Probleme
Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-05-01 14:20

Hil!

Efter jeg har opgraderet til 2.4.4 har jeg fået et underligt problem med
mit RealTek 8139 netkort.

Så snart jeg kommer op på transmissionshastigheder omkring 1 mb/s fryser
computeren, og man kan ikke gøre andet end at lave en hardboot :(

I den gamle 2.2.x virkede det fint.

Min kernellog viser ikke nogen fejl.

Jeg kører Debian Potato (sid).

Skal jeg virkelig investere i et nyt netkort ?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-05-01 14:42

In article <2187028.9iq0E7s5MM@flaf>, Christian Joergensen wrote:

> [...]
>
> Så snart jeg kommer op på transmissionshastigheder omkring 1 mb/s fryser
> computeren, og man kan ikke gøre andet end at lave en hardboot :(

8139too er defekt i 2.4.4 - virker fint i 2.4.3 hos mig.
Samme scenarie som du beskriver her.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There *__is* no such thing as a civil engineer.

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-05-01 20:55

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

>8139too er defekt i 2.4.4 - virker fint i 2.4.3 hos mig.
>Samme scenarie som du beskriver her.

Kan man egentlig ikke køre sådan et kort med ne2k-driveren, ligesom de
lidt ældre rtl-chips?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-05-01 20:56

In article <9eeg62$ftm$2@news.inet.tele.dk>, Allan Olesen wrote:

> Kan man egentlig ikke køre sådan et kort med ne2k-driveren, ligesom de
> lidt ældre rtl-chips?

Nej, det er svjv kun 8129, der kan køre med ne2k-pci

--
Andreas Plesner Jacobsen | Q: What is purple and commutes?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-05-01 16:22

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> 8139too er defekt i 2.4.4 - virker fint i 2.4.3 hos mig.
> Samme scenarie som du beskriver her.

Det er bare underligt at det virker nede hos min kammerat :(

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-05-01 17:45

In article <495317704.7ICAnoMbHg@flaf>, Christian Joergensen wrote:

> Det er bare underligt at det virker nede hos min kammerat :(

Hvilket kort har du helt specifikt?
Mit er et Accton SMC2-1211TX rev 10 iflg lspci
og hvad har du ellers i maskinen?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Where's the Coke machine? Tell me a joke!!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-05-01 11:24

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-05-01 11:48

In article <Pine.LNX.4.33.0105241219260.1201-100000@grignard.amagerkollegiet.dk>, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Jeg kører to maskiner, begge med Wisecom (jeg husker ikke modelnummeret)
> - chippen er "Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139 (rev 16)."

Så kan det jo være det er noget Accton snask...

> Så der skulle stadig være en chance... Prøv at kigge efter 'pirq routing
> conflict' - får du sådan en kan det måske betale sig at flytte kortet
> til et andet PCI-slot...

Ingen IRQ problemer her, det var det første jeg checkede.

> Ellers er det måske på tide at fejlrapportere driveren...

Ja, men først skal vi lige finde ud af, hvad der er galt med den.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Wedding rings are the world's smallest handcuffs.