MS Windows
briani 27239
Væk med nøgne damer i Internet Explorer - ~
Fra : Per Münster

Dato : 31-01-05 11:45

Davs,

Jeg har en bruger, der overfaldes af nøgne damer fra bl.a. to web-steder. Vi
kan ikke rette startside, det ser ikke ud som om det findes med
spyware-filtret.

Her er url-erne:

911-search.info
web-searcher.info
vip-search.biz

for blot at nævne nogle af dem der kommer forbi. Hvad gør man for at komme
af med dem permanent. Jeg har aktuelt spærret dem i proxy-serveren, men det
giver blot en fejlmeddelelse i stedet. Ikke så pinligt for vedkommende, men
dog ikke særligt praktisk.

MVH

Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-05 12:09

"Per Münster" <nospam@nospam.xx> skrev

> [...]
det
> giver blot en fejlmeddelelse i stedet. Ikke så pinligt for vedkommende,

Har du prøvet med Spybot og Ad-Aware?

Jeg har samlet Spybot 1.3 inkl. opdateringsfil og dansk sprogpakke, Ad-aware
SE Personal samt et andet program, SpyRemover i een samlet zipfil. Du kan
hente dem her: www.tersgov.dk/antispy.zip

Husk at opdatere definitionsfilerne i alle programmer, når du har
installeret.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-05 12:29

"Per Münster" <nospam@nospam.xx> skrev i

> [...]
det
> giver blot en fejlmeddelelse i stedet. Ikke så pinligt for vedkommende,

Prøv også at kigge i mappen programmer. Nogen gange er disse malware blot en
simpel fil, som ligger i sin egen mappe. Men desværre ligger de altså ofte
også i systemmapperne, og der er de noget sværere at finde. Der kan du måske
finde dem efter datoen, det har jeg før gjort med held. Husk at google inden
du sletter en fil

Kig også i joblisten efter mystiske processer og søg på google, hvis du
finder noget underligt. Jeg har fundet flere på den måde, og meget ofte kan
filerne findes på google. Det kan naturligvis tage sin tid at gå alle
processerne igennem på google, men det kan lade sig gøre.

HijackThis kan også hjælpe dig, men det kræver lidt kendskab til windows
processerne.
Den kan du også hente her: www.tersgov.dk/hijackthis.exe

Claus

Fra : Sander

Dato : 31-01-05 21:43

Mon ikke denne kan klare problemet.
http://www.softpedia.com/progDownload/CWShredder-Download-8114.html

CWShredder kan ofte løse problemet med en hijacked browser.

Sander.

Fra : Sander

Dato : 31-01-05 21:59

Rettelse link: