MS Windows
briani 27239
udskrivningsproblem
Fra : Lasse

Dato : 24-01-05 20:56

Hej

Jeg ved ikke hvilken gruppe jeg skal spørge i men jeg prøver i denne...

Hvis jeg skal udskrive en side fra internetter Explore er det ligesom om at
margen i højre side er sat forkert, ider der i nogle tilfælde mangler
resterne af ordene i hele højre side af papiret. Printeren er HP deskjet
720c og den er opsat til A4 har prøvet at sætte den til Letter men der sker
det samme.
Det er ikke altid udskrivningen er mangelfule, men kun på nogle hjemmesider
?

Hvad er der galt med min PCér

Håber at nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 24-01-05 21:17

"Lasse" skrev
> [...]
sker
> det samme.
> Det er ikke altid udskrivningen er mangelfule, men kun på nogle

Det afhænger af hvordan siden er lavet.
Nogle sider printer fint, andre sider er svære at printe pænt.

Prøv at anvende
File | Print Preview
før du printer.

Hvis du kan se der kommer til at mangle noget i højre side,
så brug
File | Page Setup
og vælg
Orientation | Landscape
i stedet for
Orientation | Portrait

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 22:52

Thorkild Dalsgaard wrote:
> [...]
> File | Print Preview
> før du printer.
>
> Hvis du kan se der kommer til at mangle noget i højre side,

....og så kan det alligevel ikke stå på én A4 side. Og så er DEN
dag fuldstændig ødelagt. (Der skal ikke så meget til!)

Jo tak, det er et klassisk problem som jeg selv har bandet højlydt
over. Hvorfor f..... kunne der ikke bare være en ZOOM-funktion
på samme måde som når man udskriver et .PDF dokument inde
fra Adobe/Acrobat Reader? Altså "sideskalering", således at
udskriften tilpasses papiret. Men nej, træerne vokser ikke ind
i himlen.

Nå, det var ikke så konstruktivt dette her... Det var også bare
fordi I "ramte en nerve" her.

- E.G.

Fra : Ib E. Christensen

Dato : 25-01-05 18:18

> [...]
> fra Adobe/Acrobat Reader? Altså "sideskalering", således at
> udskriften tilpasses papiret. Men nej, træerne vokser ikke ind

Der findes programmer der gør dette - endda helt automatisk.

Jeg har sammen med en printer (Canon) fået et program med der hedder Web
Print. Programmet genererer en værktøjslinie i Internet Explorer. Hvis man
her trykker på knappen "Print" bliver siden tilpasset papiret inden det
skrives ud. Har endnu ikke været ude for websider, der ikke blev skrevet
rigtigt ud

Mvh. Ib

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 10:27

Ib E. Christensen wrote:
> [...]
> Hvis man her trykker på knappen "Print" bliver siden tilpasset
> papiret inden det skrives ud. Har endnu ikke været ude for websider,

Funktionen er så indlysende nødvendig at den burde være indbygget
i I.E. fra starten... Men sådan er der jo så meget.

Hvis det program som du omtaler også fungerer til andre printere end
Canon, så lyder det helt interessant!

-E.G.

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 27-01-05 21:37

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Funktionen er så indlysende nødvendig at den burde være indbygget
> i I.E. fra starten... Men sådan er der jo så meget.

Hvorfor ikke bare skifte browser til f.eks. Firefox?