MS Windows
briani 27239
defragmentering
Fra : larsen

Dato : 19-01-05 16:55

Hej
Jeg har en HD på 160 GB og Win XP.
Defragmentering har i dag taget ca. 10 timer, og Når den melder færdig, er
der stadig en mængde røde streger.
Skal jeg starte forfra, eller hva' ?
Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 17:15

"larsen" <immerine@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har en HD på 160 GB og Win XP.
> Defragmentering har i dag taget ca. 10 timer, og Når den melder færdig, er

Hvor mange procent af de 160 gb har du noget på?

Alf

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 17:41

larsen wrote:

> Skal jeg starte forfra, eller hva' ?

Nja, du bør nok skifte til et bedre værktøj.

http://yesterday.cdpa.nsysu.edu.tw/disktool/oodfre_V3.5.562_english.exe
http://tinyurl.com/5dnrl

Eller

http://www.dirms.com
http://www.dirms.com/disclaimer.aspx

Jesper G. Poulsen

Fra : Ricko.

Dato : 19-01-05 17:55

> Nja, du bør nok skifte til et bedre værktøj.

http://yesterday.cdpa.nsysu.edu.tw/disktool/oodfre_V3.5.562_english.exe
http://tinyurl.com/5dnrl
Og dem er der heldigvis masser af , men et godt råd , hen ALDRIG en fil som
den han sender her , du aner ikke hvad det er , det kan være alt mulige ,
søg selv efter et godt defrag program og bestem selv om det skal hentes ned
, at det han sender MÅSKE er godtnok , er ikke ens betydene med at alle
sender gode filer , så pas på .

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 18:43

Ricko. wrote:

> Og dem er der heldigvis masser af , men et godt råd , hen ALDRIG en
> fil som den han sender her , du aner ikke hvad det er , det kan være

Det er der ingen problemer i, hvis man har lidt styr på sin PC
(opdateret antivirus og kendskab til Google).

> alt mulige , søg selv efter et godt defrag program og bestem selv om

Tja, man ender i en jungle og der er mere skrammel derude, som navnligt
ukyndige får fingrene i.

> ens betydene med at alle sender gode filer , så pas på .

Jeg satte mit eget navn på dette indlæg. Tør du også at skrive indlæg
under med _dit_ navn eller skal du sidde og gemme dig bag et alias?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ricko.

Dato : 20-01-05 14:38

> [...]
> så lidt respekt for andres navne burde du have inden du udtaler dig om
> noget du ikke ved en SKID om , men se selv her
link
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/Document.aspx?path=%2fhomedk%2fstatistik%2fnavne%2fhvormange&layout={AB08C697-2973-4A81-98AC-E038190BA8DB}

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 22:47

Ricko. wrote:

> link
> http://www.dst.dk/Statistik/Navne/Document.aspx?path=%2fhomedk%2fstati
> stik%2fnavne%2fhvormange&layout={AB08C697-2973-4A81-98AC-E038190BA8DB}

Quotefucker!

FUT til netiketten

Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-01-05 17:59

"Jesper G. Poulsen" skrev bl.a:

> http://yesterday.cdpa.nsysu.edu.tw/disktool/oodfre_V3.5.562_english.exe
> http://tinyurl.com/5dnrl

Direkte links til exefiler er ikke nogen god ide. Jeg tror at mange godt kan
lige at Google lidt for spyware og lign. , før de downloader programmer.

Mvh.

Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 18:40

Karsten Jensen wrote:

> Direkte links til exefiler er ikke nogen god ide. Jeg tror at mange

Jeg ser ingen problemer.

> godt kan lige at Google lidt for spyware og lign. , før de downloader
> programmer.

Problemet er at det er et udgået stykke software. Det kan ikke længere
hentes fra producenten.

Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-01-05 18:47

"Jesper G. Poulsen skrev bla:

> Jeg ser ingen problemer.

Hvorfor ikke?. Jeg tror bestemt at mange ikke er glade for at downloade
exefiler direkte, uden at vide noget om hvad det er de downloader. Og du gav
ikke nogen oplysninger om de downloads. Hvad med dig selv. Downloader du
ukritisk exefiler?.

Mvh.

Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 18:52

Karsten Jensen wrote:

> Hvorfor ikke?. Jeg tror bestemt at mange ikke er glade for at
> downloade exefiler direkte, uden at vide noget om hvad det er de

Det kan man undersøge. Goggle findes. Søg på filnavnet. Problemet er at
der er tale om et usupporteret produkt og der ingen links til filen.

> downloader. Og du gav ikke nogen oplysninger om de downloads. Hvad
> med dig selv. Downloader du ukritisk exefiler?.

Ja, men jeg eksekverer dem ikke ukritisk.

Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-01-05 19:01

"Jesper G. Poulsen" skrev:

> Det kan man undersøge. Goggle findes. Søg på filnavnet. Problemet er at
> der er tale om et usupporteret produkt og der ingen links til filen.

Google findes OK. Men problemet er at du linker direkte til exefiler, uden
at give nogen oplysninger om den software du linker til.

> Ja, men jeg eksekverer dem ikke ukritisk.

Du snakker udenom.....

Mvh

Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 22:30

Karsten Jensen wrote:

> Google findes OK. Men problemet er at du linker direkte til exefiler,
> uden at give nogen oplysninger om den software du linker til.

Jeg kan ikke se problemet.

> Du snakker udenom.....

Nej, du snakker... Og hvad er det værd?

Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-01-05 22:45

"Jesper G. Poulsen" skrev:

> Jeg kan ikke se problemet.

OK, det er så i orden. Men jeg tror at mange godt kan se det problematiske i
at linke direkte til exefiler, uden at give nogen oplysning om filerne. Der
er uden tvivl mange der uden videre vil installere sådanne filer. Der kommer
hele tiden nye og uerfarne til usenet. Sådan er realiteterne bare...

> Nej, du snakker... Og hvad er det værd?

Du slipper for videre tiltale. Jeg gider ikke mere

Mvh.

Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 23:10

Karsten Jensen wrote:

> OK, det er så i orden. Men jeg tror at mange godt kan se det
> problematiske i at linke direkte til exefiler, uden at give nogen

Det er ingen problemer i at linke direkte til en exe-fil. Ingen!

Hvis der var, så gjorde jeg det ikke (du kan læse andre steder, hvordan
jeg forholder mig til computersikkerhed)...

> usenet. Sådan er realiteterne bare...

Realiteterne er at det ikke er farligt at downloade filer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 17:21

Karsten Jensen skrev:

> Du snakker udenom.....

Hvis du får ham til at indrømme han har begået en fejl, tager jeg sq
hatten af for dig
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-01-05 01:21

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis du får ham til at indrømme han har begået en fejl, tager jeg sq
> hatten af for dig

Det burde da lykkedes på et tidspunkt

--
Ivan V. Klattrup
det ikke flovt at fejle

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 02:01

Ivan V. Klattrup wrote:

> det ikke flovt at fejle
> det er flovt ikke at indrømme man har fejlet

Nemlig. Jeg indrømmer også gerne mine fejl.

Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-01-05 18:54

"Jesper G. Poulsen skrev bla:

> Problemet er at det er et udgået stykke software. Det kan ikke længere
> hentes fra producenten.

Hvis nu du havde skrevet lidt om hvad det stykke software hedder, så var
muligheden der jo. Google sletter ikke automatisk hits fra udgået software,
så vidt jeg ved.

Mvh.

Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 22:31

Karsten Jensen wrote:

> Hvis nu du havde skrevet lidt om hvad det stykke software hedder, så

Det tog mig næsten en time at finde det og kun fordi jeg vidste hvad
jeg ledte efter...

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben

Dato : 19-01-05 22:08

> Problemet er at det er et udgået stykke software. Det kan ikke længere
> hentes fra producenten.

Det kan hentes her.

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139
--
Mvh Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 22:32

Torben wrote:

> Det kan hentes her.
> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139

Eller på det link jeg sendte. Ovenstående link tilhører heller ikke
producenten.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 17:20

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg ser ingen problemer.

Hehe den er ikke så let at redde sig ud af hva Jesper?
Det normale er at man fortæller hvad programmet hedder og f.eks erfaring
med programmet, derefter er det helt ok med et link til download.
Nå men det er alle os andre der er dumme

Fra : Jakob

Dato : 20-01-05 20:19

> Hehe den er ikke så let at redde sig ud af hva Jesper?

Lad nu være med at overfalde en der faktisk hjalp spørgeren. Det var da
et ok program der blev postet, og ja det er da rigtigt at det ville være
en fordel at det ikke var et direkte link, mennn så er den vist heller
ikke længere.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 20:43

Jakob skrev:

> [...]
> da et ok program der blev postet, og ja det er da rigtigt at det
> ville være en fordel at det ikke var et direkte link, mennn så er den

Han får bare af samme skuffe som han selv bruger i div. grupper når folk
bare laver den mindste fejl, slut med det.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 22:50

Jakob wrote:

> da et ok program der blev postet, og ja det er da rigtigt at det
> ville være en fordel at det ikke var et direkte link, mennn så er den

Det var ikke muligt med andet end et direkte link. Og det er ikke
farligt at downloade filer, så folk bedes standse deres hetz. Lær lidt
om data og distribution af data.

Jakob - det var ikke henvendt mod dig.

Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : emj

Dato : 19-01-05 17:53

On Wed, 19 Jan 2005 16:55:01 +0100, "larsen" <immerine@ofir.dk> wrote:

>Defragmentering har i dag taget ca. 10 timer, og Når den melder færdig, er
>der stadig en mængde røde streger.
>Skal jeg starte forfra, eller hva' ?

Det skal for det første ikke tage 10 timer. Har du slået
virusprogrammet eller har du andre programmer kørende i baggrunden,
mens du defragmenterer?

Du kan sagtens defragmentere igen og evt et par gange, indtil det kan
gøres på max 2 minutter og så er det da en god vane at gøre det lidt
oftere.
Hilsen emj

Fra : larsen

Dato : 19-01-05 19:41

Tak til Jer alle.
Min disk er ca. 45 % fyldt.
Jeg prøver igen uden Norton.
Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 01:52

> Tak til Jer alle.
> Min disk er ca. 45 % fyldt.
> Jeg prøver igen uden Norton.
> Mvh
> Jan

Så er det ikke diskdefragmentering der er dit problem.
Siger dit fragmenteringsprogram at det er nødvendigt efter analyse?

Mvh Alf