MS Windows
briani 27239
Et par svære spørgsmål?
Fra : Can

Dato : 06-02-05 13:35

Hej NG

Håber I kan hjælpe mig, ellers er udvejen vel kun re-etablering af min
maskine.

1)
Jeg ved ikke præcis hvornår det er gået galt men det er vel inden for de
sidste 14 dage. Nogle gange når jeg skal installere et program får jeg at
vide at: "Der kunne ikke opnås adgang til tjenesten Windows Installer. Dette
kan ske, hvis du kører windows i fejlsikret tilstand, eller hvis Windows
Installer er installeret forkert".
Samme meddelse får jeg hvis jeg lukker Messenger ned (afslutter) og går i
startmenuen for at starte det op igen.

Nogen der ved hvor jeg evt. kan installere den fra eller hvor der er noget
galt?

2)
Tænkte jeg så ville bruge Windows update, men der får jeg fejlbeskeden:
0x80070424. Efter lidt søgen på hjemmesiden finder jeg denne side
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;887290, men fatter ikke
hvad der står...

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-02-05 14:08

Can skrev:

> [...]
> installere et program får jeg at vide at: "Der kunne ikke
> opnås adgang til tjenesten Windows Installer.

Jeg ville starte på denne side:
<http://support.microsoft.com/?kbid=555175> - hvor der er nævnt
forskellige løsningsforslag og der er også et link til Windows
Installer 2.0 og Windows Installer CleanUp Utility, som måske
kan muge lidt ud i det. Som du ser på siden, så kan der være ret
mange årsager til, at Windows Installer brokker sig.

Hvis du får løst problemet med Windows Installer, så kan det
meget vel tænkes, at problem 2 også forsvinder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Can

Dato : 06-02-05 14:41

> [...]
>
> Hvis du får løst problemet med Windows Installer, så kan det
> meget vel tænkes, at problem 2 også forsvinder.

Hej Thomas

1000 x tak for hjælpen - det var lige det der skulle til for at løse mine
problemer.

Godt der er nogle kloge hoveder der har tid til at hjælpe

Mvh
Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-02-05 14:51

Can skrev:

> 1000 x tak for hjælpen - det var lige det der skulle til for
> at løse mine problemer.

Herligt og velbekomme.

--
Hilsen