MS Windows
briani 27239
Har mistet adm.rettigheder på XP-pro
Fra : -=- JF -=-

Dato : 29-01-05 23:41

Hej Gruppe.

Håber at I kan hjælpe, så jeg slipper for en reinstallation!

På min stationære computer er der nu kun én konto tilgængelig, nemlig
gæstekontoen - både den 'indbyggede' administratorkonto samt min egen
administratorkonto er tilsyneladende forsvundet... Det vil sige, min egen
konto er egentlig ikke forsvundet, for det er den der er blevet til en
gæstekonto.

Nogen idéer til hvordan jeg igen får fuld kontrol over maskinen?

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : jda^fx

Dato : 30-01-05 00:12

On Sat, 29 Jan 2005 23:40:45 +0100, "-=- JF -=-"
<Xjfrandsen@Xgmail.com> wrote:

> [...]
>gæstekonto.
>
>Nogen idéer til hvordan jeg igen får fuld kontrol over maskinen?

Mener du at du nu skal logge på med brugernavnet gæst (eller guest i
den engelske version) eller at dine egne rettigheder er røget ned til
almindelige brugerrettigheder? Logger du på ved at skrive et
brugernavn/pass eller har du hurtiglogon hvor du bare skal klikke på
en konto? Hvis det er det sidste, så prøv at starte i fejlsikret
tilstand (tryk F8 lige efter at bios er færdig) Så skulle du kunne se
admin kontoen hvis der er en.

jda^fx

Fra : YouKnowWho

Dato : 02-02-05 14:19

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mener du at du nu skal logge på med brugernavnet gæst (eller guest i
> den engelske version) eller at dine egne rettigheder er røget ned til
Når jeg logger ind med mit eget log-in starter Windows op som normalt, og
alt ser tilsyneladende normalt ud - bortset altså fra at jeg kun har
gæste-rettigheder... Jeg kan altså hverken slette eller installere.

> Logger du på ved at skrive et
> brugernavn/pass
Ja, det gør jeg... PW er godt nok blankt, men never the less.
Jeg kan se i computeradministration at både administratorkontoen og min
normale konto (også med adm.rettigheder) findes - men jeg kan bare ikke få
lov at logge ind. Hvis jeg prøver med Administrator + blankt PW får jeg blot
at vide at brugernavn eller PW er forkert...
Jeg er godt og grundigt udelukket fra det gode selskab

Mvh John

Fra : jda^fx

Dato : 05-02-05 00:54

On Wed, 2 Feb 2005 14:18:35 +0100, "YouKnowWho" <oplyses@ikke.invalid>
wrote:

> [...]
>at vide at brugernavn eller PW er forkert...
>Jeg er godt og grundigt udelukket fra det gode selskab

Nu skal nu nok til at granske din hukommelse for at huske hvilket pass
du satte på administrator kontoen dengang du installerede. En anden
mulighed er at starte i fejlsikret tilstand og se om der er mulighed
for at komme ind med din egen konto med administrator rettigheder der.
Hvis det så lykkes skal du i gang med msconfig for at finde ud af,
hvad det er der kan være skyld i problemet. Ellers er jeg rimeligt
blank

jda^fx

Fra : C. Carlsen

Dato : 31-01-05 19:50

Jeg går ud fra at du bruger XP - Når du står ved log in skærmen, så tryk
ctrl-alt-del.
Skærmen skifter og du får en ny brugernavn/password boks.
Skriv det administrator brugernavn og password, der blev valgt under
installation af XP.
Sandsynligvis er brugernavnet "administrator", men password kan være "tomt",
"administrator" eller noget helt andet. Såfremt du bliver logget ind her,
skulle du få fuld kontrol over maskinen, og kunne oprette "dig selv" igen

Fra : YouKnowWho

Dato : 02-02-05 14:19

"C. Carlsen" <C-F-Cfosgrau@mail.dk(fjern C-F-C)> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at du bruger XP - Når du står ved log in skærmen, så tryk
> ctrl-alt-del.
Se evt. mit svar til jda^fx

Mvh John