Windows Millinium eller Win 98 2.
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 22-05-01 14:04

Hej Ng

Jeg er ved at købe en ny maskine, men hvilket OS skal jeg vælge ???

Win ME eller Win 98 2.

Min nye maskine ser sådan ud:

AMD T-Bird 1200 Mhz
Chaintech 7KJD med 256 Mb. DDR Ram
ATI Radeon 64 DDR Ram VIVO
Toshiba DVD 16/48
LG 12/8/32 RW Brænder
IBM 40 Gb. 60GXP ATA 100

Jeg er specielt interreseret i at høre fra folk med Win ME, hvad deres
erfaringer er.

Hilsen Jesper

Fra : M. Thostrup

Dato : 22-05-01 14:16

Mange har givet Me tæsk, men jeg har kun positive erfaringer med ME.
Jeg har flere maskiner kørende i test, (pga. MCSE studie), og W2K køre
upåklagelig. Hvorimod ME har nogle få fejl. Jeg har endnu ikke fået den
efterhånden velkendte blå skærm, som jeg ellers får et par gange om ugen på
min 98 SE.
Jeg ville anbefale dig at tage ME.Men her er nok mange der vil modsige mig i
dette.

Fra : SA

Dato : 22-05-01 14:26

Nææ, jeg vil nu give dig helt ret. Me har fået mange tæsk, men jeg er nu da
også godt tilfreds. Den blå skærn, forkortet BSOD, har jeg kun set meget få
gange, hvorimod i Win98 var den fast inventar.

SA

Fra : Madsen

Dato : 22-05-01 22:22

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev:

> Nææ, jeg vil nu give dig helt ret. Me har fået mange tæsk, men jeg er nu da
> også godt tilfreds. Den blå skærn, forkortet BSOD, har jeg kun set meget få
> gange, hvorimod i Win98 var den fast inventar.

Ja og hos mig er det så lige omvendt. WinME var en stor gang
BSOD hvorimod Win98SE er klippestabil. Det er nok fordi jeg
kører med et ældre BX bundkort med en PII 400 på.

Dog kan jeg ikke begribe hvad spørgsmålet har med hardware
at gøre, men ok. Her i gruppen snakker man åbenbart frit om
alt mellem himmel og jord. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : JK

Dato : 22-05-01 14:40

"Jesper Kristensen" <nixpille@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
$Pi3.35983@news010.worldonline.dk...
[snip]
> Jeg er ved at købe en ny maskine, men hvilket OS skal jeg vælge ???
> Win ME eller Win 98 2.

Jeg har haft en lidt blandet fornøjelse med ME -> på min gamle 350MHz'er
kørte det ad pommern til - det endte faktisk med, at jeg installerede 98
igen, men på min nye PC kører ME faktisk ret godt - dog vil jeg sige, at ME
helt klart ikke ligefrem er hurtigere end 98 - faktisk en lille smule
langsommere.

- jeg har også W2k installeret og her kører det bare som smurt - det er helt
klart bedre end både 98 og ME - men man er jo desværre nød til at 'ty' til
én af de 2 hvis man også vil spille lidt - og det vil man

/JK

Fra : --==JKADK==--

Dato : 22-05-01 15:17

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message
> [...]
> klart bedre end både 98 og ME - men man er jo desværre nød til at 'ty' til
> én af de 2 hvis man også vil spille lidt - og det vil man

Hur ? .. ikke fordi jeg spiller det store .. men de spil jeg har .. UT ..
Quake3 ..Deltaforce og Hitman
kører perfekt på Win2k ...

MVH

JKADK

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 22-05-01 17:55

JK wrote:

> [...]
> [snip]
> - dog vil jeg sige, at ME
> helt klart ikke ligefrem er hurtigere end 98 - faktisk en lille smule

ME er måske nok langsommere i brug (dog ikke så meget at det er
mærkbart), men klart hurtigere til at starte op og lukke ned.
Det skal jo også tages med i betragtningen, når det er så ustabilt et
OS, vi har med at gøre.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Brian Fisker

Dato : 22-05-01 14:42

> Jeg er ved at købe en ny maskine, men hvilket OS skal jeg vælge ???
>
> Win ME eller Win 98 2.

Jeg vil helt klart anbefale Win2000 (selvom dette ikke er blandt
"kandidaterne") ;)

Det er klippestabilt, og jeg har endnu ikke oplevet et spil, som ikke kunne
køre under Win2000 (og jeg spiller en del computer).

\Mandal

Fra : Ove Kristensen

Dato : 22-05-01 16:20

Hej !
Jeg syntes ikke at man kan svare entydigt på dit spørgsmål, da det
operativsystem som kører rigtig godt på en´ computer, kan risikere at køre
rigtig elendigt på en anden, og det kommer helt an på sammensætningen af den
enkeltes hardware, men generelt vil jeg mene (hvad jeg også tror at de
fleste vil give mig ret i) at win98
nok lader sig installere på flere computere uden problemer, end WinME, og at
der heller ikke er nogen tvivl om, at det mest stabile system er Win2000,
men det kommer jo til sidst helt an på, hvad man skal bruge sin computer
til.

Mvh
OveK.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-05-01 16:43

"Ove Kristensen" <ovek@mail.dk> wrote in message
> [...]
> fleste vil give mig ret i) at win98
> nok lader sig installere på flere computere uden problemer, end WinME,

Fuldstændig korrekt. Jeg opgav efter et par dages intensiv kamp at få ME til
at køre på min maskine. Jeg fik BSOD ca 30% af alle opstarter...og nåede
sjældent at lukke korrekt ned. ME ville bae ikke med min maskine (P3, Abit
BF6, 256RAM, GF2)

98 SE har aldrig lavet den slags alvorlige problemer (jo.. da jeg smed IE
5.5 på) så den kan jeg ikke sige noget særlig kritisk om.

> [...]
> men det kommer jo til sidst helt an på, hvad man skal bruge sin computer

Nemlig. Jeg har nu droppet al win9x til fordel for win2000. Det klarer stort
set de samme programmer som win9x man er bare meget mere stabilt. Det går
faktisk aldrig ned (jo... programmerne kan stadig dø) og spil kører absolut
ligeså godt.

....det var min mening.

- Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-01 20:26

> Det er klippestabilt, og jeg har endnu ikke oplevet et spil, som ikke
kunne
> køre under Win2000 (og jeg spiller en del computer).
>
> \Mandal

Vi er en 3-4 stykker der ikke har fået Starcraft til at fungere i LAN.

/Mikael

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-05-01 22:32

Jeg kører både StarCraft i LAN og Baldur's Gate serien (I, II, Icewind Dale
osv.) i mit Win2K og det kører fortræffeligt.
Jeg har hørt at forskellige lydkort med EAX-support kan ødelægge performance
for enkelte spil hvis man ikke slår det fra.

/ac

Fra : Fritze

Dato : 22-05-01 20:23

> [...]
kunne
> køre under Win2000 (og jeg spiller en del computer).

Hvad med Baldur's Gate serien? (I, II, Icewind Dale osv) De kører ikke her
ihf.

Fra : Malte Øhlers

Dato : 22-05-01 22:05

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message
> Hvad med Baldur's Gate serien? (I, II, Icewind Dale osv) De kører ikke her
> ihf.

Jeg køre selv Windows 2000 Pro SP1. Baldur's Gate (I) virker uden problemer
på min maskine (også over LAN og Internet).

-Malte

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-05-01 08:16

> Hvad med Baldur's Gate serien? (I, II, Icewind Dale osv) De kører ikke her
> ihf.

Baldurs Gate I kører ihvertfald problemfrit hos mig - dog er jeg ikke den
store tilhænger af den spil-genre, så jeg har ikke fået prøvet IIeren.

Udtalelsen gjaldt selvfølgelig kun de spil, jeg selv har prøvet. Jeg kan
selvfølgelig ikke garantere for, at alle spil virker!

\Mandal

Fra : René Petersen

Dato : 23-05-01 05:57

Jeg er ved at købe en ny maskine, men hvilket OS skal jeg vælge ???

Hej Jesper

Jeg har prøvet begge os men kører igen med 98se som jeg syntes er mest
behagelig her på min maskine (PIII 750mhz)
Der er to grunde til jeg ikke vil bruge ME og de kommer her.

1. Man kan ikke fravælge Windows Media Player 7 under install.

2. Efter installation af ME fik jeg da nærmest et chok da jeg kiggede på de
ting som var blevet installeret. Alle systemfiler stod med store bogstaver
og det er der ikke mulighed for at ændre på.

Det er faktisk det eneste jeg har imod Me og da jeg ingen probs har med 98se
bruger jeg det OS

Med venlig hilsen

René

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-05-01 11:00

"René Petersen" <petersen@gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
> Der er to grunde til jeg ikke vil bruge ME og de kommer her.
>
> 1. Man kan ikke fravælge Windows Media Player 7 under install.

Tjae... man kan da bare bruge den gamle mediaplayer istedet og sætte den som
default. (mplayer2.exe)

Mon ikke det kan rettes til?

- Lars

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-05-01 06:50

"Jesper Kristensen" <nixpille@worldonline.dk> wrote in message

> Win ME eller Win 98 2.

Grunden til IKKE at putte XP på den sag kan jeg slet ikke se ..

// Steffen

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-05-01 08:18

> Grunden til IKKE at putte XP på den sag kan jeg slet ikke se ..

Hmm - de foreløbige betaversioner har ikke været den store succes hos mig
( - har prøvet på to forskellige opsætninger (en dual og en single).

\Mandal

Fra : SoulWalker

Dato : 23-05-01 14:15

JEg har også prøvet nogen beta versioner op til build 2428 af win xp og jeg
må sige at jeg også kun har dårlige erfaringer med den. En lidt tidligere
version den ville overhovedet installere noget keyboard :( En nyere version
ville heller ikke fungere. Nu venter jeg på den færdige eller til jeg kan få
fat på rc1 versionen.

Soulwalker

PS til hvad styresystem jeg foretrækker så er det helt klart win2000. Den er
meget bedre en win 9x/me hvad stabilitet angår. Den kan få lidt lavere score
hvad direct3d angår som f.eks. 3dmark2001 men det er ikke ret meget mere.
OpenGL kører fuldkommen lige så godt og alle de spil jeg spiller kører
opengl.

Fra : holgerd

Dato : 25-05-01 12:53

windows me har for mig resulteret i: dårlig netmeeting, låste i
spil(counterstrike).i det hele taget kørte computeren ustabilt, windows
98se, kører bundstabilt, den ville jeg KLART vælge, jeg kører selv windows
2000 mvh

Fra : ZiCoN

Dato : 25-05-01 16:23

ddet er et spørgsmål om hvad du bedst ka li.... jeg bruger IKKE ME mere da
jeg ligsom mange andre har oplevet.. den køre på en eller anden måde for
tungt.... jeg køre win2k eller win98 2. (se) hvis du beslutter dig for en
ein98se... så kør en windows update når du har installeret alt også bundkort
drivere i så fald du køre med de intel chipset eller via (MEGET VIGTIGT)....
efter jeg har gjort det har jeg ikke oplevet en eneste blå skærm.... YES
REALLY.... men det er igen hvad du bedst ka li..

ZiCoN

icq: 39220376

Fra : Bigfoot

Dato : 27-05-01 07:41

Windows ME.

Jeg har kørt med ME siden Februar
*uden* problemer med ME overhovedet.
(AMD Athlon Thunderbird 1,1 ghz)

Havde problemer med at maskinen frøs
i spil, men da jeg installerede Detonator
6.50 driver forsvandt problemet.
Har desuden haft fornøjelse af Systemgendannelse-
funktionen efter at have installeret Detonator 12 et eller andet,
som lavede underlige ting.

Vh Bigfoot

Fra : [Ex] Pita

Dato : 27-05-01 11:35

Også ME her fra, sidder du f.eks til netparties, sammen med folk som synes
det er sjovt at nuke. win98 - blå skærm, mens der íkke sker noget på ME, det
kræver bare lidt mere, CPU, RAM mindst 500 MHz og 128 MB RAM, for at det
kører ordenligt

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-05-01 18:00

Hej

Jeg ved ikke hvor mange versioner der af Win me,
men jeg har prøvet på 5 forskellige maskiner
og det er både amd og pentium.
Det har ikke kunnet lade sig gøre at få det til at køre en
dag uden at det frøs.
Lige nu kører jeg Win 98se på den her Amd 1gb tb
og Win 2000 pro på en anden jeg har (Amd k6-2 350@366
Og det kører smertefrit.
Men jeg ved som skrevet ikke om der er flere versioner af
me, min er dansk.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF