MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
kan ikke få gang i win 98??
Fra : john michael nielsen

Dato : 06-02-05 12:21

hej ng
jeg er lige ved at prøve at installere win 98 på min gamle Pentium 100,
problemet er at når jeg sætter boot disketten i og vil have den til at boote
til cd rom drevet sker der ikke noget, jeg får godt nok A:/ drevet til at
køre setup programmet, og den kommer da oz der til hvor der står alt det der
Copyright (C) Microsoft Corp 1986-1995 osv, men da den ikke automatisk
booter får jeg så en comandolinje hvor jeg så selv kan skrive,
når jeg så omskriver drev navnet til E: som er mit cdrom,
og skriver install, trykker enter, så skriver den oz alt det der (Vent, mens
installationsprogrammet forberedes osv)
men så kommer problemet så, Så skriver den at windows kræver et hvis antal
byte for køre, hva gør man så????

håber at det var forklaring nok

på forhånd tak
hilsen jm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-02-05 16:08

"john michael nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> installationsprogrammet forberedes osv)
> men så kommer problemet så, Så skriver den at windows kræver et hvis antal

Sætter noget mere ram i?

Tilsyneladende er der ikke nok hukommelse i din maskine, eller også er den
håndteret forkert. Har du adgang til en opstartsdiskette fra eksempelvis
windows 98SE eller ME?

Måske kan det også være, at der ikke er plads nok på din harddisk. Du må
være mere specifik omkring den fejlmeddelelse, du får.

Claus

Fra : john michael nielsen

Dato : 06-02-05 16:22

der er 16mb ram og hhd er på 1.2gb det skulle da være nok, ja jeg har adgang
til sådan en opstarts disk er de bedre end en normal win 98 bootdisk

Fra : Mads

Dato : 06-02-05 16:35

On Sun, 6 Feb 2005 16:22:28 +0100, "john michael nielsen"
<john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>der er 16mb ram og hhd er på 1.2gb det skulle da være nok, ja jeg har adgang
>til sådan en opstarts disk er de bedre end en normal win 98 bootdisk

16 MB er så absolut minimum for at køre Win98
http://kb.indiana.edu/data/afqp.html?cust=703906.44672.30

Måske den bootdisk du bruger læser noget ind i hukommelsen
og laver en RAM disk og så har du ikke længere 16 MB til
rådighed.
Prøv med en rigtig Windows 98 bootdisk eller tjek om maskinen
evt. kan boote fra CD, for så undgår du helt disketten.

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-02-05 17:26

> [...]

adgang
> til sådan en opstarts disk er de bedre end en normal win 98 bootdisk

Med al respekt, så er det i mine øjnene absolut spild af tid

Du får *aldrig* win98 til at køre stabilt med kun 16 mb ram. Det fører ikke
til noget som helst brugbart!

Claus

Fra : john michael nielsen

Dato : 06-02-05 19:28

oki jeg har prøvet med win 95 men den siger stadigvæk at windows kræver
7340032 byte til rådighed på drev c:
og det er altså en 1.2 gb HHD der sidder i.

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 21:44

john michael nielsen wrote:
> oki jeg har prøvet med win 95 men den siger stadigvæk at windows
> kræver 7340032 byte til rådighed på drev c:
> og det er altså en 1.2 gb HHD der sidder i.

se er den nok sat forkert op i bios. Hvad ser PCen den som.
Har du formateret den?
--
Calle.

Fra : erl

Dato : 06-02-05 21:59

"john michael nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:420661c8$0$48628$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> oki jeg har prøvet med win 95 men den siger stadigvæk at windows kræver
> 7340032 byte til rådighed på drev c:
> og det er altså en 1.2 gb HHD der sidder i.

Og den er du sikker på er tom ?

Mvh
erl

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 21:43

john michael nielsen wrote:
> der er 16mb ram og hhd er på 1.2gb det skulle da være nok, ja jeg har
> adgang til sådan en opstarts disk er de bedre end en normal win 98
> bootdisk
mener 98se vil have 32MB ram
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 21:43

john michael nielsen wrote:
> [...]
> (Vent, mens installationsprogrammet forberedes osv)
> men så kommer problemet så, Så skriver den at windows kræver et hvis

sætter mere RAM i

--
Calle.

Fra : john michael nielsen

Dato : 07-02-05 23:08

ja jeg er sikker på at der ikke er noget på, har lavet en fdisk. men ellers
tak for hjælpen

Fra : Calle.

Dato : 08-02-05 07:04

john michael nielsen wrote:
> ja jeg er sikker på at der ikke er noget på, har lavet en fdisk. men
> ellers tak for hjælpen

har du så formateret igen
--
Calle.