Henriksen <karstenNOSPAMhenriksen_2004@hotmail.com> writes:

> Vil dog stadig gerne have svar på hvordan man laver en .deb pakken, hvis
> muligt :)

Læs New maintainers guide, som findes i maint-guide-pakken.

..Henrik

--
Den største fordel ved Windows er den gode understøttelse af
Windows-programmer.

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-01-05 09:35

> [...]

> Jeg har godt nok ikke hentet tarballen ned og set om den indeholder et
> uninstall script også, men har besluttet mig for at lære at lave en .deb

Læs Debians New Maintainers Guide og se på pakken dh-make

http://www.nl.debian.org/doc/maint-guide/

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web