MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp- nu får jrg snart lange n......
Fra : Boie

Dato : 27-01-05 16:25

Hej alle til hobe

Er der nogen de har en god ide, jeg har kørt med XP i 2-3 år og syntes nu
det er op tide at tage en backup af mit drev, hvis der skulle ske noget,
mine problemer er følgende:

1. Jeg har brugt partion Magic men den kommer kun til anden opstartsbillede
og ikke videre.

2. Jeg har prøvet Ghost men med samme resultat.

3. Til Windows 98 i tidernes morgen brugte jeg HD-copy men det går heller
ikke med XP

Jeg har prøver at køre XP oven i dem der ikke kunne starte men den vil
slette hele windows kataloget så der kommer en hel nye XP ind men jeg kan se
at i kataloget programmer ligger stadigvæk det hele, hvorfor ? I windows 98
kunne man godt køre oveni at beholde det gamle men det blev bare rettet op.

Jeg kopierer det over på en anden harddisk med samme størelses partions og
den er selvfølgelig aktiv ellers vil den jo ikke boote.

Er der nogen der har nogle gode tricks som kan bringe mig videre inden der
sker noget med min harddisk gerne et fornuftigt freeware el.billigt
shareware prg.

på forhåmd tak Boie www.boie.dk

Fra : plout

Dato : 27-01-05 21:50

Hej

Har du haft nogen anti-virus programmer kørende når du har brugt partition
magic og ghost?

MVH
Tomas

Fra : Boie

Dato : 27-01-05 22:57

Hej

I Ghost kører du i dos så der skulle da ikke være problemer, og i Partion
Magic kører du vel heller ikke i windows miljø når den begynder at køre de
forskellige rutiner.
Men ellers har den kørt når jeg har været i Windows.

Mvh Boie www.boie.dk

Fra : plout

Dato : 28-01-05 00:09

Hej igen
Grunden til ar jeg spørger er at jeg engang clonede en harddisc med
antivirus prog kørende, selve cloningen gik godt men da jeg skulle starte op
på den clonede disc så frøs pc'en. Da jeg så gentog manøvrer uden antivirus
prog kørende så lykkedes det.

Så måske er det "bare" det der er galt?

Fra : Boie

Dato : 30-01-05 04:52

Hej

Det er lykkedes mig nu at clone partion C. på den ene harddisk til det
første partion på den anden harddisk og den er gjort så den kan starte, hvis
jeg tager den gamle harddisk ud og vil starte op på den anden kommer der en
meddelelse med at den mangler en fil C\windows\System32\hal.dll men den
findes på drevet, jeg fik lavet en bootmenu og når jeg har begge harddiske i
kan jeg vælge enten den ene el. den anden men hvis kopien er alene kommer
den med føromtalte fejlmeddelelse, er der noget der har et godt råd.