Overføre indhold af mail til tekst-fil.
Fra : Hans Larsen

Dato : 02-01-05 20:26

Hejsa,

Vi har en firewall i firmaet som sender en log fil via mail ca. 3-5 gange om
dagen. Jeg ville gerne have de log filer overført til en tekst fil
automatisk. Dvs. jeg skal ha lavet et script på vores Linux maskine, som
henter mailen, og derefter tilføjer den i slutningen af en tekst-fil. Det
kunne osse være rart hvis den lavede en nye tekst-fil hver dag, hvor navnet
på filen er datoen.
Er der nogen der kan få mig startet på sådan et script, jeg ved nemlig ikke
helt hvordan jeg skal hul på det.

Hilsen
Hans

Fra : torben

Dato : 02-01-05 20:41

Hans Larsen wrote:
> [...]
> på filen er datoen.
> Er der nogen der kan få mig startet på sådan et script, jeg ved nemlig ikke

Det lyder som noget i retning i procmail fulgt af et perl-script.

Jeg har engang lavet noget tilsvarende, men kan ikke huske hvilke perl
moduler, jeg brugte.

Prøv at spørge i dk.edb.programmering.perl, hvor jeg sat FUT til.

Mvh. Torben

Fra : bvm

Dato : 02-01-05 20:45

Hans Larsen wrote:
> [...]
> på filen er datoen.
> Er der nogen der kan få mig startet på sådan et script, jeg ved nemlig ikke

brug /etc/smrsh ...

Du laver er record i /etc/aliases som fx:
logmodtager | /etc/smrsh/logmodtager.sh

(Husk newaliases)

Så laver du et script /etc/smrsh/logmodtager.sh der blot cat-er til en fil:

cat - > ..../log`date +%y%m%d%H%M`

du skal så blot rette recipient for din fw-log til "logmodtager"