MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
For 3 forskellige ting at vide fra fejlrap~
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 04-02-05 01:30

Min PC går konstant ned. Den genstarter normalt men nu har jeg bedt den om
at komme med BSOD i stedet (Blue screen of death) ikke at jeg kan bruge det
til så meget alligevel.

Når systemet så starter op i windows igen, kommer den der "Your system has
recovered from a series error" Yeah...tell me about it. Nu kan man så vælge
at at sende fejlrapport og det gør jeg altid for nogle gange får man faktisk
at vide hvilken ting der er galt.

Men altså det virker fuldstændigt ubrugligt lige nu da jeg mindst har fået 3
forskellige ting at vide på under 2 min.

Først
"A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot
determine the precise cause."

så bagefter når jeg kører fejlrapport anden gang

Hardware Failure: Contact Original Equipment Manufacturer
"This behavior occurs because your computer processor detected an
unrecoverable hardware error and reported it to Windows."

Og tredie gang var det noget med at det var "likely at det var noget galt
med min ram og at jeg burde kører windows memory diagnostics"

Det er så gjort og der kan ikke konstateres fejl på min ram.

Frustrerende at man slet ikke ved hvor fanden man skal starte. ØV!

Nå...så fik jeg lettet min frustrationer lidt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-05 08:22

"Jógvan Lindenskov" <sdghy@dhdf.dk> wrote:

>Frustrerende at man slet ikke ved hvor fanden man skal starte. ØV!
>
>Nå...så fik jeg lettet min frustrationer lidt

Det er bare træls når computeren ikke kører rigtigt - Men der er kun een
vej frem: Systematisk fejlsøgning...

Jeg plejer at starte med at nulstille BIOS - Dvs flytte reset jumperen
frem-og-tilbage med maskinen slukket. Det er utroligt så mange obscure
problemer der løses på den måde....

Prøv at køre en Linux LiveCD som f.eks Knoppix på maskinen. Kører den
perfekt må problemet ligge i din Windows opsætning.

Men det lyder betænkeligt som hardwareproblemer - Og RAM'en er et godt
sted at starte. Måske er det bare en dårlig forbindelse, derfor ud med
RAM klodserne og sæt dem rigtigt i igen. Har du flere RAM-klodser, så
prøv at køre med dem enkeltvis. Du kan også køre et testprogram som
f.eks memtest86 (http://www.memtest86.com/).

Check alle kabler til bundkortet for dårlig forbindelse - Samme med
PCI-kortene. Prøv at fjerne alle PCI-kort der ikke er absolut
nødvendige.

Check temperaturen på alle dele - Enten med specielle værktøjer fra
hardwarefabrikanterne eller med f.eks. Everest (www.lavalys.hu).

Eventuelt kan du prøve at udskifte enkeltdele som PSU og grafikkort (lån
dig frem)...

God fornøjelse

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 12:43

Jógvan Lindenskov wrote:

> Min PC går konstant ned. Den genstarter normalt men nu har jeg bedt
> den om at komme med BSOD i stedet (Blue screen of death) ikke at jeg
> kan bruge det til så meget alligevel.

Det kan da tænkes at vi andre kan bruge det... Skriv ned og skriv her

Der kommer nemlig ofte nogle koder - disse koder kan man søge på

Fra : John Vedsegaard

Dato : 05-02-05 03:06

> Det kan da tænkes at vi andre kan bruge det... Skriv ned og skriv her
>

> Der kommer nemlig ofte nogle koder - disse koder kan man søge på

Efter et hav af internetopslag prøvede jeg til sidst at udtage mit
SoundBlaster Live! 1024.
Herefter aktiverede jeg det lydkort som var indbygget på mit MotherBoard.

Så virkede alt lige pludselig.

Det var forøvrigt den driver M$-WindowsXP-Profitional SELV havde instalerert
der lavede problemerne.
Sygt at M$ ikke tester de drivere der lægges ud, oven i købet på deres
originale CD (med SP2) - men de glemmer ikke at tage sig betaling..

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-05 10:16

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:

>Efter et hav af internetopslag prøvede jeg til sidst at udtage mit
>SoundBlaster Live! 1024.

>Herefter aktiverede jeg det lydkort som var indbygget på mit MotherBoard.
>Så virkede alt lige pludselig.

Gætter på det er kombinationen af on-board lydkort og SB-live der har
drillet.

Efter min erfaring er det ikke nok at de-aktivere on-board kortet i
BIOS. Onboard kortet skal de-aktiveres ved at flytte jumperen på
bundkortet, ellers bliver SB-Live driverne 'forvirrede'....

<mlr>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 06-02-05 17:23

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> BIOS. Onboard kortet skal de-aktiveres ved at flytte jumperen på
> bundkortet, ellers bliver SB-Live driverne 'forvirrede'....

Der er bare ikke sådan en jumper...
Desuden virker det med win 98

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-02-05 20:40

>Der er bare ikke sådan en jumper...
>Desuden virker det med win 98

Trist at du ikke har en jumper til at de-aktivere onboard kortet.

Stort set alle lydkort er på en-eller-anden måde 'Sound Blaster
Compatible'. Og efter min erfaring bliver Creative's drivere forvirrede
når der er to 'Sound Blaster' kort i maskinen..

I hvert fald har jeg gentagne gange haft problemer med kombinationen af
onboard lydkort og SB Live....

<mlr>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 07-02-05 03:36

> [...]
> når der er to 'Sound Blaster' kort i maskinen..
>
> I hvert fald har jeg gentagne gange haft problemer med kombinationen af

Man "kan" jo tildele den hver sine IRQ m.m.
Men det virkede fint da jeg anvendte onbord lyd i stedet.
For øvrigt anvender jeg en helt anden PC til lyd.
Og da det jo virker nu, gider jeg ikke eksperimentere mere.

John

Fra : Akasut

Dato : 05-02-05 10:59

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sygt at M$ ikke tester de drivere der lægges ud, oven i købet på deres
> originale CD (med SP2) - men de glemmer ikke at tage sig betaling..

Hvor meget betalte du for SP2?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 13:00

Akasut wrote:

> Hvor meget betalte du for SP2?

En ny Windows XP indeholder idag SP2.

Fra : Akasut

Dato : 05-02-05 17:37

> En ny Windows XP indeholder idag SP2.

Det ved jeg skam godt, men af det indlæg, jeg svarede på, fremgik det, at
den sure spørger havde betalt for sin SP2...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 21:09

Akasut wrote:

> Det ved jeg skam godt, men af det indlæg, jeg svarede på, fremgik
> det, at den sure spørger havde betalt for sin SP2...

Læs du det han skriver, istedet for at gætte...

Jeg har snippet teksten, således at du ikke kan være i tvivl:
"originale CD (med SP2) - men de glemmer ikke at tage sig betaling"

Han har _købt_ en WinXP med SP2...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 22:58

"Jógvan Lindenskov" <sdghy@dhdf.dk> wrote in

> [...]

> Men altså det virker fuldstændigt ubrugligt lige nu da jeg
> mindst har fået 3 forskellige ting at vide på under 2 min.

Microsofts gæt på hvad der er galt kan bruges til nul og niks. Den
siger til mig at den thread er stuck i kernel driveren og at det er
et problem med grafikdriveren. Sjovt nok er det driveren til mit
netkort der laver fejl og nævnes på BSOD skærmen...

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"