MS Windows
briani 27239
win xp2 installation hænger
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 17:35

Hej,

Er ved at opdatere win xp sp2 på min svigerfars pc, men installationen står
og hænger ved punktet

"opdaterer systemet", "installationen afsluttes", "kører processer efter
installationen"

Der kom en popup fra zonealarm firewall om noget ms help... det gav jeg
tilladelse til....

nu står den bare og gør ingenting.... er det normalt, og hvor lang tid kan
det tage ??

mvh
Flemming

Fra : jda^fx

Dato : 06-02-05 18:03

On Sun, 6 Feb 2005 17:35:29 +0100, "Flemming Vestergaard" <n/a> wrote:

> [...]
>tilladelse til....
>
>nu står den bare og gør ingenting.... er det normalt, og hvor lang tid kan

Nej det burde den ikke gøre. Men du kan prøve at tage netforbindelsen
helt af og så slukke for firewallen først. Sommetider går det også
bedre hvis man pakker SP2 ud først, tryk start -> kør og skriv
C:\sti\WindowsXP_sp2.exe /x hvor c: er drevet den ligger på, og sti er
den folder den ligger i. Du får så en mulighed for at vælge en mappe
til at lægge de udpakkede filer i. Derefter skal du finde mappen
i386\update og køre update.exe

--
jda^fx

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 18:14

> [...]
> den folder den ligger i. Du får så en mulighed for at vælge en mappe
> til at lægge de udpakkede filer i. Derefter skal du finde mappen

Hej, forstår halvdelen af hvad du skriver..... jeg får da ikke valget at
placere filen/de udpakkede filer ?
Når man går ind i win update er der jo bare installer og så kører det.....
???
Vil du uddybe lidt mere ?

En anden mulighed (??): Kan jeg når pakken er downloaded og pakken begynder
at installere ikke bare taget internet netkablet ud og lukke firewall ???

Synes det er mystisk... jeg har før installeret sp2 på hans computer, men
det nye er, at jeg installerer den fra bunden denne gang med recovery cd'er
og derefter kører win update

Fra : jda^fx

Dato : 06-02-05 19:05

On Sun, 6 Feb 2005 18:13:38 +0100, "Flemming Vestergaard" <n/a> wrote:

> [...]
>det nye er, at jeg installerer den fra bunden denne gang med recovery cd'er

Jeg tror du skal prøve at droppe den opdatering der forgår over
Windows update og så hente pakken og gøre det lokalt. Det tager godt
nok lidt tid, men installationen kører mere stabilt netop hvis man har
problemer med at køre den over nettet. Den kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a
Jeg gik egentlig i mit svar ud fra at det var en lokal installation,
det er nok derfor det ikke gav så meget mening. Windows update er
blevet meget bedre end den har været, men opgradering til SP2 er efter
min mening lidt for stor en mundfuld til at køre over nettet

--
jda^fx