MS Windows
briani 27239
Problmer med Media Player (avi)
Fra : Kim J.

Dato : 06-02-05 14:47

Hejsa

Efter geninstallering af XP har jeg problemer med afspilning af avi filer,
lyden er der, men der er intet billede. Er det mon kodeks der er galt med
eller hvad? Den prøver at opdatere kodeks, men melder fejl.

Jeg har også prøvet at afinstallere Media Player, men den bliver ikke
ordentlig afinstalleret. Programmet er der stadig efter at have brugt
"tilføj fjern programmer" i kontrolpanel.

mvh
Kim J.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-02-05 16:53

Kim J. skrev:

> Efter geninstallering af XP har jeg problemer med afspilning
> af avi filer, lyden er der, men der er intet billede. Er det
> mon kodeks der er galt med eller hvad?

Ja temmelig sikkert. Prøv at hente og installere AVICodec og åben
en af de film, som du ikke kan afspille i MediaPlayer, i AVICodec.
Programmet vil fortælle dig, om det rette codec er installeret og
hvor det kan hentes, hvis det ikke er.

<http://avicodec.duby.info/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim J.

Dato : 06-02-05 22:12

Hejsa Madsen,

> [...]
> en af de film, som du ikke kan afspille i MediaPlayer, i AVICodec.
> Programmet vil fortælle dig, om det rette codec er installeret og

Tak skal du have, fandt ud af at det var DivX, pokker da også, at man kan
brænde det helt ud. Er ved at downloade det korekte kodeks nu, og forventer
da det derefter vil virke

Endnu engang tak og hygge her fra
Kim