MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sikket sted ?
Fra : Is

Dato : 30-01-05 19:27

Hej

rigtig ng ??

Jeg får ind i mellem denne fejl meddelse :

---

Program-popup: Tjenesten Messenger : Meddelelse fra SYSTEM til USER den
30-01-2005 19:16:32

Warning: Your computer may have critical errors in registry and file system.

These errors can lead to computer crashes, instability, slowness, and full
system failure.

Immediate repair may be required.

See help file at: www.ErrorFixer.com

To bring up help file, type www.ErrorFixer.com into your web browser or:

1. Press Windows "START" button in lower-left-hand corner of screen

2. Select "Run" from menu

3. Type www.ErrorFixer.com into box then press "OK" button

---

hvad er fejlen & er det et sikkert sted ???

Erik Isager

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-05 19:44

Prøv et kig på: <http://support.microsoft.com/?kbid=330904>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Is

Dato : 30-01-05 19:56

> Prøv et kig på: <http://support.microsoft.com/?kbid=330904>.
---

Jeg takker for hurtigt svar,
Det vil sige det er en ligegyldig meddelse ?

Erik Isager

Fra : Anders Lund

Dato : 30-01-05 20:07

Is wrote:

> Det vil sige det er en ligegyldig meddelse ?

Både og. Ja, du kan godt se bort fra beskeden. Nej, beskeden betyder at
der er direkte forbindelse fra Internettet til din computer - og når du
ikke kender messenger servicen, regner jeg ikke med at du kender til
opsætningen af en Windows til at være direkte forbundet til Internettet.

Din computer kan være åben for alle på Internettet, hvis du er uheldig.
Hvis du har en firewall kan det være at du har sat den forkert op.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : jda^fx

Dato : 30-01-05 20:17

On Sun, 30 Jan 2005 19:55:56 +0100, "Is"
<detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> wrote:

>---
>
>Jeg takker for hurtigt svar,
>Det vil sige det er en ligegyldig meddelse ?

Meddelelsen som sådan er måske nok ligegyldig, men fra et
sikkerhedsmæssigt synspunkt er det ikke godt at den overhovedet kan
komme igennem. Det tyder på at du har ret store huller ind til din
computer som du skal se at få gjort noget ved

jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 30-01-05 20:04

On Sun, 30 Jan 2005 19:27:26 +0100, "Is"
> [...]

>3. Type www.ErrorFixer.com into box then press "OK" button
>
>---
>
>hvad er fejlen & er det et sikkert sted ???

NEJ
Gå straks ind i kontrolpanel -> Administration -> Tjenester; find
tjenesten 'Messenger' Højreklik på den, vælg egenskaber, stop
tjenesten og vælg starttype deaktiveret. Tjenesten messenger har i
øvrigt ikke noget med MSN messenger at gøre, men er den man bruger til
at sende net send beskeder fra en prompt i netværk. Og der er altså
nogen der kan se dig udefra og spammer dig med reklamer på den måde.
Så det næste du skal gøre er nok at installere SP2 og derefter se dig
om efter en ordentlig firewall. Kaspersky Antihacker feks. eller
eTrust fra CA

jda^fx

Fra : Is

Dato : 30-01-05 23:32

> [...]
> tjenesten 'Messenger' Højreklik på den, vælg egenskaber, stop
> tjenesten og vælg starttype deaktiveret.

Er sket !

det link Thommas gav, det ikke helt i samme rækkefølge - derfor kunne jeg
ikke lige finde starttype deaktiveret.

Jeg ved godt at det ikke er nogen sikkerhed, men jeg bruger modem, så men
online tid er begrænset.

Tak for svar.

Erik Isager

Fra : jda^fx

Dato : 30-01-05 23:51

On Sun, 30 Jan 2005 23:31:55 +0100, "Is"

> [...]
>ikke lige finde starttype deaktiveret.
>
>Jeg ved godt at det ikke er nogen sikkerhed, men jeg bruger modem, så men

Det var så lidt. Men selv om man bruger modem så skal man nu alligevel
passe på. Gennemsnitstiden for en ubeskyttet WinXP maskine på bredbånd
er omkring 10 min før den er inficeret, men selvfølgelig tager det
længere tid med modem. Måske en dags tid eller to

jda^fx

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-05 02:01

Den 30-01-05 23.50 skrev jda^fx følgende:

> [...]
> er omkring 10 min før den er inficeret, men selvfølgelig tager det
> længere tid med modem. Måske en dags tid eller to

Hvad er forskellen på en computer med bredbånd, der er på i ti minutter,
og en computer med modem, der er på i ti minutter?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : jda^fx

Dato : 31-01-05 02:16

On Mon, 31 Jan 2005 02:01:08 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på en computer med bredbånd, der er på i ti minutter,
>og en computer med modem, der er på i ti minutter?

Det er i hvert fald de statisikker jeg har set. Forskellen ligger vel
i, at dem med bredbånd måske har et andet besøgsmønster, at
datatrafikken simpelthen er større, og i de tilfælde hvor man bliver
specielt udvalgt er man simpelthen mere interessant fordi man kan
sprede mere virus igen hurtigt. Men nok måske først og fremmest det
første.

jda^fx

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-05 02:24

Den 31-01-05 02.15 skrev jda^fx følgende:
> On Mon, 31 Jan 2005 02:01:08 +0100, Kim Ludvigsen

> Det er i hvert fald de statisikker jeg har set.

Jeg vil gætte på, at de statistikker, du har set, udelukkende har
omtalt, at man er på i ti minutter, ikke om man er på med bredbånd eller
almindeligt modem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : jda^fx

Dato : 31-01-05 02:29

On Mon, 31 Jan 2005 02:23:38 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Jeg vil gætte på, at de statistikker, du har set, udelukkende har
>omtalt, at man er på i ti minutter, ikke om man er på med bredbånd eller
>almindeligt modem.

Nej det har netop været analysen på forskellen i forbindelserne.
Ellers havde jeg ikke turdet udtale mig så sikkert. Pointer institute
skrev om det for ikke så lang tid siden, ved ik om de har det til at
ligge på deres side endnu

jda^fx