MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændring af skrivebordet m.m.
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 10-02-05 15:48

Jeg har pludselig mistet muligheden for at indstille baggrundsfarve m.v. på
skrivebordet. -Når jeg højreklikker på baggrunden og derefter på egenskaber
sker der ikke noget. - Hvad kan der være galt?

Mvh
Erik

Fra : Anders Lund

Dato : 11-02-05 07:36

Erik Kirkeby Rasmussen wrote:
> Jeg har pludselig mistet muligheden for at indstille baggrundsfarve m.v. på
> skrivebordet. -Når jeg højreklikker på baggrunden og derefter på egenskaber
> sker der ikke noget. - Hvad kan der være galt?

Det er ikke sådan at du har et ensfarvet baggrundsbilled, som er det du
rent faktisk ser?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 11:28

Den 10-02-05 15.47 skrev Erik Kirkeby Rasmussen følgende:

> Jeg har pludselig mistet muligheden for at indstille baggrundsfarve m.v. på
> skrivebordet. -Når jeg højreklikker på baggrunden og derefter på egenskaber
> sker der ikke noget. - Hvad kan der være galt?

Kan du åbne for skærmens egenskaber ved at åbne skærmen via Start ->
kontrolpanel?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 11-02-05 17:04

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus

Ja, det kan jeg godt, men jeg kan kun skifte mellem de forskellige temaer,
f.ex. klassisk visning eller XP. - Jeg kan ikke ændre i baggrundsfarven
eller andet.

Mvh
Erik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 21:44

Den 11-02-05 17.03 skrev Erik Kirkeby Rasmussen følgende:

> Ja, det kan jeg godt, men jeg kan kun skifte mellem de forskellige temaer,
> f.ex. klassisk visning eller XP. - Jeg kan ikke ændre i baggrundsfarven
> eller andet.

Nu må du undskylde, hvis jeg spørger dumt, men jeg ved ikke, om du er
begynder eller haj. Du har har helt tjek på, hvordan det gøres? Jeg
tænker på, om der er valgt et ensfarvet baggrundsbillede, som Anders var
inde på, eller om du i dropdownfeltet korrekt har valgt [ingen], når du
ændrer farven.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv at scan computeren med et
anti-virusprogram. Finder det ingen virus, så prøv at gå tilbage til et
tidligere genoprettelsespunkt, hvis du har Windows XP (Windows ME kan
vist også). Ellers kan du prøve at geninstallere Windows oven i den
eksisterende Windows. Du skal /ikke/ formatere harddisken, når du
installerer oveni. Er du i tvivl, så hellere spørge en gang for meget
her i gruppen end en gang for lidt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 12-02-05 15:35

> [...]
> eksisterende Windows. Du skal /ikke/ formatere harddisken, når du
> installerer oveni. Er du i tvivl, så hellere spørge en gang for meget her

Jeg er hverken begynder eller haj - men et sted midt imellem!
Jeg har prøvet at systemgendanne så langt tilbage jeg kunne (2. januar), men
det hjalp intet. - Jeg fik derimod et skilt frem, hvor der stod "wrong
program - geninstaller".
Mine genindlæsnings-CD`er kan jeg ikke bruge, da jeg tidligere har opdateret
BIOS og derved mistet denne mulighed.

Mvh: Erik Kirkeby